Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
:confused: What?

Det handlar om vänskapskorruption bland dem som ska ansvara för rikets säkerhet.
Kan inte diskuteras nog, enligt min mening. det kommer ju mer och fler detaljer vart eftersom.
Jag hoppas de fortsätter skriva och tvättar hela byken. Och att alla de som är inblandade inte får jobba kvar.
Mer viktigt vad som sker i de formella kanalerna än vad som tvättas offentligt. Just för att det är en sådan samhällsfunktion som det är.
Tyvärr tror jag det blir mycket väsen och offentlighet nu, men dåligt med granskning av vad man långsiktigt gör för att hantera saken.
I sådana här fall finns det alltid, utöver de felande individerna, en kultur som bidragit till att det kunnat ske och där är det viktigaste behovet av djupgående och genomtänkta åtgärder.
 
:confused: What?

Det handlar om vänskapskorruption bland dem som ska ansvara för rikets säkerhet.
Kan inte diskuteras nog, enligt min mening. det kommer ju mer och fler detaljer vart eftersom.
Jag hoppas de fortsätter skriva och tvättar hela byken. Och att alla de som är inblandade inte får jobba kvar.
Jag kan inte låta bli att undra vad hon tänker eftersom hon nu har ihop det med överbefälhavaren. Ok om man dras till äldre män med makt, men lite smart får man väl vara också?
 
:confused: What?

Det handlar om vänskapskorruption bland dem som ska ansvara för rikets säkerhet.
Kan inte diskuteras nog, enligt min mening. det kommer ju mer och fler detaljer vart eftersom.
Jag hoppas de fortsätter skriva och tvättar hela byken. Och att alla de som är inblandade inte får jobba kvar.
För mig känns det som om de upprepar samma saker hela tiden i media. De enda nya fakta jag läste igår var att LHS fick tjänstevapen trots att hon inte klarat vapenutbildningen/konflikthanteringsutbildningen och att det var polisforskaren SH som begärt ut allmänna handlingar om henne.
 
För mig känns det som om de upprepar samma saker hela tiden i media. De enda nya fakta jag läste igår var att LHS fick tjänstevapen trots att hon inte klarat vapenutbildningen/konflikthanteringsutbildningen och att det var polisforskaren SH som begärt ut allmänna handlingar om henne.
Är det en polisforskare som tittat på saker så hade det ju varit klart intressant att höra vad hen säger med ett lite mer analytiskt perspektiv.
Håller med dig om att det ger övermättnad på sensationsartad framställning, och detaljfokus framför systemperspektiv. Kanske inte direkt mängden skriverier som är fel, men balansen och innehållet i det som levereras till publiken.
 
Brukar försöka hålla barnets farmor lite involverad i barnets liv, eftersom jag vet att hon känner sig ensam i sitt enorma hus boendes långt ifrån alla barnen, och saknar sina barnbarn.

Skickade därför en bild på barnet utklädd inför luciafirandet igår och fick som vanligt ett svar i stil med "Varför kommer det aldrig några så söta barn och lussar för stackars mig? Jag hade också velat ha en lussekatt!" :banghead: Får alltid den typen av svar och det stör mig lika mycket varje gång :wtf:
 
Brukar försöka hålla barnets farmor lite involverad i barnets liv, eftersom jag vet att hon känner sig ensam i sitt enorma hus boendes långt ifrån alla barnen, och saknar sina barnbarn.

Skickade därför en bild på barnet utklädd inför luciafirandet igår och fick som vanligt ett svar i stil med "Varför kommer det aldrig några så söta barn och lussar för stackars mig? Jag hade också velat ha en lussekatt!" :banghead: Får alltid den typen av svar och det stör mig lika mycket varje gång :wtf:

Åh, det där martyrskapet skulle jag också störa mig på!
 
Att antalet sjuka ökar och flera av mina kollegor har avbokat julbordet
Vårat julbord var faktiskt extremt snälla och vi slapp betala för dom sjuka. Trots att det var försent och vi meddelade dom att vi blir färre på grund av sjukdom för att dom skulle kunna dra ner på maten som behövde göras.
 
Stör mig också på min hyresvärd som är så fruktansvärt sega med att ligga på byggentreprenören angående massa fel som ska åtgärdas inom nybyggnadsgarantin. Nu insåg jag häromdagen att ytterdörren jag har förmodligen är tänkt som en dörr i trapphus och inte alls ut mot loftgång, då den släpper igenom väldigt mycket kyla. Kallt blir det!
 
Ännu mera snö :arghh:


20221214_095623.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 973
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 933
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
4 804
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp