Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag inte hittar riset i den affären jag brukar handla i… idag var tredje gången jag hade ris på inköpslistan men fick åka hem utan :cautious:. Idag tyckte jag ändå att jag var inne och kollade i alla gångar (inte jättestor affär heller). Visst att jag kunde ha frågat någon men det känns lite dumt att fråga om något så himla basic som ris 😅. Det borde ju rimligen vara minst en halv hylla med olika sorter och varumärken… Nu gör jag ju inte ris så ofta (1 kg-paketen jag har nu gick ut för mer än 7 månader sedan och det är typ 1-2 portioner kvar, så lär ju vara minst ett år sedan jag handlade ris senast) pga tar lång tid att koka och lyckas alltid få det att fastna i botten, så jag klarar mig ju utan men sjukt störigt att inte hitta… Tycker att det borde vara i närheten av typ pastan eller havregrynen men antingen är jag halvblind eller så har de gömt det på ett helt ologiskt ställe…
I min affär står det ytterst i mejeridelen.
 
Stör mig på att kattmaten blivit svindyr, inte förvånande med tanke på att allt blivit svindyrt men ändå störande. Vill ju inte byta foder heller om jag inte hittar något som är lika bra
 
Jag ska byta jobb om inte så länge (yay) men allt jag gör nu känns så... jag vet inte hur jag ska säga egentligen. Inte meningslöst men när jag sitter och förbereder för överlämningar osv så känns det som att jag inte får något vettigt gjort. Det blir inga resultat av det. Inga påtagliga iaf. Jag vet att det måste göras men det är verkligen inte roligt alls. Mer störigt faktiskt. Kan inte folk bara helt magiskt veta hur de ska göra mina arbetsuppgifter när jag slutar?
 
Butiken mailar och frågar vad jag tycker om min varor.
Leveransföretaget mailar och frågar vad jag tycker om deras tjänst.
Jag har inte fått paketet än.

Har bekräftelse på att det ska hämtas på ort X.
Har smsavi som säger att det ska hämtas på ort Y.
Spårningen säger levererat, men talar inte om vart det levererats.
(kan dock se att det varit i sydsverige och vänt på sin väg när det skulle flyttas mellan grannkommunerna X och Y.)
 
Jag stör mig på att min bils mjukvara har fått knäppen och ändrar om sig så allt i menyer och på instrumentpanelen står på Spanska! Nu har vi ändrat till Svenska 2 ggr. Blir att boka tid på verkstan.
5ED306CA-94AB-4E55-976E-A03B703791F9.jpeg
 
Tvättade igår och trodde att behåarna blivit rena men nä. Det är kvar nåt från deon som inte lossnar trots galltvål och vanlig tvätt. Kanske var för slarvig med galltvålen.
Får försöka igen nästa tvätt.
En till störning: har ren tvätt som inte placerat sig där den ska. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 810
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 204
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 046
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 803
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp