Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blä vad det tjatas om den där polisskandalen. På nyheterna, i webbtidningar (5-6 artiklar på en gång).
Iofs bra att det uppmärksammas men nån måtta får det väl vara?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det som står i artikeln är att en person som identifierade sig som hen, inte fick vara lucia p.g.a. det :mad: trots att alla röstat fram personen till lucia!! Helt otroligt att det ens får hända 2022 liksom :turd:
Men hur blev det stoppat? Låst artikel och får inte ihop det av lilla som syns. Regionfullmäktige befann sig på folkhögskolan där eleverna skulle lussa och så… alltså hur är det ens möjligt? Och alla andra politikerna då? Gick de bara med på det? :eek:
 
Högg bara sista inlägget i diskussionen men jag har två kompisar (dom är gifta) som är sådär men med datum. Dom kan berätta om en händelse och sen fastnar dom i ”det var i oktober 2005”. ”Nej det var snö så det måste varit december 2007”. ”Nä vi hade precis varit på Cypern med x och dom lärde vi känna i 9an. Så det måste varit i september 2006”. Osv i all evighet, tills dom glömt bort vad som skulle berätta från första början. 🤪
Hahaha EXAKT sådär är min man och hans mamma 😅 Det har lett till att jag kan en massa årtal och händelser från 10-15 år innan jag och maken träffades. Typ när en häst föddes, vilket år mostrarna kom och hälsade på eller när det egentligen var som köket renoverades och vem som drog elen i huset.
 
Men hur blev det stoppat? Låst artikel och får inte ihop det av lilla som syns. Regionfullmäktige befann sig på folkhögskolan där eleverna skulle lussa och så… alltså hur är det ens möjligt? Och alla andra politikerna då? Gick de bara med på det? :eek:
Det var ordföranden som beslutade. https://sverigesradio.se/artikel/regionen-stoppade-luciatag-saknades-en-kvinnlig-lucia

Räknas väl som ett administrativt beslut över sammanträdet eller liknande som tas med delegerad beslutanderätt? (har inte heller läst artikeln)

Det är alltså inte skolans lussande i stort det beslutats om, utan att regionfullmäktige inte vill ha deras framträdande på sitt möte.
 
Det var ordföranden som beslutade. https://sverigesradio.se/artikel/regionen-stoppade-luciatag-saknades-en-kvinnlig-lucia

Räknas väl som ett administrativt beslut över sammanträdet eller liknande som tas med delegerad beslutanderätt? (har inte heller läst artikeln)

Det är alltså inte skolans lussande i stort det beslutats om, utan att regionfullmäktige inte vill ha deras framträdande på sitt möte.
Tack för länken. Är ju helt oroligt. ”Inte traditionellt nog så vi vill inte se det”. Stör mig dock inte på att VP anmält honom till DO.
 
Jag tänker på det varje morgon när jag sopar av taket, tänk om alla kunde göra det här, så man slipper bli förblindad av snörök helt plötsligt...
Jag är duktig på att sopa rutor, lampor, osv. Det vill säga allt jag når. Taket når jag inte. Lite grann på sidorna kan jag ta såklart, men min bil är för hög för att jag ska kunna sopa av hela taket.
 
Jag är duktig på att sopa rutor, lampor, osv. Det vill säga allt jag når. Taket når jag inte. Lite grann på sidorna kan jag ta såklart, men min bil är för hög för att jag ska kunna sopa av hela taket.
Men det finns ordentliga borstar som har långa skaft. Det är livsfarligt att köra iväg med snö på taket!

Sen kan man ta en pall också om man inte vill köpa ny borste.
 
Blä vad det tjatas om den där polisskandalen. På nyheterna, i webbtidningar (5-6 artiklar på en gång).
Iofs bra att det uppmärksammas men nån måtta får det väl vara?
:confused: What?

Det handlar om vänskapskorruption bland dem som ska ansvara för rikets säkerhet.
Kan inte diskuteras nog, enligt min mening. det kommer ju mer och fler detaljer vart eftersom.
Jag hoppas de fortsätter skriva och tvättar hela byken. Och att alla de som är inblandade inte får jobba kvar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 761
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 366
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 370
Senast: Monimaker
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 691
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp