Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
De verkar bero på vem man pratar med
Mamma åkte in till Swedbankkontoret för att få en ny bankdosa men det gick inte alls enligt den personen hon pratade med :crazy: utan det var mobilt id som gällde
Vilket var lite märkligt eftersom flera andra fått ut nya dosor efter det

Men jag löste i alla fall mitt bank id men jag ska definitivt hålla reda på utgångsdatum
Öh, dom måste ge ut dosor. Mitt bank id är begränsat å jag kan inte lägga till nya mottagare utan dosan.
 
Öh, dom måste ge ut dosor. Mitt bank id är begränsat å jag kan inte lägga till nya mottagare utan dosan.
Ja nu var jag inte med på banken men mamma fick ingen ny dosa
Men det kan bero på något missförstånd eller så har jag missuppfattat det
Hon kanske valde bort bankdosa det vet jag inte
Det fungerar med mobilt bank id för henne
Man kan väl utöka bank id?
 
Senast ändrad:
Ja nu var jag inte med på banken men mamma fick ingen ny dosa
Men det kan bero på något missförstånd eller så har jag missuppfattat det
Hon kanske valde bort bankdosa det vet jag inte
Det fungerar med mobilt bank id för henne
Man kan väl utöka bank id?
Man kan, men jag behöver nån speciell kod eller nåt sånt och jag vill inte. Som det är nu så om någon snor mobilen kan dom inte lägga till ny mottagare att skicka pengar till.
 
Man kan, men jag behöver nån speciell kod eller nåt sånt och jag vill inte. Som det är nu så om någon snor mobilen kan dom inte lägga till ny mottagare att skicka pengar till.
Det är ju smart
Det känns faktiskt lite säkrare med bankdosa så det ska man nog ha
Mamma har dock ingen nu och det fungerar med bank id
Kan ju tycka att banken verkligen borde rekommendera att man har en dosa
Men jag vet inte hur det blev som det blev
 
Det är ju smart
Det känns faktiskt lite säkrare med bankdosa så det ska man nog ha
Mamma har dock ingen nu och det fungerar med bank id
Kan ju tycka att banken verkligen borde rekommendera att man har en dosa
Men jag vet inte hur det blev som det blev
Skulle inte förvåna mig om dom pushar för att få bort bankdosan. Blir billigare för dom.
Jag behöver bara betala för en ny dosa om jag tappar bort min dosa. Tar jag med den gamla in och byter får jag den nya gratis.
 
-Jag är inte speciellt förtjust i svamp, jag tycker egentligen inte om någon rätt med svamp.
-Nu har du nog helt fel, svamp är ju bland det bästa som finns!

Alltså när tänker vuxna människor lära sig att smaksaker är något man inte kan ha rätt eller fel i? Jag får väl låta bli att äta svamp bäst jag vill medan svampälskarna äter svamp så mycket de orkar utan att det bekymrar mig det minsta.
 
Senast ändrad:
Att en del är helt oförmögna att hälsa i trafiken. Hur svårt ska det vara att slänga upp näven lite när någon är bussig mot en. Det är som att skita i att tacka när någon håller upp dörren för en.
Jag brukar tacka, men sedan beror det absolut på omständigheterna också. Om det till exempel är vid ett trångt möte på en smal väg skulle jag kunna missa. På grund av att jag koncentrerar mig på körningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 444
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
7 148
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 469
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 248
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp