Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj, vad är så störigt med det? Händer det så ofta?
Hade tyckt det var mysigt om någon hade fina minnen eller kopplingar till mitt hus och kunde berätta något intressant om huset/gården. :)
Jag tycker det är trevligt! Kom fyra äldre tanter/farbröder och frågade försiktigt om de fick titta lite utomhus, de hade nämligen varit mycket på vår tomt när de var små!

Men jag tycker inte man kan räkna med att det är okej, däremot är de fullt välkomna att fråga!
 
Har också haft en tant här. Man får givetvis fråga så länge man inte förväntar sig något. Tyvärr hade jag precis oljat verandan så kunde inte låta henne gå in, men hon var glad att få gå runt lite på tomten och höra att jag trivdes lika bra i huset som hon gjort.
 
Nä, ergenyl retard. Även depakine som ska vara "motsvarande" verkar vara restade. Jag är förvisso inte sugen på att byta till dom heller för jag litar inte på att det skulle fungera lika bra, men ändå liksom. Jag hoppas innerligt att det går att lösa. Känner så stor ångest över detta
Jag var på Apoteket i dag och de kunde inte säga hur länge min medicin är restnoterad. Googlade och hittade denna och tänkte på dig!
https://www.epilepsi.se/restnotering-av-epilepsilakemedel/

Jag fick tabletter av en kompis för ett tag sedan, samma medicin fast styrkan större (hon slutade med dem då hon inte mådde bra av dem) så med dem klarar jag mig ju sex (tror jag) veckor till. Utan de extra tabletterna hade jag haft för två veckor till.
 
Jag var på Apoteket i dag och de kunde inte säga hur länge min medicin är restnoterad. Googlade och hittade denna och tänkte på dig!
https://www.epilepsi.se/restnotering-av-epilepsilakemedel/

Jag fick tabletter av en kompis för ett tag sedan, samma medicin fast styrkan större (hon slutade med dem då hon inte mådde bra av dem) så med dem klarar jag mig ju sex (tror jag) veckor till. Utan de extra tabletterna hade jag haft för två veckor till.
Tack :heart dessvärre är depakine åxå restad :( jag känner en stor panik just nu. Har inte haft nån kontakt med läkare på väldigt många år heller. Har bara skickat in när jag behövt recept. Känner sån ångest över att behöva ringa. Har telefonångest. Dessutom så har dom inte var speciellt behjälpliga tidigare när jag försökt ordna med eeg. Då har dom bara skickat runt mej så till slut så har det blivit att jag har gett upp.
 
Tack :heart dessvärre är depakine åxå restad :( jag känner en stor panik just nu. Har inte haft nån kontakt med läkare på väldigt många år heller. Har bara skickat in när jag behövt recept. Känner sån ångest över att behöva ringa. Har telefonångest. Dessutom så har dom inte var speciellt behjälpliga tidigare när jag försökt ordna med eeg. Då har dom bara skickat runt mej så till slut så har det blivit att jag har gett upp.
Du måste kontakta din läkare så du får en lösning ändå, innan det är för sent ju.
Jobbig situation, skitstörigt att det blir så med något man är så beroende av att ska fungera!

kan du inte få någon annan att ringa?
 
Du måste kontakta din läkare så du får en lösning ändå, innan det är för sent ju.
Jobbig situation, skitstörigt att det blir så med något man är så beroende av att ska fungera!

kan du inte få någon annan att ringa?
Vet inte vem jag ska be. Jag får försöka klara det själv.
 
Visst men varför kan man inte ringa innan när man inte känner varandra
Alla uppskattar inte spontana besök speciellt inte av vilt främmande folk
Fast hur hittar man telefonnummer nuförtiden, och hur många svarar på främmande nummer?
Spola fram trettio år, om jag befinner mig i Sverige kan jag tänka mig att jag skulle stanna vid hemmanet i norrland. Förmodligen skulle jag inte knacka på (för jag är inte sådan,) men jag skulle nog glida förbi suspekt långsamt.

Jag avskyr också oanmälda besök och skulle aldrig släppa in främlingar i huset, men det är väl bara att säga "Nej tack" då eller bara inte öppna. Hur ofta händer det för att man ska störa sig? Det låter ju jättekonstigt att farmor hade sjuttioåtta barnbarn som alla bestämde sig för att besöka gamla gården.
 
:up:
En ilsken tjur står näst på listan här kanske ;)
Gäss är väldigt bra vaktdjur 😁 Nu har jag inga gäss längre men när jag hade det så jagade min trio ut grannen från tomten. Hade ju dock bestämt träff med grannen (hon skulle köpa hönsägg av mig) så jag fick gå ut och hjälpa henne :laugh: Som tur var skrattade hon bara åt situationen! Men gå emot dem vågade hon inte, vilket jag förstår fullt ut för de kunde verkligen vara räliga :D
 
Beställde trosor från sida som ska ha bra kvalitet. Då dom hade bra erbjudande 7 par för xxx kr. Fick nu att ena modellen är slut och jag inte kommer kunna få dom. Underhållande med tanke på att jag bara kunde köpa 2 av en annan modell för dom hade inte fler...

Kommer nog inte beställa därifrån igen...
 
Gäss är väldigt bra vaktdjur 😁 Nu har jag inga gäss längre men när jag hade det så jagade min trio ut grannen från tomten. Hade ju dock bestämt träff med grannen (hon skulle köpa hönsägg av mig) så jag fick gå ut och hjälpa henne :laugh: Som tur var skrattade hon bara åt situationen! Men gå emot dem vågade hon inte, vilket jag förstår fullt ut för de kunde verkligen vara räliga :D
På 90-talet var det ett fängelse som hade gäss mellan staketen. :D

Från DN.se
”- De kommer att föra ett herrans liv om någon försöker passera stängslen. Skriker en gås följer de andra efter. Personalen inne på anstalten kan inte undgå att höra oljudet, konstaterar Sjöberg.”
 
På 90-talet var det ett fängelse som hade gäss mellan staketen. :D

Från DN.se
”- De kommer att föra ett herrans liv om någon försöker passera stängslen. Skriker en gås följer de andra efter. Personalen inne på anstalten kan inte undgå att höra oljudet, konstaterar Sjöberg.”
Har tänkt på de stora gräsytorna när jag kör förbi fängelset. Elstängslat och klart, att man inte sätter dit några betesdjur när de ändå ska hålla gräset kort. Skulle kunna skicka på slakt och servera närproducerad mat. Borde gå att nyttja i utvalda rehabiliteringsinsatser också.
 
Oj, vad är så störigt med det? Händer det så ofta?
Hade tyckt det var mysigt om någon hade fina minnen eller kopplingar till mitt hus och kunde berätta något intressant om huset/gården. :)
Beror på.
Jag fick en fråga från en tjej som ville visa mitt hus - mitt hem - för sin lillasyster och berätta för mig om sina farföräldrar.

Jag hade träffat farföräldrarna och visste mycket väl vilka de var. Inga jag frivilligt hade umgåtts med... Dessutom har jag renoverat och huset är mitt. Jag har noll intresse av att främmande människor ska gå husesyn och berätta saker jag har noll intresse av. Fick en .indre utskällning när jag inte ville visa lillasyster mitt hem.

Jag vet husets historia och vilka som bott här sedan det byggdes.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 402
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 890
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 894
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 432
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp