Bukefalos 28 år!

Stora tråden om hundförsäkringar!

Har svedea till mina, billigt och bra för mina hundar av frisk ras drygt 1000 kr om året även blandraserna helt ok men något högre summa. Har bara veterinärvård.
 
Har Agria eftersom de var ensamma om att ta följder av en av Pysslingens missbildningar. När knäna sedan gav upp var de enkla att ha att göra med vad gäller operationen, svårare med rehab (Allt var svårare med rehab).

Men jag kommer i framtiden att maxa vet.vården under första året. Vi har i år slagit i taket plus blivit fattiga själva (trots sparkonto). Agria har inga stora chanser att bli rika på oss och utan försäkring hade Pysslingen inte levt idag.
 
Har börjar kolla Svedea nu också som verkar vettiga i mycket. Någon som har erfarenhet av dem? :)
Min mamma har sin hund där, främst pga deras fria flytträtt då hon i och med den slapp undan reservation på en omplacering hon tagit över.

Svedea har bra villkor, i princip identiska med Agria vad gäller veterinärvårdsförsäkringen.
 
Jättedålig koll faktiskt! Hur kommer det sig att du började kika på dom? :)

Precis som @niardasp sa så vill jag minnas att de kopierat Agrias villkor mer eller mindre rätt av, men för tollare är det relativt billiga om jag jämför med andra bolag. Har bara hört gott om dem och tecknade först vår Eurasier där tills jag i sista sekunden valde att ångra det och teckna hos annat bolag istället.

Men för tollare verkar de vettiga så får läsa mig närmare på villkoren! :)
 
Pratade med IF igår.
Dom kommer att fasa ut flockförsäkringarna under 2018-2019, befintliga flockförsäkringar kommer att sägas upp.
Jag har "tur" då min försäkring sätts om 1 februari så min flockförsäkring kommer att gälla till sista januari 2019.

Vad som sen händer med de riktigt gamla hundarna som nu ligger i flocken, det vete sjutton. 17-åringen lär ju vara borta 2019 men det är en som kommer att vara 11 år då.
Kul att skaffa ny försäkring till henne...

Och dom tar bort fast självrisk på alla nya försäkringar fr o m 1 februari 2018!
Det blir en fast och en rörlig del som hos alla andra.

Frågan är väl om vi som har beftintliga individuella försäkringar får behålla fast självrisk på dom eller om det tas bort där också så småningom?

Har haft If (tidigare hette det Skandia) för absolut alla försäkringar i ca 40 år, men nu kommer jag att börja flytta samtliga försäkringar, inte bara hundförsäkringarna, till annat bolag.

Hela vitsen med If upphörde liksom för min del.
 
Agria har ju en klar fördel där med fast ersättning! Har därför Agria till katterna, de blir ju lätt långlivade. Till gammeltanten har jag IF och det blev väldigt märkbart med sänkningen för ett par år sedan när hon genomgick operation och vi inte kunde få ut mer än 10 000 pga ålderssänkningen. Folksams stora går aldrig under 22 500 kr, får hoppas att vi klarar oss på det. :D

Hm, det har jag trott med - men mailade mitt ombud igår och frågade vad lägsta veterinärersättning är när den är som lägst när hunden äldre och den är 5000 kr respektive 7500 kr på den stora :nailbiting:
Har varit nöjd med Folksam, men kommer byta till nästa brytdatum för så lågt går jag inte med en ras som ofta blir 14 år och äldre....varken 5000 kr eller 7500 kr kommer man långt med :banghead:
 
Hm, det har jag trott med - men mailade mitt ombud igår och frågade vad lägsta veterinärersättning är när den är som lägst när hunden äldre och den är 5000 kr respektive 7500 kr på den stora :nailbiting:
Har varit nöjd med Folksam, men kommer byta till nästa brytdatum för så lågt går jag inte med en ras som ofta blir 14 år och äldre....varken 5000 kr eller 7500 kr kommer man långt med :banghead:

Jösses, vad lågt! Men det måste vara de gamla villkoren? I de nya står det 22 500 på största försäkringen.
 
Pratade med IF igår.
Dom kommer att fasa ut flockförsäkringarna under 2018-2019, befintliga flockförsäkringar kommer att sägas upp.
Jag har "tur" då min försäkring sätts om 1 februari så min flockförsäkring kommer att gälla till sista januari 2019.

Vad som sen händer med de riktigt gamla hundarna som nu ligger i flocken, det vete sjutton. 17-åringen lär ju vara borta 2019 men det är en som kommer att vara 11 år då.
Kul att skaffa ny försäkring till henne...

Och dom tar bort fast självrisk på alla nya försäkringar fr o m 1 februari 2018!
Det blir en fast och en rörlig del som hos alla andra.

Frågan är väl om vi som har beftintliga individuella försäkringar får behålla fast självrisk på dom eller om det tas bort där också så småningom?

Har haft If (tidigare hette det Skandia) för absolut alla försäkringar i ca 40 år, men nu kommer jag att börja flytta samtliga försäkringar, inte bara hundförsäkringarna, till annat bolag.

Hela vitsen med If upphörde liksom för min del.

Den fasta självrisken har ju egentligen varit det som skiljt IF från andra bolag när det kommer till hundförsäkringar. Villkorsmässigt och ersättningsmässigt så finns det ju många bolag som slår IF på fingrarna där, åtminstone sist jag kikade. Dessutom är de ju ganska dyra. Tror de kommer förlora en hel del kunder när de tar bort fast självrisk.
 
Jag har Agria och har haft på alla hundar och katter. Har aldrig haft några problem med dem och då har jag ändå utnyttjat mina försäkringar mycket. Har försäkrat in oförsäkrade omplaceringar och ändå inte haft något strul att få ersättning. De hundar jag haft från de varit valpar har varit försäkrade hos Agria redan hos uppfödaren.
 
Pratade med IF igår.
Dom kommer att fasa ut flockförsäkringarna under 2018-2019, befintliga flockförsäkringar kommer att sägas upp.
Jag har "tur" då min försäkring sätts om 1 februari så min flockförsäkring kommer att gälla till sista januari 2019.

Vad som sen händer med de riktigt gamla hundarna som nu ligger i flocken, det vete sjutton. 17-åringen lär ju vara borta 2019 men det är en som kommer att vara 11 år då.
Kul att skaffa ny försäkring till henne...

Och dom tar bort fast självrisk på alla nya försäkringar fr o m 1 februari 2018!
Det blir en fast och en rörlig del som hos alla andra.

Frågan är väl om vi som har beftintliga individuella försäkringar får behålla fast självrisk på dom eller om det tas bort där också så småningom?

Har haft If (tidigare hette det Skandia) för absolut alla försäkringar i ca 40 år, men nu kommer jag att börja flytta samtliga försäkringar, inte bara hundförsäkringarna, till annat bolag.

Hela vitsen med If upphörde liksom för min del.

När vi nu skulle leasa in en tik så stod hon på IF. Vi kollade först om vi kunde komplettera hennes befintliga försäkring med en avelsförsäkring hos IF isf att teckna en extra i agria. Men fy så tunna försäkringar!! :eek:
Nä det hade blivit vår vanliga på Agria om hon hade tagit sig.
 
Intressant att IF ska ta bort den fasta självrisken, det var just den som gjorde att vi valde det bolaget...

Bra tråd generellt, ska sätta mig och jämföra vad man får för pengarna egentligen. Just nu rullar hundarnas försäkring på som vanligt, har IFs stora försäkring till båda och peppar peppar har vi aldrig behövt utnyttja den än.
 
Och dom tar bort fast självrisk på alla nya försäkringar fr o m 1 februari 2018!
Det blir en fast och en rörlig del som hos alla andra.
Alltså jag tycker att IF är helt jäkla hopplösa ibland! Dels att du inte kan få hjälp av kundservice hur som helst utan du måste vänta tills hundombuden är på plats, dels att dom ändrar sona villkor och förutsättningar lite hur som helst samt chockhöjer årspremien :down:
Hade jag kunnat hade jag bytt försäkring iom att fasta självrisken försvinner - det är ju liksom den som ändå gjort att det känns okej att ha IF trots att det är dyrt :(
 
Alltså jag tycker att IF är helt jäkla hopplösa ibland! Dels att du inte kan få hjälp av kundservice hur som helst utan du måste vänta tills hundombuden är på plats, dels att dom ändrar sona villkor och förutsättningar lite hur som helst samt chockhöjer årspremien :down:
Hade jag kunnat hade jag bytt försäkring iom att fasta självrisken försvinner - det är ju liksom den som ändå gjort att det känns okej att ha IF trots att det är dyrt :(

Jag kände samma. Hade if på förra, men när de höjde självrisken, sänkte vetvård och den dessutom skulle kosta 7000kr/år på en 10-årig blandras sade jag upp den istället.
Jag betalar gärna extra för en fast självrisk, men inte hur mycket som helst.
 
Jag vill inte ens ha fast självrisk men är fast med IF eftersom jag inte vågar byta. Har Folksam på hanhunden och är nöjd bortsett från det faktum att ersättningsbeloppet sänks med stigande ålder. Hade jag en mindre ras som tenderade att bli äldre hade jag tyckt att det var en katastrof.

Sen är faktiskt priset en faktor också, jag har 50.000 på IF och betalar över 8.000 för tiken! På hanen har jag Folksams största så 75.000 och betalar 3.500.
 
Jag har Agria och är väldigt nöjd, har haft Agria på mina djur i 15 år nu, har aldrig haft problem. Fick skicka in komplettering för rehab en gång då de ville veta vart hunden hade ont. Vet skrev "Hund har ont i rumpan och behöver rehab" och då godkände Agria rehaben. :laugh:
 
Jag kände samma. Hade if på förra, men när de höjde självrisken, sänkte vetvård och den dessutom skulle kosta 7000kr/år på en 10-årig blandras sade jag upp den istället.
Jag betalar gärna extra för en fast självrisk, men inte hur mycket som helst.
Så känner jag med, är uppe i 9000/år vilket kommer kännas surt att betala om jag dessutom ska ha rörlig självrisk (får dom göra så betydande förändringar förresten, mitt i en försäkringsperiod, när det inte är vad jag som kund betalt för?)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 777
Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
37 778
Hundhälsa Viktor fick frukost vid 8.30 imorse. Han äter fort och har alltid gjort det. Nu har han flickvännen här och äter lite extra fort, så jag...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
23 551
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Diskussionerna ang elhalsband går ju ofta höga på diverse forum. Själv har aldrig provat, men alltid varit av åsikten att det är bra att...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 947
Senast: Nizhoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp