Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukt störande! Hör man inte själv hur knäppt det låter?!


Nej precis, minst ett i varje mening. Det gick bara inte att lyssna på 😂
Jaa, jag menar, om man inte märker det i stunden, så borde man väl märka det när man lyssnar efteråt? Själv blir jag ju nojig om jag märker att jag börjat använda ett ord lite väl ofta :D
 
Fortsatt maghaveri, dock lite bättre än igår. Men jag känner mej bokstavligen som ett utsketet äpple och är mer eller mindre halvdöd. Och jag behöver rida och framförallt köra den jättedåliga höbalen till tippen pronto. Helst redan igår. I värsta fall måste jag vänta tills imorgon
 
Behövs inget förtydligande 🤬

DDB88439-E855-4935-A3B2-D06363B3C898.jpeg
 
UPS. Tre paket levererade till ombud igår strax innan kl 18. Ombudet säger att paketen inte finns hos dem. UPS kundservice ska kolla upp och någon kommer att ringa mig imorgon. Jag säger att jag inte kan ta samtal pga jobbet. Undrar om de kan kontakta mig via sms istället. Nä. Någon kommer att ringa mig imorgon. De brukar ringa flera gånger, så det blir säkert bra.... (enligt de själva alltså) :meh: Jag noterade också att UPS hade fått 1,7 stjärnor i Google-rekommendationer....
 
Folk som skriver något kontroversiellt på sin facebook, och sedan blir upprörde med ett "man får tydligen inte skriva/tycka vad man vill här på facebook", när folk inte håller med (på ett sakligt sätt dessutom).

Man får tycka/skriva vad man vill (inom lagens gränser), men man kan kan inte tro sig ha rätten att få stå oemotsagd.
Och att få lite mothugg är inte att bli fråntagen sin rätt att uttrycka sig.
Människor 🤦‍♀️
 
UPS. Tre paket levererade till ombud igår strax innan kl 18. Ombudet säger att paketen inte finns hos dem. UPS kundservice ska kolla upp och någon kommer att ringa mig imorgon. Jag säger att jag inte kan ta samtal pga jobbet. Undrar om de kan kontakta mig via sms istället. Nä. Någon kommer att ringa mig imorgon. De brukar ringa flera gånger, så det blir säkert bra.... (enligt de själva alltså) :meh: Jag noterade också att UPS hade fått 1,7 stjärnor i Google-rekommendationer....
UPS klamrar sig stadigt fast i 1900-talet, och strängt taget 1900-talets mitt, i allt de gör. Mina erfarenheter av dem är att de är organisatoriskt undermåliga på en nivå som närmar sig komedi. Jag beklagar att du behöver ha med dem att göra. :meh:
 
På mig själv som de tre senaste morgnarna har försökt balansera tallriken med frukostmackan på kaffekoppen i min väg mot soffan. Alla mornar har slutat med att tallriken välter och jag tappar ut både macka och kaffet på golvet. Jag trodde ju att jag på dag tre hade lärt mig något utav händelsen, dvs att balansera tallriken, men det hade jag inte. Nu inför dag fyra har jag iaf lärt mig att jag inte ska balansera tallriken…
 
Det är 12 grader, men jag blir helsvettig av att flytta några högar med torrt gräs, bara för att det är fuktigt ute.

Någon :angel: har gått in och ut i köket (flera gånger!) med skor som varit ute på nyklippt, blöt gräsmatta. :banghead:

Och att det gått (ryss?)troll i brödbaket som bara strular och går fel på alla möjliga sätt. Står nu i ugnen och det blir en överraskning om det blir ätbart eller inte.

Lantmjölk i kaffet var ...inte gott.

Precis när jag skulle skriva att det var allt för nu så upptäcker jag att köket är fullt med rök för att densamme Någon glömt rostbröden i pannan. :meh:

Ska jag kanske ta en kopp te utan mjölk(!) med orostade(!) knäckebröd och reboota den här dagen?
 
Vi fick en ny skrivare/kopiator på jobbet för att den gamla 1, var gammal och 2, började få paperjams lite för ofta.

Nya kopiatorn leveraras och startas men kopplas inte upp mot nätverket (går alltså inte att använda). Nån driftig person lyckas koppla upp gamla kopiatorn igen för att vi skall kunna jobba.

Kopiatorn installeras men teknikern går innan han meddelar VAD kopiatorn heter i nätverket. Nätverket har ett hundratal skrivare/kopiatorer spridda över hela kommunen.

Kopiatorn/skrivaren höll 1 dag. Så nu går det varken att skriva ut eller kopiera. Jag jobbar på skola, det är skitstörigt och problematiskt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 300
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 098
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 539
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 377
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp