Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
1664035014583.png

De måste jag köpa, tack för info lol
 
Köpte ny sadel i våras som stoppades om efter hästens rygg. Hästen var då relativt omusklad runt manken och sadelmakaren som provade ut sadeln sa att det fanns mycket utrymme för att stoppa om sadeln när han musklat sig. Både att stoppa baktill och att ta ur runt manken. Nu har hästen musklat sig precis som väntat och sadeln ligger i bakvikt. Plötsligt säger sadelmakaren helt tvärtom, det finns knappt något utrymme alls att stoppa om sadeln 🤦‍♀️
 
Gästen jag hastigt och lustigt fick i mitt gästhus åker hem idag. Igår kom hon förbi med en skrynklig papperskasse deckare tillsammans med kassen böcker jag lånat ut.

Jag har tusentals böcker redan, och inga deckare. Klargjorde när hon frågade att jag sällan läser deckare (har dock en rätt gedigen samling Agatha Christie....)

Vad tusan ska jag göra med kassen böcker? :confused: Second hand tar inte emot böcker.

Kanske får göra som jag gjort förr med böcker jag inte gillat. "glömma" dem på offentliga platser. :rofl:
Bookcrossing
https://www.bookcrossing.com/
 
Nej inte kastar ut. Tänk mer normalt växelboende t ex. A bor ena veckan hos B och andra veckan hos C, men blir A sjuk hos B får A stanna hos B tills A är frisk, däremot händer det när A bor hos C gäller inte samma regler och A ska ändå till B trots att A är sjuk.

Det som stör mig är att det inte är samma regler för C som för B.

Gäller ingen i min närhet.
Exakt så har vi det i min familj. Blir jag eller min bror sjuka när vi är hos pappa stannar vi hos pappa tills vi är friska. Blir jag eller min bror sjuka när vi är hos mamma så flyttar vi till pappa på studs.

Min mamma är njurtransplanterad och står på immundämpande medicinering. Det betyder att en infektion/virus som inte är allvarig för oss med normalt immunförsvar kan bli väldigt allvarig för henne.

Utan den bakgrundsinformationen kan det nog ses som orättvist att vi har olika regler för de olika hushållen. Men det är ju egentligen mer orättvist om vi skulle stanna kvar hos mamma och riskera hennes hälsa/säkerhet.

Nu är min mamma extremt öppen med att vara njurtransplanterad, så "alla" vet om det. Men alla är inte så öppna. Så min poäng är att det kan finnas anledningar bakom ett sådant beslut, som du eller andra runt omkring inte vet om :)
 
Senast ändrad:
Är bara glad jag kom hem helskinnad och med hel bil.

Vissa ska/bör/kan inte köra bil! :arghh:

Höll på att bli påkörd av två som inte hade koll i sina backspeglar.

Första händelsen hade bilen i fråga placerat sig så långt åt vänster det går vid en utfart, det ska gå att stå två bilar samtidigt, en till vänster en till höger. Jag ser ingen blinkers på bilen, men med tanke på tidigare körsätt så tänkte jag att det är en sådan som blinkar strax innan de svänger (jo det stämde). Jag ska till höger så jag blinkar höger i god tid och börjar köra upp bredvid. Tur jag var uppmärksam, huxflux så får bilen framför på sim höger blinkers och svänger höger.
Fick tvärnita för att inte bli påkörd, glömde bort att tuta då jag övervägde om jag skulle slänga i backen för att rädda min bil (hade ingen bakom).

Andra händelsen är på 2-1 väg, jag ligger redan på omkörning och bilen som låg framför mig borde sett att jag gick ut på omkörning före den, men nä den hade noll koll bakåt och åker nästan in i mig…. suck.
Ja jag vet om döda vinkeln, men den skulle jag nog säga va minsta problemet i den händelsen.

Avreagerade mig när jag kom hem att ploppa ner massa vårlökar i jorden. 🙈😅
 
Nej inte kastar ut. Tänk mer normalt växelboende t ex. A bor ena veckan hos B och andra veckan hos C, men blir A sjuk hos B får A stanna hos B tills A är frisk, däremot händer det när A bor hos C gäller inte samma regler och A ska ändå till B trots att A är sjuk.

Det som stör mig är att det inte är samma regler för C som för B.

Gäller ingen i min närhet.
Om det inte är någon i din närhet kanske du inte har alla fakta? Om det trots allt är någon i din närhet (tex din särbo och hans barn) är det svårt att påverka. Då hade jag istället varit glad över att ha en sådan ansvarstagande pojkvän! Hade det varit mamman som behöll barnen istället för pojkvännen hade jag stört mig i sådan grad att jag lämnat honom!
 
Stör mig så jäkla mycket på mina grannar ovanför vars dammsugare låter så förskräckligt jäkla mycket. Det är liksom dammsugarhuvudets hjul, som varje gång dom drar dammsugaren fram och tillbaka över golvet, ger i från sig ett fruktansvärt högt, skärande, ljud. Tyvärr verkar dom också ha städmani eftersom det dammsugs flera gånger per dag och gärna runt kl 22-23 på kvällen när vi ska sova. När vi har haft gäster har dom också reagerat över ljudet.

Är det konstigt att säga till sina grannar om detta? Önskade att dom kunde byta till ett mer ljudlöst dammsugarhuvud, eller kanske en robotdammsugare…
 
Neeej! Jag tvättar min en vecka gamla uppochner-pin i tvättmaskinen i tvättstugan 😭. Skit också! Nu lär väl tvättmaskinen gå sönder också så att jag får arga lappar mot mig. Varför tog jag inte bara bort den (pinen) från min jobbtröja igår? 😓
Pinen satt kvar och jag tror maskinen är oskadd. Det gick i alla fall bra att tvätta igen.

Men jag ska inte tvätta den mer!
 
Stör mig så jäkla mycket på mina grannar ovanför vars dammsugare låter så förskräckligt jäkla mycket. Det är liksom dammsugarhuvudets hjul, som varje gång dom drar dammsugaren fram och tillbaka över golvet, ger i från sig ett fruktansvärt högt, skärande, ljud. Tyvärr verkar dom också ha städmani eftersom det dammsugs flera gånger per dag och gärna runt kl 22-23 på kvällen när vi ska sova. När vi har haft gäster har dom också reagerat över ljudet.

Är det konstigt att säga till sina grannar om detta? Önskade att dom kunde byta till ett mer ljudlöst dammsugarhuvud, eller kanske en robotdammsugare…
Helt krasst, ska det inte vara tyst efter kl 22 när man bor i lägenhet?
 
Stör mig så jäkla mycket på mina grannar ovanför vars dammsugare låter så förskräckligt jäkla mycket. Det är liksom dammsugarhuvudets hjul, som varje gång dom drar dammsugaren fram och tillbaka över golvet, ger i från sig ett fruktansvärt högt, skärande, ljud. Tyvärr verkar dom också ha städmani eftersom det dammsugs flera gånger per dag och gärna runt kl 22-23 på kvällen när vi ska sova. När vi har haft gäster har dom också reagerat över ljudet.

Är det konstigt att säga till sina grannar om detta? Önskade att dom kunde byta till ett mer ljudlöst dammsugarhuvud, eller kanske en robotdammsugare…

Absolut inte konstigt att säga till grannarna! Iaf inte att be dem sluta dammsuga så sent och då också påpeka att deras dammsugare tyvärr låter väldigt mycket. Kanske är svårt att få dem att köpa en ny dammsugare men förhoppningsvis tänker dom sig för nästa gång de ska dammsuga.

Jag blev tillsagd av grannen under en gång när jag hade dammsugit efter kl 22 några gånger. Jag tänkte att det nog inte lät så mycket om jag drog ner effekten men tydligen var det, precis som hos dig, snarare dammsugaren mot golvet som lät. Jag tog inte illa upp utan blev glad att hon sa till mig istället för att klaga hos hyresvärden eller så.
 
Folk som nämner en en annan persons etnicitet när det är totalt irrelevant i sammanhanget. Nu senast skulle en person som arbetar på en förskola berätta om ett barn som blev sjuk och spydde medan barnet var på förskolan. Då inledde personen med "hen är inte från sverige utan från något land i *världsdel*". Och?! Det är ju så totalt irrelevant att barnet inte är etniskt svenskt så varför ens nämna det?
 
Absolut inte konstigt att säga till grannarna! Iaf inte att be dem sluta dammsuga så sent och då också påpeka att deras dammsugare tyvärr låter väldigt mycket. Kanske är svårt att få dem att köpa en ny dammsugare men förhoppningsvis tänker dom sig för nästa gång de ska dammsuga.

Jag blev tillsagd av grannen under en gång när jag hade dammsugit efter kl 22 några gånger. Jag tänkte att det nog inte lät så mycket om jag drog ner effekten men tydligen var det, precis som hos dig, snarare dammsugaren mot golvet som lät. Jag tog inte illa upp utan blev glad att hon sa till mig istället för att klaga hos hyresvärden eller så.
Ja precis, det är ljudet som uppstår på golvet som är det störande. Själva dammsugarljudet hör vi inte ens. När dom som bodde där innan dammsög hörde vi ingenting (eller så dammsög dom inte på 3 år). Så det är verkligen relaterat till just deras dammsugare och att dom tydligen behöver dammsuga sovrummet varje dag innan läggdags mellan kl 22 och 23..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 410
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 900
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 895
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 439
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp