Tips på serier!

Breaking Bad är den bästa serie jag någonsin sett. Tätt följd av The Walking Dead (men där finns ju zombies. Dock kan jag säga att min respektive som inte gillar zombies eller rysare också älskar The Walking Dead).
 
Breaking Bad är den bästa serie jag någonsin sett. Tätt följd av The Walking Dead (men där finns ju zombies. Dock kan jag säga att min respektive som inte gillar zombies eller rysare också älskar The Walking Dead).
Började titta på båda men det funkade inte för mig.
 
Jag gillar:
Californication
The walking dead
Orange is the new black
2 broke girls
Hart of dixie
The big bang therory
Suits
Fresh of the boat
American dad
Family guy
Har tittat på ngr avsnitt av Califorication men kan inte bestämma mig för vad jag tycker.
 
Kom faktiskt på en helt annan genre; en serie jag följde ett tag för några år sen som kanske är något för dig:
Big Love
 
Synd, Breaking Bad kanske är för "rå"?
Den är fantastisk. Det mest intressanta är huvudpersonens resa; hur han förändrar sig. Men visst är det ju en hel del råhet i den.
Jag tyckte att det var seeegt. Och rått. Har ont av sånt.
 
Breaking Bad är den bästa serie jag någonsin sett. Tätt följd av The Walking Dead (men där finns ju zombies. Dock kan jag säga att min respektive som inte gillar zombies eller rysare också älskar The Walking Dead).
Gillar inte heller zombies, men är stormförtjust i Walking Dead. Men måste erkänna att jag blundar ibland.
Just nu håller jag på med Bones(komedi, krim, drama), 8 säsonger x ca 20 avsnitt. Så det blir slötittande ett tag framöver....
 
På TV har nu serien Our Girl börjat. Första avsnittet i veckan.
Jag fortsatte att se den på Youtube.
Handlar om en halvsjaskig tjej som tar värvning och åker till Afghanistan. Hur hon utvecklas, ändras och klarar av uppkomna svårigheter osv.
 
Jag kollar massor på serier och har olika serier till olika saker beroende på vad jag är sugen på just då.Jag kollar också en del på fantasy/sci fi serier som till största delen bygger på drama och kretsar kring personerna men som kan ha lite sci fi inslag (gillar inte när det blir för mycket sci fi) som jag tycker är värda att se och som är några av mina allra största favoriter för att det är dramat som står i fokus men jag sållade bort dom så det bara är rena drama serier kvar på listan.

  • Gilmore girls (den jag kollar på just nu, så mysig! Man följer en mamma och hennes dotter och livet i en amerikans småstad)
  • Parenthood ( Man får följa en familj med med fyra vuxna barn, deras föräldrar och sen deras egna barn, lätt att se på och man lär verkligen känna alla personerna)
  • Finding carter (En tonåring får veta att hon blev kidnappad som barn och får återkomma till sin riktiga familj och lära känna dom och börja ett nytt liv)
  • Switched at birth (Två tjejer som när de föddes blev förväxlade och deras föräldrar ska lära känna varandra och skapa nya familjeband)
  • The fosters (Handlar om ett lesbiskt par som blir fosterfamilj åt några barn/ungdomar som behöver ett hem, man får följa både barnen/ungdomarna och de vuxna)
  • Hart of Dixie (Stostadstjej kommer till amerikansk småstad och jobbar som läkare och skapar ett nytt liv i småstaden)
  • Suburgatory (En tonårstjej och hennes pappa flyttar från New york till förorten, rolig serie)
  • Downtown abbey
  • OC
  • One tree hill (Man får följa ett gäng ungdomar hela vägen från high school in i vuxenlivet)
  • Make it or break it (Ett gäng tjejer som tävlar och tränar gymnastik)
  • 90210 (den nya versionen av Beverly hills)
  • Bones (Brottsutredning men mycket fokus på relationerna mellan dem serien handlar om)
  • Det röda bandets sällskap (Jätte gripande serie, handlar om ett gäng barn som lär känna varandra när de är inlagda på sjukhus av olika orsaker)
 
Tack ska kolla upp!

Looking är superbra - det tar dock några avsnitt innan man kommer in i den, så se åtminstone ett par-tre avsnitt innan de bestämmer dig. Den har lite långsammare tempo och mindre drama än många amerikanska serier, men det är absolut värt det att ge den lite tid.
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 339
Senast: MiaMia
·
Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 577
Senast: Habina
·
Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
486
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 086
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp