Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med Vattenfall kan man logga in på sina sidor och ange kontonr så sätts det in i fortsättningen direkt på ens bank.
VAR?!

Tycker jag vimsat runt på Vattenfall och mina sidor hur många vändor som helst. Hälften av länkarna är trasiga eller påstår att det är för många förfrågningar. Första gången jag testar länken..

Att se fakturorna går inte - för många förfrågningar (två gånger på lika många dagar)
Testat med både Edge och Crome

Plus att när jag är på mina sidor tipsar de om att gå in på mina sidor.

JAG BLIR GALEN
 
Avin kan du nog ta till din egen bank och sätta in på ditt konto gratis. Har alltid funkat med min bank iaf (Handelsbanken).
Går inte det så kolla med hallå konsument om vattenfall verkligen får göra så där. :mad:
Bor på liten ort med bara Nordea som har kontanthantering. Min bank har det definitivt inte :)

Jag misstänker att avier räknas som kontanter?
 
VAR?!

Tycker jag vimsat runt på Vattenfall och mina sidor hur många vändor som helst. Hälften av länkarna är trasiga eller påstår att det är för många förfrågningar. Första gången jag testar länken..

Att se fakturorna går inte - för många förfrågningar (två gånger på lika många dagar)
Testat med både Edge och Crome

Plus att när jag är på mina sidor tipsar de om att gå in på mina sidor.

JAG BLIR GALEN
Jag har för mig att jag gjorde det på Vattenfall eldistribution i våras när jag fick tillbaka pengar för elen. Ja, kom ihåg rätt. Gjorde en sökning på kontonummer och på första träffen kom jag rätt. :)
 

Bifogade filer

  • 7C692830-9EBD-45E5-8600-BFE44ED0DD02.jpeg
    7C692830-9EBD-45E5-8600-BFE44ED0DD02.jpeg
    35,6 KB · Visningar: 27
Senast ändrad:
Bor på liten ort med bara Nordea som har kontanthantering. Min bank har det definitivt inte :)

Jag misstänker att avier räknas som kontanter?
Nej, en avi är inte kontanter, de för ju bara över pengarna från utfärdaren till ditt konto. Inga kontanter hanteras.
Däremot om du vill lösa in avin och få kontanter i handen så går det ju inte om kontoret är kontantfritt.
 
Alltså folk som dyker upp och vill titta på huset för att deras mormor bodde här för femtio år sedan :rage:
Det är mitt hus inte något museum
Som tur var var veterinären färdig med hästarnas tänder
Oj, vad är så störigt med det? Händer det så ofta?
Hade tyckt det var mysigt om någon hade fina minnen eller kopplingar till mitt hus och kunde berätta något intressant om huset/gården. :)
 
Oj, vad är så störigt med det? Händer det så ofta?
Hade tyckt det var mysigt om någon hade fina minnen eller kopplingar till mitt hus och kunde berätta något intressant om huset/gården. :)
Därför att de dyker upp helt utan förvarning när man tex står med hölass eller veterinärbesök eller ska iväg eller man är vrålhungrig och svettig och förväntar sig att man tar sig tid och svarar på deras frågor om varför äppleträdet är borta eller när altanen byggdes
Är det så svårt att ringa en stund innan och fråga om det är lämpligt
 
Därför att de dyker upp helt utan förvarning när man tex står med hölass eller veterinärbesök eller ska iväg eller man är vrålhungrig och svettig och förväntar sig att man tar sig tid och svarar på deras frågor om varför äppleträdet är borta eller när altanen byggdes
Är det så svårt att ringa en stund innan och fråga om det är lämpligt
Alltså, jag förstår dig på ett sätt.

Senast detta hände mig stod jag nyduschad i bara behån och sminkade mig framför hallspegeln för att det är bäst ljus där. Det var begränsat kul att plötsligt se två främmande män bakom mig i spegeln – på andra sidan fönstret, men ändå. Å andra sidan tyckte jag att det var ganska trevligt besök när jag väl fått på mig en tröja, och de blev överlyckliga över att få komma in och titta. En pappa och hans vuxna son, pappan hade tillbringat sina somrar i huset på tiden då hans morföräldrar ägde det.

Men en stor anledning till varför jag tyckte det var roligt snarare än störigt i slutändan var såklart deras trevliga sätt, och att de absolut inte förväntade sig någonting.
 
Jag tillhör nog inte heller den sociala typen som gillar när folk snokar runt. Men gillar historia och hade nog tyckt det var trevligt med lite snack om hur det var på gården för 50 år sedan eller så :)
Hade nog gärna bjudit på tex kaffe om jag hade tid
 
Jag tillhör nog inte heller den sociala typen som gillar när folk snokar runt. Men gillar historia och hade nog tyckt det var trevligt med lite snack om hur det var på gården för 50 år sedan eller så :)
Hade nog gärna bjudit på tex kaffe om jag hade tid
Visst men varför kan man inte ringa innan när man inte känner varandra
Alla uppskattar inte spontana besök speciellt inte av vilt främmande folk
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 183
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 509
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 197
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 057
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp