Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig också på min hyresvärd som är så fruktansvärt sega med att ligga på byggentreprenören angående massa fel som ska åtgärdas inom nybyggnadsgarantin. Nu insåg jag häromdagen att ytterdörren jag har förmodligen är tänkt som en dörr i trapphus och inte alls ut mot loftgång, då den släpper igenom väldigt mycket kyla. Kallt blir det!

Och nu när jag tänker på det stör det mig ännu mer, för det här huset ska vara så himla miljövänligt och klimatsmart och har till och med vunnit ett pris från staden. :banghead:
 
Jag kan inte låta bli att undra vad hon tänker eftersom hon nu har ihop det med överbefälhavaren. Ok om man dras till äldre män med makt, men lite smart får man väl vara också?
Allt osar katt.

Att hon haft en relation är inte grejen. Mer det som den medfört av märkliga tillsättningar etc etc.

GW antyder att hennes CV är "falskt" eller åtminstone inte riktigt sanningsenligt....

Att relationen skulle varit kortvarig och ytlig motsägs av ett antal anmälningar som kommit in från olika källor, av GW betrodda tjänstepersoner. Han kritiserar även rikspolischefen.
 
Allt osar katt.

Att hon haft en relation är inte grejen. Mer det som den medfört av märkliga tillsättningar etc etc.

GW antyder att hennes CV är "falskt" eller åtminstone inte riktigt sanningsenligt....

Att relationen skulle varit kortvarig och ytlig motsägs av ett antal anmälningar som kommit in från olika källor, av GW betrodda tjänstepersoner. Han kritiserar även rikspolischefen.
Allt osar tyvärr sexism och ömsesidigt utnyttjande. Så osmakligt!
 
Ska på nånting nu på fredag. Vet ingenting bara att jag ska vara finklädd. Jag hatar överraskningar vill veta allt i minsta detalj :arghh:
Men ja. Överraskningar i sig är jag inte helt emot, men just när det gäller tillställningar och vilken typ av klädsel det är som gäller så då vill jag veta.
Risken finns annars att mitt "ifall-om-att"- tänk tar över och jag kommer med en kappsäck med olika klädalternativ :D
 
Huvudvärk

Att det ska bli flera plusgrader och en massa regn nästa vecka

Att jag inte har snösulor på hästen. Ska sko om nästa vecka visserligen men det är ju nu jag behöver sulorna
Är så glad att jag fick på polarpadsen under tåbrodden innan skorna blev för slitna för brodden 🫣 herre gud vilken vinter det blev från ingenstans typ.
 
Men hur blev det stoppat? Låst artikel och får inte ihop det av lilla som syns. Regionfullmäktige befann sig på folkhögskolan där eleverna skulle lussa och så… alltså hur är det ens möjligt? Och alla andra politikerna då? Gick de bara med på det? :eek:
Så här står det i reportaget;
"
Det blev inget luciatåg i regionfullmäktige i år. Kort inpå det inbokade framträdandet beslutade regionfullmäktiges ordförande Mattias Eriksson-Falk (SD) att stoppa det hela eftersom det gått upp för honom att årets lucia inte definierar sig som kvinna.

Även Roger Hedlund, SD:s distriktsordförande i Gävleborg tycker att beslutet var korrekt.

– I traditionen är det en kvinna som är lucia. Ska vi ha ett traditionsenligt firande bör man utgå från de grunderna och inte köra någon plojvariant, sa han bland annat."
 
Vattenfall eldistribution som fortfarande inte fått koll på min förbrukning, men nog klarar de av att skicka ut fakturor iaf! :rage:
Elförbrukning .jpg


Jag får alltså uppskattad förbrukning fakturerad, utifrån föregående års förbrukning trots påstötningar från både mig och elbolagen. Jag slog inte på någon värme hemma i år förrän slutet av november när det blev kallt och det är bara en låg grundvärme, resten eldar jag. I mars i våras stängde jag av uppvärmningen då jag inte tyckte det behövdes längre. :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 516
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 516
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
4 348
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 959
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp