Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att min Fitbit registrerade över 10k steg igår fastän det vore mer rimligt med 5-7k. Den är så himla känslig att den tror jag går bara för att jag lyfter armen typ.
Förstår inte problemet egentligen börjar genast skaka på armen.

Syrran införde för några år sedan att de skulle ha 10 000 steg/ dag. Hennes dotter satte sig och skakade på telefonen hela dagarna... :rofl: :rofl:
 
Jag har väntat hela em på hovslagaren som skulle komma efter hans jobb idag men inte hört ett ljud. :mad:
Han skulle ringa men nu har jag ringt tre ggr och skickat en massa sms och hållit hästarna inne till ingen nytta. Helt klart irriterande, hela dan har gått och inget har jag fått gjort.

Skulle handlat och tankat, nu ligger jag med katterna under täcket, funderar på om jag ska åka iaf och handla ikväll, i morgon höjer de drivmedelspriserna men åker jag så ringer han säker och är på väg. Hatar att köra i mörker och trängas med folk så brukar alltid fixa sånt dagtid och inte fredag em. :rage:.
Brukar hovslagaren vara opålitlig? Annars hade jag nog varit lite orolig över att det hade hänt något...
 
Stör mg på
1. fotat ögonen idag och det sista av de pupillvidgande droparna ill inte släppa. Lever i lätt dimma.

2. Kameran i in mobil är så himla dålig (Sony Xperia10 III)

3 Jag borde gå och elda men orkar inta riktigt. Ska duscha imorgon bitti och klarar inte iskallt badrum.
 
När man är skiljd men med gemensamma barn har man antagligen ingen speciell skyldighet att meddela den andra föräldern om förändringar i sitt liv. Men nog hör det väl ändå till att man berättar tillexempel att man sagt upp sig och är arbetslös?

Jag fick veta nu att exet har varit arbetslös hela sommaren, efter att ha sagt upp sig, och nu börjat på nytt jobb för några veckor sedan.

Han har aldrig hittills tyckt sig ha tid att ha barnen hos sig på sommarlovet, så i år frågade jag inte ens, barnen är ändå så pass gamla att de är nöjda med att vara hemma utan föräldrar. Men det känns ändå lite tokigt, medan jag sliter halvt ihjäl mig för att få vardagen att gå ihop, tar han långledigt.
 
En gång har min hovis varit sen, jag ringde honom 5 minuter efter utsatt tid då han i åratal alltid kommit tidigare. Blev rejält orolig!
Numer ringer han mig direkt om han tror sig bli några minuter sen.
Han brukar hålla tiderna men jag undrar ändå om han inte glömt bort mig idag, han brukar komma på helgerna men jag vet att ena sonen med familj flyttar i helgen så han ska troligen hjälpa till där.
 
När folk överanvänder stories på insta och lägger upp 5011 irrelevanta saker. Förlåt men ingen är intresserad av din mosters foppatofflor jag är här för hästträning so give me horses ffs!

Håller med! Speciellt när företag gör det. Vi har en trevlig liten delikatessbutik i stan. men det är stört omöjligt att stå ut med att följa den på sociala medier eftersom ägaren också använder den som sina privata konton a la "ikväll var vi och åt en god middag hos trevliga vänner". Jag bryr mig inte! Jag vill bara veta vad ni har för erbjudanden och om ni fått in nån ny god ost eller choklad i butiken!
 
Hamnar bara i mobilsvar när jag försöker ringa till hovis och hans svärdotter svarar inte, vi gilla inte varandra så kan vara därför, men nu är jag riktigt orolig att det ska hänt något. Han mådde inte riktigt bra i söndags så tog bara en häst och skulle fixa de andra två igår. :(
 
Jag stör mig på att jag fryser, men har glömt dricka mitt varma te som nu är kallt och därmed äckligt och odrickbart! IGEN! Och på att jag sovit längre än vanligt i natt tack vare en sömntablett och vaknade med en utvilad känsla men nu känner mig så oerhört trött att jag skulle kunna somna stående. Tänk om jag kunde kravla ner under det varma täcket och vila lite... så mysigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 024
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 381
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 150
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 973
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Aubergine
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp