Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ger inte riktigt den där medeltida stay away känslan jag är ute efter. Men om sketna kajmaner är det enda alternativet får det definitivt bli flodhäst.
Flodhästar är det djur i Afrika som orsakar mest dödsfall. De är ordentligt revirhävdande. Sen kan jag hålla med om att de inte ser så farliga ut, speciellt eftersom man oftast enbart ser några små söta öron sticka upp ovanför vattenytan. Helt hopplösa att fotografera!
 
När jag tvättat mer än en maskin i vår tvättstuga ser det ut så här hos mig. (Det hänger fuktig tvätt överallt där man kan hänga tvätt).
Torkskåpet torkar alltså inte torrt, felanmält massor av gånger.
:meh:
8468BE6A-2E9F-4193-AC88-910EC1886EF0.jpeg
 
Känslan att mina tankebanor alltför ofta känns som en pansarkryssare att rikta om när de har malt på åt samma håll under en tid. Jag har ett antal ansvarsområden med mer eller mindre oklara beröringspunkter, och så länge jag bara själv får bestämma när jag ska byta så är allt frid och fröjd.

Men när någon plötsligt ställer en fråga om ämne B och jag jobbat med ämne A hela dagen så riktigt känns det hur synapserna har en superlång bromssträcka och att tankeverksamheten måste i princip göra halt för att sedan sakta jogga igång från stillastående igen in på det nya spåret. Fastän jag egentligen kan ämne B också hyggligt väl. Störigt!

Antagligen priset att betala för den introvertes förmåga att nörda sig djupt djupt in i något under lång tid (och frossa i det), men liiite kvickare växlingsförmåga hade varit fint ibland.
 
Tyvärr är väl de om möjligt ännu mindre skräckinjagande!
I fall de är lika aggressiva som de stora, så borde det väl inte vara något problem? Ryktet lär väl sprida sig om att skenet bedrar.

Eller, som jag konstaterade då en vän undrade om fällorna, som jag tänkt sätta upp på stigen som uppstått på min gård, inte var lite väl farliga. "Om han bryter nacken så cyklar han i varje fall inte på min gård nåt mer..."
 
Bilden på drottning Elisabeths favoritponny Emma under bergavningsprocessionen, eller snarare alla mer och mer vilda tolkningar av hur mycket Emma förstår och sörjer. Ja det är jättefint. Men symboliken är ju för oss människor. Emma kanske saknar sin matte och känner av att handlern inte är som vanligt, men funderar troligen mer på gräset.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 396
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 882
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 892
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 428
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp