Bukefalos 28 år!

Stora tråden om hundförsäkringar!

Hade jag haft en frisk hund och IF hade jag nog bytt försäkring i detta fall. Visst får man reservationer i en ny försäkring, men att betala hutlösa priser för deras försäkring känns sådär? Jag funderade på dem för längesedan, men enda anledningen var den fasta självrisken. Surt att de bara kan ta bort den sådär. :cautious:
 
IF höjer premien individuellt dvs har du haft en skada under ett år kommer din premie att höjas pga denna. Samtidigt sänks veterinärvårdsbeloppet med stigande ålder.

Inte särskilt schyssta villkor tycker jag.
 
Jag har Agria och är väldigt nöjd, har haft Agria på mina djur i 15 år nu, har aldrig haft problem. Fick skicka in komplettering för rehab en gång då de ville veta vart hunden hade ont. Vet skrev "Hund har ont i rumpan och behöver rehab" och då godkände Agria rehaben. :laugh:

Har också jättebra erfarenhet av Agria och rehaben. Nyttjade den till max utan knussel på Lilla S och det blev inte många kronorna extra.
 
IF höjer premien individuellt dvs har du haft en skada under ett år kommer din premie att höjas pga denna. Samtidigt sänks veterinärvårdsbeloppet med stigande ålder.

Inte särskilt schyssta villkor tycker jag.
Så uselt!
Har de någon rabatt då om man har en frisk/skadefri hund som motvikt?
 
Har Folksams största på båda! :up: Hade Folksam på hästen och var så nöjd! Hon passade på att utnyttja sin försäkring sista åren om man säger så.. :angel: Så det kändes bara korkat att byta.

Kikade på Sveland när jag skaffade valpen men den hade kostat nästan det dubbla för en mindre försäkring. :nailbiting:
 
Så uselt!
Har de någon rabatt då om man har en frisk/skadefri hund som motvikt?
Det vet jag faktiskt inte.

Jag hade If förut på min hund (pga uppfödaren). Han fick ett klobrott där If betalade ut ersättning på ca 3000 kr. Vid förnyelsen höjde de premien med strax under 500 kr per år (en ökning med ca 12%) med grund i att min hund hade varit skadad under året. Jag vill inte veta hur mycket de höjer premien om man haft flera skador under ett år, och dessutom kanske skador flera år i rad?! Jag bytte illa kvickt till Agria.
 
Det vet jag faktiskt inte.

Jag hade If förut på min hund (pga uppfödaren). Han fick ett klobrott där If betalade ut ersättning på ca 3000 kr. Vid förnyelsen höjde de premien med strax under 500 kr per år (en ökning med ca 12%) med grund i att min hund hade varit skadad under året. Jag vill inte veta hur mycket de höjer premien om man haft flera skador under ett år, och dessutom kanske skador flera år i rad?! Jag bytte illa kvickt till Agria.

Agria har ju motsattsen, rabatt om man inte nyttjat försäkringen. Det har varit lönsamt på vår älsta som nyttjat sin 1 gång på 9 år :laugh:

Skämt åt sido. Man ska ju inte straffas för att man nyttjar det försäkringen är till för :confused:
 
Agria har ju motsattsen, rabatt om man inte nyttjat försäkringen. Det har varit lönsamt på vår älsta som nyttjat sin 1 gång på 9 år :laugh:

Skämt åt sido. Man ska ju inte straffas för att man nyttjar det försäkringen är till för :confused:
Precis, jag håller med du.

If är också en av få (om inte den enda?) som inte ersätter utdrag av persisterande mjölktänder.
 
Det vet jag faktiskt inte.

Jag hade If förut på min hund (pga uppfödaren). Han fick ett klobrott där If betalade ut ersättning på ca 3000 kr. Vid förnyelsen höjde de premien med strax under 500 kr per år (en ökning med ca 12%) med grund i att min hund hade varit skadad under året. Jag vill inte veta hur mycket de höjer premien om man haft flera skador under ett år, och dessutom kanske skador flera år i rad?! Jag bytte illa kvickt till Agria.
Känner igen! Brorsan har fortfarande IF på deras hund pga fasta självrisken (de var studenter när de tecknade den) och de har ju tyvärr fått utnyttja försäkringen och poff chockhöjt nästa år. Men behållit den eftersom hunden är lite till åren och det ändå var fast självrisk...
 
Agria har ju motsattsen, rabatt om man inte nyttjat försäkringen. Det har varit lönsamt på vår älsta som nyttjat sin 1 gång på 9 år :laugh:
IF ska ha det så också - har jag hört :angel: /stamkund hos vet.

Nä men jag vet att det varit mycket skriverier tidigare om IFs sätt att höja premier. Alltså jag fattar ju såklart att premier kan höjas/höjs, men ja, när dom höjer så mycket/år som dom gör och samtidigt minskar ersättningen så är det ju trist alltså. Jag vill liksom inte gärna utnyttja försäkringen men ibland måste en ju liksom.
 
Har agria till bägge hundarna och är nöjd. Till och med när det var strul med en försäkring, hade tecknat "dolda fel" fast den hade fallit bort nånstans. Jag hade ju fått hem papper men det var på valparnas individuella försäkringar men jag läste väl inte så noga utan satte bara in i hundpärmen. Ett halvår senare har en valp demodex och de vill nyttja försäkringen, ringer agria och den finns inte, kollar papprena ja det var ju bara individuella på dem, får lite ont i bröstet och panik för jag har ju sålt valpar med dolda fel försäkring (trodde jag). Ringer min försäkringsförmedlare som kommer ihåg mig (ringt flera gånger och nojjat mig om försäkring :o under dräktighet och valptid) och löser det hela utan några som helst problem, tack och lov! Av detta har jag lärt mig att alltid dubbelkolla papperna framöver.
 
Att IF chockhöjer premien när man använt försäkringen har vi också råkat på. Hade IF till boxern och i slutet kostade den nog närmare 400-500 i månaden.
 
Det gäller nya försäkringar som tecknas från och med 1 feb 2018, inte gamla pågående försäkringar

Så känner jag med, är uppe i 9000/år vilket kommer kännas surt att betala om jag dessutom ska ha rörlig självrisk (får dom göra så betydande förändringar förresten, mitt i en försäkringsperiod, när det inte är vad jag som kund betalt för?)
 
Jag har Folksams mellanförsäkring, har endast utnyttjat den en gång och det fungerade krångelfritt. Har funderat på att byta försäkring till ett bolag där man kan ha 15% rörlig självrisk eftersom jag är student och därför gärna har en låg självrisk. De bolag jag kollat på blir dock dyrare än min befintliga även med 25% självrisk och utan livförsäkring (vilket jag har idag), så det känns inte riktigt värt det. Jag antar att min försäkring är såpass billig eftersom jag tog över den från förra ägaren (som är uppfödare och har rabatt) och betalar samma pris som hon gjorde.
 
Drar upp denna igen så slipper jag fortsätta i snackistråden! Hade glömt av att den här fanns.

Vilka veterinärbelopp har ni valt och varför?
 
Är fortfarande väldigt sugen på Svedea. Gillar det jag sett av villkoren även om jag inte lusläst dem. Gillar verkligen att de ersätter mediciner upp till veterinärbeloppet och att man kan köpa rehab till, så man kan få upp tom 12000 om året i rehab. Alla tollarmänniskor säger att rehab är the way to go med tollare, så får kanske lyssna på den hjälpen hehe.
 
Är fortfarande väldigt sugen på Svedea. Gillar det jag sett av villkoren även om jag inte lusläst dem. Gillar verkligen att de ersätter mediciner upp till veterinärbeloppet och att man kan köpa rehab till, så man kan få upp tom 12000 om året i rehab. Alla tollarmänniskor säger att rehab är the way to go med tollare, så får kanske lyssna på den hjälpen hehe.
Rehab absolut mkt viktigt! Tänkt även på att kolla huruvida det krävs att en veteinär remitterar en till tex en hundfysioterapeut för att ersättning ska utgå. De flesta försäkringar har på det sätter, vissa kräver även att remitteringen har föregåtts av ”större” utredning hos veterinären innan.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 777
Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
37 778
Hundhälsa Viktor fick frukost vid 8.30 imorse. Han äter fort och har alltid gjort det. Nu har han flickvännen här och äter lite extra fort, så jag...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
23 550
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Diskussionerna ang elhalsband går ju ofta höga på diverse forum. Själv har aldrig provat, men alltid varit av åsikten att det är bra att...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 947
Senast: Nizhoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp