Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är jätteglad att jag har kaminen :up: ! Vår luftvärmepump är egentligen inte speciellt bra när det går under ca -5 grader, men det gör de ju faktiskt inte jätteofta här ändå....
Undrar lite vad de förvånade reaktionerna/minerna betyder? Att luftvärmepumpen inte är anpassad för riktigt låga temperaturer, eller att vi inte brukar ha mycket kallare än fem minusgrader där jag bor :confused: ?
 
Den här! :arghh:😱

Jag har ofta mardrömmar om öppna trappor och vet genast att jag kommeratt ha en inatt också.
Visa bifogad fil 108115
Äsch, den där är ju ingenting. Byggställningar får ha en glipa på upp till 30cm till husfasad vilket innebär att jag ibland befinner mig 12 våningar upp, ska gå över från ställningen till huset och måste ta ett stort steg över ett hål där jag under mig skymtar marken lååångt ner 😅

Den där trappan hade jag inte tvekat en sekund att gå upp och ner i 😂
 
Att mitt jävla paket som byttes från leverans till box till brevlåda (men antagligen för stort) inte har levererats på hela veckan ändå trots att jag fått hålla mig hemma större delen av dagarna... Varit i rätt stad sedan måndag så möjliga dagar hade varit ons, fre. Igår kom det ingen post alls?! Jag brukar undvika att beställa till visst datum och speciellt nu men behövde bakgrejer till söndag :cry: Längtat så länge efter en möjlighet för just det receptet, handlat men har inte råd att försöka hitta annat liknande i butik och tror vissa varor räknas som livsmedel så kan inte returnera.


Plus jag har andra brev från Traderasäljare som verkar vara borta men där personer fått efter och där jag av misstag bjöd hem två par tjocksockar( behövde ett) som jag inte har råd att ersätta med andra presenter. BLÄ är min generella åsikt om posten just nu men oftast mer positiv:cry::wtf::cautious:
 
Att bokus inte har koll på när julafton är och inte sa något om det utan jag fick gå in och upptäcka det själv nu när det är för sent för mig att beställa annorstädes.
5076B6A2-098E-4FAB-BE93-9A831529E567.jpeg
 
Min oförmåga att bedöma upplevd storlek utifrån nedskrivna mått. Nu har det hänt ett par gånger de senaste dagarna att jag har beställt något till köksrenoveringen på nätet. Alltså jag slarvar verkligen inte. Läser måtten, lägger in skalenliga bilder av produkten i min skalenliga ritning som är gjord i PowerPoint, tittar, funderar, beställer. Väntar.

Varan dyker upp - :eek: AAAAAH!! Ett monster!!

Funderar nu på om jag borde lägga in en skalenlig bild av mig själv i ritningen för att få perspektiv. :D Eller så är det för sent när jag nu redan skaffat en kyl som är 70 bred och 201 hög för att ersätta rishögen på 60*175.
 
Att bokus inte har koll på när julafton är och inte sa något om det utan jag fick gå in och upptäcka det själv nu när det är för sent för mig att beställa annorstädes. Visa bifogad fil 108137

Jag stör mig också på Bokus... Beställde varor från tre olika ställen samtidigt. De andra två butikerna packade och levererade mha PostNord på tre dagar. Bokus har inte kommit ännu, 8 dagar senare...
Jag har också en order där nu som jag väntar på... Tre böcker. Två finns i lager och en väntar de på. Som vanligt är det den engelskspråkiga boken som tar en evighet att trolla fram.... Jag beställde den 4 december, och tyckte att jag var ute i GOD tid. De har aviserat att ordern är försenad, men beräknar fortfarande min leverans till måndag. Vi får väl se.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 994
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 104
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
6 652
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 323
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp