Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Butikskedjan som inte följer konsumentköplagen för "det är inte deras policy" och försökte sig på att lura mig. Otur för honom att jag kan den lagen. Han borde inte heller jobbat i butik. Man får inte raseriutbrott på kunder för att de står på sig. Det är äckligt oproffsigt. Speciellt när kunden har lagen på sin sida men även annars. Tur att hans chef var klok nog att inte tjafsa. Det hade blivit en anmälan till arn annars.
 
Störigt med en tidningsartikel där en mamma verkar försöka få till en ”snyft historia” för att hon inte blev insläppt på bion med sin bebis till en vanlig film. Hon hade bara köpt biljett till sig själv och sin dotter men ingen till bebisen och ändå så står det att läsa på bions hemsida:

Kan jag ta med min bebis på bion?

Vi rekommenderar inte att du tar med din bebis på ordinarie filmvisningar eftersom ljudnivån i en biografsalong är betydligt mer kraftfull och dynamisk än vad barnet är van vid, dels kan övriga biobesökare bli störda. Om du ändå väljer att gå på bio med din bebis, måste du lösa en biobiljett för barnet oavsett ålder.


Varför är det så svårt att ta reda på fakta innan, istället för att gnälla i efterhand? 🙄
 
Störigt med en tidningsartikel där en mamma verkar försöka få till en ”snyft historia” för att hon inte blev insläppt på bion med sin bebis till en vanlig film. Hon hade bara köpt biljett till sig själv och sin dotter men ingen till bebisen och ändå så står det att läsa på bions hemsida:

Kan jag ta med min bebis på bion?

Vi rekommenderar inte att du tar med din bebis på ordinarie filmvisningar eftersom ljudnivån i en biografsalong är betydligt mer kraftfull och dynamisk än vad barnet är van vid, dels kan övriga biobesökare bli störda. Om du ändå väljer att gå på bio med din bebis, måste du lösa en biobiljett för barnet oavsett ålder.

Varför är det så svårt att ta reda på fakta innan, istället för att gnälla i efterhand? 🙄
Spontant känner jag att vad bra att mamman inte läste på. Tycker inte bebisar hör hemma i en biosalong. Snacka om att eventuellt förstöra alla andras upplevelse om ungen blir missnöjd.
 
Var sugen på saffransmunkar på fm. Så va de 4st för 35 på Ica 🥹
Nu är jag inte alls sugen längre och har 4 munkar över 🧐
 
Nu stör jag mig på en i Så Mycket Bättre, som hade två resväskor packade med smink för hon var tjej. Störde mig på det uttalande, det finns killar som använder minst lika mycket smink samtidigt som det finns tjejer/kvinnor som mig som inte använder smink alls.
 
Spontant känner jag att vad bra att mamman inte läste på. Tycker inte bebisar hör hemma i en biosalong. Snacka om att eventuellt förstöra alla andras upplevelse om ungen blir missnöjd.
Precis det bion skrivit i sin text, som jag hade med i mitt inlägg också.

”…dels kan övriga biobesökare bli störda.”

Spontant hade jag inte gått på bio med bebis om det inte var en speciell visning för just bebisar.
 
Butikskedjan som inte följer konsumentköplagen för "det är inte deras policy" och försökte sig på att lura mig. Otur för honom att jag kan den lagen. Han borde inte heller jobbat i butik. Man får inte raseriutbrott på kunder för att de står på sig. Det är äckligt oproffsigt. Speciellt när kunden har lagen på sin sida men även annars. Tur att hans chef var klok nog att inte tjafsa. Det hade blivit en anmälan till arn annars.
Men.. Detta får du ju berätta mer om. När, var, hur??
 
Men dehär med black friday och black week…? Är väl nästa vecka? Ändå får jag massvis med reklam på mailen att de kört igång nu.
Varför? Blir de mer rea nästa vecka också? Eller för man ska handla hos dem först innan pengarna är slut?

Black friday är den 25/11, Black week började i fredags (18/11) hos de flesta - alltså en vecka som avslutas med black friday (eller nah, efter black friday fortsätter ju nästa omgång..men yäh.).

Jag stör mig på att halva november är en enda röra av reor (singles day/weekend/week, black week/black friday, cyber monday/weekend/week). No offence, jag gillar erbjudanden och vet att många väntar med vissa saker tills dess för att ha råd osv - jag ser alltså det positiva också. Men ändå. :p:o Det jag faktiskt vill ha brukar ändå alltid ta slut typ direkt och sen inte komma tillbaka i lager förrän i december.. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 631
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 638
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
4 428
Senast: tuaphua
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 995
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp