Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att det är så svårt att få tag på gardinkappor i fysiska butiker! Har två av fyra fönster här hemma som inte kan ha längder, så nu verkar jag behöva beställa från nätet istället..
 
Har Rusta-gardiner nu, men tycker de är väldigt tunna och inte speciellt roliga. Håller utkik efter mer murriga och höstiga gardiner.
De har en del tjockare modeller och murrigare färger nu men inte så mycket mönstrat, är mest enfärgat. Modellen Lina köpte jag i fredags, jättefina höstfärger och lite kraftigare "linnekänsla" :)
 
Att grannarna eldar igen. Jag antar att det är både färgburkar och däck som brinner med tanke på smällarna och den tjocka, svart och klibbiga röken.
Jag hoppas hästarna inte får i sig alltför mycket av skiten och att Opi har skorna kvar imorgon då de blir skrämda av explosionerna.
 
Att grannarna eldar igen. Jag antar att det är både färgburkar och däck som brinner med tanke på smällarna och den tjocka, svart och klibbiga röken.
Jag hoppas hästarna inte får i sig alltför mycket av skiten och att Opi har skorna kvar imorgon då de blir skrämda av explosionerna.

Det låter inte orimligt att anmäla till kommunen..
I det läget är det bättre att ringa polisen, då det är pågående miljöbrott!
 
Ja, självklart! Tack för att du rättade mig. :)
Det är inte fel i sig att kontakta miljökontoret heller, men pågående är alltid polisen i första hand. Sen är de tyvärr ofta väldigt ovilliga att utreda miljöbrott på den skalan, och vill lägga över det på miljöinspektörerna. Men vi kan ju inte bötfälla eller liknande, och har färre incitament än polisen just för att det ju faktiskt redan är förbjudet..
 
Det är inte fel i sig att kontakta miljökontoret heller, men pågående är alltid polisen i första hand. Sen är de tyvärr ofta väldigt ovilliga att utreda miljöbrott på den skalan, och vill lägga över det på miljöinspektörerna. Men vi kan ju inte bötfälla eller liknande, och har färre incitament än polisen just för att det ju faktiskt redan är förbjudet..
Jag har läst en lokal nyhet i år där någon åtminstone blivit bötfälld (kommer inte ihåg om det var fler åtgärder)för att ha eldat "skit", så det verkar inte omöjligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 204
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 521
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 206
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 068
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp