Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
20230611_114931.jpg
 
När det nämns vad som ska diskuteras här/typ jämt tänker jag alltid på att denna tråd var från början "saker man stör sig orimligt på" och att det då fanns även en gnälltråd. Trådarna övertogs från att ha handlat om ovanligt provocerade bussmodeller ( ja, verkligen en irriterande buss :mad:) till att vara full av saker som är rimliga att störa sig på och gnälltråden dog ut. Jag har vant mig men det tog länge att skriva något som var värt att störa sig på med tanke på hur roligt ämnet var från början;) Så, lite störigt haha!
 
När det nämns vad som ska diskuteras här/typ jämt tänker jag alltid på att denna tråd var från början "saker man stör sig orimligt på" och att det då fanns även en gnälltråd. Trådarna övertogs från att ha handlat om ovanligt provocerade bussmodeller ( ja, verkligen en irriterande buss :mad:) till att vara full av saker som är rimliga att störa sig på och gnälltråden dog ut. Jag har vant mig men det tog länge att skriva något som var värt att störa sig på med tanke på hur roligt ämnet var från början;) Så, lite störigt haha!
Jag skulle ha väldigt svårt att dra en tydlig gräns mellan vad som är rimligt respektive orimligt att störa sig på.
Ofta är det lite av båda delarna beroende på vilket perspektiv man ser det ur. ;)
 
Jag skulle ha väldigt svårt att dra en tydlig gräns mellan vad som är rimligt respektive orimligt att störa sig på.
Ofta är det lite av båda delarna beroende på vilket perspektiv man ser det ur. ;)
Jo det blev lite svårt där för folk även om "försäkringskassans jävla telefonlinje" känns mer rimligt att störa sig på än "jag ser ibland en så himla provocerande buss" haha:D Men bussen visades på bild och den var otroligt provocerande så... Tappade nog poängen här:rofl:

Jag tänker numera denna tråd mer som en tråd att gnälla av sig i vilket kan vara alla delar av rimligt.
 
Fast ingen hade gjort det, eftersom ingen hade tydligt kopplat störnimgen till någon person på forat som flertalet (typ alla) gjorde, just pga "nämner inga namn"...
Jaha och hur vet du att ingen hade gjort det ... *dubbelsuck*
Edit: Alla som tycker att mitt inlägg var mot reglerna kan väl ta och rapportera det i stället för att tjafsa om vad som är rätt och fel och hejsan hoppsan.
 
Jaha och hur vet du att ingen hade gjort det ... *dubbelsuck*
För att man säger som du sa om en person är närvarande eller på annat vis känd för sällskapet? Jag hade själv inte ens brytt mig om att söka på ordet här på buke för hade antagit att du menade på annat socialt medie (um?) eller arbete/skola/kommunens hemsida/vadsjutton.
 
Nu var det tydligen en edit @Rosett men är det inte bättre att folk reagerar och undrar än att det ska tas till moderatorerna i onödan? Du använde fel begrepp och i det blev saken mycket större än om du inte gjort det. Inget som behöver vara illa menat egentligen men en ursäkt kommer man längre med än att dra ut på det och nu även försöka rättfärdiga det med att dra in andra personers inlägg som inte är liknande för fem öre :)
 
Förkylning och tonårsdrama 😑
Dottern är tvärförkyld och jag börjar känna lite som sedan försvinner och sedan kommer tillbaka igen. Har jobb inbokat på annan ort nästa vecka så behöver boka hotell osv. Fruktansvärt irriterande då att inte veta om jag kommer bli sjuk eller inte.

Tonåringen har en vansinnigt dryg och otrevlig attityd idag som går ut över både mig och dottern. Blir tokig på honom!
 
Att man, för att kunna skaffa norskt mobilabonnemang, måste uppge ett norskt telefonnummer :confused::rofl:

Verkar som att jag ska behöva köpa ett kontantkort för att kunna starta nya abonnemang åt oss. Otippat.
Som i UK där man behöver uppvisa pappersbevis på att man är skriven på en permanent brittisk adress för att kunna skaffa ett bankkonto, men man behöver ett bankkonto för att få hyra/köpa boende 🙃
 
Det gäller väl bara entréer där allmänheten har tillträde? Under mitt fönster är det fritt fram att röka eftersom det är vid en port till ett bostadshus. Helknäppt! Passiv rökning är ju lika skadligt för de som bor i huset som för de som besöker verksamheter i huset.
Hade mitt fönster varit vid en restaurangentré så hade de inte fått röka nära. :mad:
Mitt jobbs byggnad har flera företag i sig så definitivt till för allmänheten.

Tro mig folk bryr sig inte. Ser folk röka nära restauranger hela tiden. Sjukt irriterande.

Ännu mer störande var det när jag lästa att Sverige kan bli Europas första rökfria land. Tydligen betyder det att vi är under 5% av befolkningen som röker. Personligen upplever jag att det är fler än 5% av Sveriges befolkning som röker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 813
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 388
Senast: Monimaker
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 427
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 036
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp