Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på folk som inte kan köra bil och defenitivt inte köra på motorväg. Hamnade bakom ett ekipage med hästtransport tidigare i veckan, på 90 väg och de körde mellan 45-50 och vinglade över hela vägbanan. Som att inte det var nog skulle de såklart ut på motorvägen också, tror ni de kunde gasa på påfarten då? Nej. Såklart inte. Istället fortsatte de i samma hastighet som innan och blockerade totalt medan det kom bilar på motorvägen hela tiden. Kan tilläggas att det var vid 16 tiden så ni kan ju tänka er hur mycket trafik det var. Totalt livsfarligt och det var ren tur att det inte hände något. Lyckades klämma mig ut till sist när påfarten nästan var slut.
 
Inne på 6e dagen med magras och även fått ont i halsen. Är helt slutkörd och klarar knappt en liten promenad med hunden utan att jag klappar ihop när jag kommer in. Fattar inte vad det är för skit jag har fått. Magsjuka, maginfluensa och matförgiftning ska ju vara över på ett par dar typ. Jag har gått i snart en vecka.
 
Har inte haft en tanke på det. Borde inte vara det. Har inte träffat nån som har och jag hade det över nyår samt är vaccinerad så risken Borde va ganska liten. Får väl kolla för säkerhets skull
Mja, jag tror att risken för covid just nu är ganska stor. Det är nog många som har det och inte vet om det. Symtomen är mildare och vi testar inte. Min fullvaccinerade kollega hade covid förra veckan. Hela familjen drabbades. Det började med ena barnet, men de vet inte vem hon har smittats av eller var någonstans.
 
Mja, jag tror att risken för covid just nu är ganska stor. Det är nog många som har det och inte vet om det. Symtomen är mildare och vi testar inte. Min fullvaccinerade kollega hade covid förra veckan. Hela familjen drabbades. Det började med ena barnet, men de vet inte vem hon har smittats av eller var någonstans.
Nä det har du rätt i. Diskuterade det med kompisen för ett litet tag sen att det lär nog bli en våg i höst igen. Just för att som du säger, symptomen är mildare och vi testar inte.
 
Återkommande tema: Min fot. Slipper inte kryckor än på ett tag.
Nu har jag dessutom en nerv som ligger i kläm i handen (pga att jag hoppat för mycket) och har ganska nedsatt känsel.

Det är många som har det mycket värre och eg är det ju ett litet problem. Men det är ändå störigt. ☹️ Allt jag kan tänka på är att gå ut i skogen och kvällspromenader på stranden..
 
Stör mig på att EMP har en jacka som hade varit så himla fin på min dotter, hon hade garanterat älskat den dessutom. Men den finns bara i vuxenstorlek 😩😩
 
Jag stör mig på att det ska vara så förbannat svårt att förstå skillnaden mellan laktosintolerans och mjölkproteinallergi. :banghead: :rage::cry:
Än en gång blev jag dålig av att äta ute... Efter någon tugga, såg jag att de gömt riven ost i maten. Kocken hade fått höra att det var laktosfritt som gällde, trots att jag rättade servitrisen och förklarade att jag inte tål laktosfritt heller.
 
Jag stör mig på att det ska vara så förbannat svårt att förstå skillnaden mellan laktosintolerans och mjölkproteinallergi. :banghead: :rage::cry:
Än en gång blev jag dålig av att äta ute... Efter någon tugga, såg jag att de gömt riven ost i maten. Kocken hade fått höra att det var laktosfritt som gällde, trots att jag rättade servitrisen och förklarade att jag inte tål laktosfritt heller.
Förstår verkligen inte hur svårt det kan vara!
 
Skitsvårt, tydligen. Eller att förstå att allting som är gjort av mjölk, innehåller mjölkprotein. Jag vet inte hur många gånger jag fått till svar av folk på en restaurang att "det är inte mjölk i. Bara smör/yoghurt/creme fraiche". :banghead:
Fick ju i och för sig förklara för min jämnåriga vän (30) att det inte finns flertalet ingredienser i "whipped cream"... Frågade om han kunde vispa grädden och fick svaret "what's the ingredients for that?"
 
Jag stör mig på huvudvärk. Det är lördag. Jag ska inte ha huvudvärk i dag. Ändå smyger det runt värk i skallen och petar omkring. Som tur är inte asont a la migrän, utan bara värk, men det gör mig trött, sur och på gräsligt dåligt humör.

Huvudvärk en ledig dag förstör min återhämtning inför arbetsveckan som kommer.

Tidigare i sängen när jag försökte vila men hade en hund som studsade på mig och mutade mig med leksaker tänkte jag på att jag behöver semester. Eller ledigt. Från livet, inte bara jobbet. Lugn och ro, få vila upp mig, ladda batterierna, inte oroa mig, slippa grubbla över saker.

Allt jävla snack om dyr el, dyr mat, dyrt liv, mörk höst osv är ju inte särskilt upplyftande. Och valet, så deprimerande att tänka på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 655
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 071
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 000
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 660
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp