Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som nämner en en annan persons etnicitet när det är totalt irrelevant i sammanhanget. Nu senast skulle en person som arbetar på en förskola berätta om ett barn som blev sjuk och spydde medan barnet var på förskolan. Då inledde personen med "hen är inte från sverige utan från något land i *världsdel*". Och?! Det är ju så totalt irrelevant att barnet inte är etniskt svenskt så varför ens nämna det?
Blir också så störd av det 😑
 
Om det inte är någon i din närhet kanske du inte har alla fakta? Om det trots allt är någon i din närhet (tex din särbo och hans barn) är det svårt att påverka. Då hade jag istället varit glad över att ha en sådan ansvarstagande pojkvän! Hade det varit mamman som behöll barnen istället för pojkvännen hade jag stört mig i sådan grad att jag lämnat honom!
Jag hade inte tyckt att det hade varit ansvarstagande då situationen är den andre (C) som bestämmer och inte B.

Så som jag fattat bor A hos B, blir sjuk och får stanna tills A är frisk för C vill inte att A kommer dit.
Bor A däremot hos C och blir sjuk där, då ska A ändå till B trots att A är sjuk.

Jättebra med tanke på smittspridning osv. Något trodde jag vi alla lärt oss av pandemin. Guess not. Störigt är det även om det inte rör mig personligen eller någon i min närhet. Lika störigt som att det pågår krig som jag inte kan påverka men stör mig ändå på.
 
Jag hade inte tyckt att det hade varit ansvarstagande då situationen är den andre (C) som bestämmer och inte B.

Så som jag fattat bor A hos B, blir sjuk och får stanna tills A är frisk för C vill inte att A kommer dit.
Bor A däremot hos C och blir sjuk där, då ska A ändå till B trots att A är sjuk.

Jättebra med tanke på smittspridning osv. Något trodde jag vi alla lärt oss av pandemin. Guess not. Störigt är det även om det inte rör mig personligen eller någon i min närhet. Lika störigt som att det pågår krig som jag inte kan påverka men stör mig ändå på.
Jag är förälder. Jag hade aldrig tvekat att ta hem mitt barn om det var sjukt, förutsatt att barnet var i skick att flyttas, och att den andre föräldern inte ville att hen skulle stanna (vilket har hänt).
I sådana lägen är man hemma och vabbar, därmed blir faktiskt inte smittspridningen ett problem.
Jag tror att det är värre med alla vuxna som går till jobbet när de bara är "lite förkylda".
Naturligtvis får du störa dig på vad du vill. Men jag får en känsla av att detta inte är någon utanför din bekantskapskrets. Då har du inte alla fakta.
Jag ber om ursäkt för om jag har fel, men det låter faktiskt som om du är orolig för att bli smittad. Föräldraskap går i min värld före särbos och förkylning.
 
Jag är förälder. Jag hade aldrig tvekat att ta hem mitt barn om det var sjukt, förutsatt att barnet var i skick att flyttas, och att den andre föräldern inte ville att hen skulle stanna (vilket har hänt).
I sådana lägen är man hemma och vabbar, därmed blir faktiskt inte smittspridningen ett problem.
Jag tror att det är värre med alla vuxna som går till jobbet när de bara är "lite förkylda".
Naturligtvis får du störa dig på vad du vill. Men jag får en känsla av att detta inte är någon utanför din bekantskapskrets. Då har du inte alla fakta.
Jag ber om ursäkt för om jag har fel, men det låter faktiskt som om du är orolig för att bli smittad. Föräldraskap går i min värld före särbos och förkylning.
Vi gör också lite olika beroende på situation.
Undanbeder mig tyckande från utomstående.
 
. Störigt är det även om det inte rör mig personligen eller någon i min närhet. Lika störigt som att det pågår krig som jag inte kan påverka men stör mig ändå på.
Så helt out of the blue, utan orsak började du störa dig på att någon random okänd människa inte vill/kan ha sjukt barn hemma?

Sjukt märkligt!

------

Stör mig så smått på att det är måndag imorgon och att jag glömt vilken mat det är som ska tillagas 😅
 
Jag hade inte tyckt att det hade varit ansvarstagande då situationen är den andre (C) som bestämmer och inte B.

Så som jag fattat bor A hos B, blir sjuk och får stanna tills A är frisk för C vill inte att A kommer dit.
Bor A däremot hos C och blir sjuk där, då ska A ändå till B trots att A är sjuk.

Jättebra med tanke på smittspridning osv. Något trodde jag vi alla lärt oss av pandemin. Guess not. Störigt är det även om det inte rör mig personligen eller någon i min närhet. Lika störigt som att det pågår krig som jag inte kan påverka men stör mig ändå på.
Jag förstår verkligen inte 😂 (Obs skrattar inte åt dig eller drygar mig, skrattar mest åt min egen förvirring.) Är det en förälder som inte tar sitt ansvar? Jag förstod det som att du störde dig på att det inte var lika åt båda hållen. Eller gäller det smittspridning?
 
Jag hade inte tyckt att det hade varit ansvarstagande då situationen är den andre (C) som bestämmer och inte B.

Så som jag fattat bor A hos B, blir sjuk och får stanna tills A är frisk för C vill inte att A kommer dit.
Bor A däremot hos C och blir sjuk där, då ska A ändå till B trots att A är sjuk.

Jättebra med tanke på smittspridning osv. Något trodde jag vi alla lärt oss av pandemin. Guess not. Störigt är det även om det inte rör mig personligen eller någon i min närhet. Lika störigt som att det pågår krig som jag inte kan påverka men stör mig ändå på.
Men har du någon aning om det finns anledningar bakom att de inblandade valt det upplägget?
Om alla inblandade är nöjda med det eller inte?

Eller stör du dig bara av principskäl på att situationen inte är helt symmetrisk?
 
Senast ändrad:
Stör mig på att jag meddelade min arbetsgivare igår (sön) att jag mådde bättre och kunde jobba igen (mån) nu är kl 02.10 och jag vaknade av att jag har så satans ont i halsen igen 😩 Tänkte att det lilla jag kände igår skulle gå över men nej. Det blev mycket värre. Jag har inte tid att vara sjuk!
 
Jag stör mig på att jag vill flytta men inte kan ännu.
Jag stör mig på att jag är vuxen och måste ta ansvar- jag menar, varför inte bara ta ledigt från jobbet, packa väskan med campingprylar och tält och koppla hunden och bege mig i väg, det verkar ju allmänt vara så man gör nuförtiden, gör vad man känner för när man känner för det utan att ens ta ansvar osv.
Jag stör mig på det ostrukturerade i jobbet.
Jag stör mig på vissa människor som bara babblar, konstant.
Varför kan du inte flytta nu?
 
Ja precis, det är ljudet som uppstår på golvet som är det störande. Själva dammsugarljudet hör vi inte ens. När dom som bodde där innan dammsög hörde vi ingenting (eller så dammsög dom inte på 3 år). Så det är verkligen relaterat till just deras dammsugare och att dom tydligen behöver dammsuga sovrummet varje dag innan läggdags mellan kl 22 och 23..
Det kan vara så att de inte vet om hur mycket det låter. Prata med personerna i fråga:)
 
Jag beställde lite batterier online den 4 september. Skrev till företaget nu och undrade när leveransen skulle komma. Fick till svar att ups inte lyckats leverera och ordern hade gått i retur.

Jag tänker att det inte är jättekonstigt att de inte kunnat leverera då de enligt spårningen inte kommit längre än till Järfälla. Det är liksom 80 mil från där jag bor. 🤷 Det var tur att det bara var lite batterier till solcellsbelysningen och inget speciellt viktigt. :laugh:
 
Min förkylning luras :cautious:
Var pigg igår och det halsonda försvann, kom tillbaka lite på kvällen men tänkte att det ger sig väl under natten. Nej. Vaknade i natt med halsont from hell, fick tom ta alvedon för att dämpa det. Var bättre i morse och var ändå hyfsat pigg, så tänkte att det är lugnt. Dubbelkollade ändå med jobbet om det var ok att jobba idag, jag mådde ju ändå bra. Är på jobbet nu, fortfarande pigg? Nej. Inte alls. Jäkla förkylning
 
Jag har käkat gabapentin i två veckor med noll resultat. Ringer läkaren och frågar hur vi ska gå vidare.
Jo, mer gabapentin. I två veckor till.

Jag tror inte ens det är nervsmärta jag har. Då borde det väl göra ont hela tiden och inte bara när jag gått en stund?

Galet frustrerad nu!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 797
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 194
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 041
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 790
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp