Tips på tv-serier!

Har du lust att prova någonting annat än amerikanskt eller brittiskt rekommenderar jag varmt koreanska Hospital Playlist på Netflix. Sjukhusmiljö men utan att de grottar ner sig så mycket i själva fallen, utan det som håller ihop serien är relationen mellan några före detta studiekamrater som nu jobbar på samma sjukhus. Otroligt koreanskt och väldigt bra! Lättsamt, ska tilläggas.
 
Har du lust att prova någonting annat än amerikanskt eller brittiskt rekommenderar jag varmt koreanska Hospital Playlist på Netflix. Sjukhusmiljö men utan att de grottar ner sig så mycket i själva fallen, utan det som håller ihop serien är relationen mellan några före detta studiekamrater som nu jobbar på samma sjukhus. Otroligt koreanskt och väldigt bra! Lättsamt, ska tilläggas.

Det låter spännande
 
The Wire - om man är samhällsintresserad. Den som castade den serien måste ju vara dränkt i priser! Första avsnitten lite tröga, men sedan... :D
Black sails - Om man gillade Outlander, gillar man den här. Samma här, fantastiska skådespelare!
Bron - Måste ju ha en svensk med. GIllar man krim och relationer är den sevärd.
The Tudors - Om man gillar kostymfilmer och historia. Starka kvinnor under en tyrann.
The Crown - Om brittiska kungahuset. Välgjord.
Exit - Norsk serie om en samling narcissiter/idioter i Norges finansvärld. Har man levt med en, måste man nästan se den och bli förbannad, samt lättad att man är därifrån. Winnerbäcks sambo spelar jättebra i den här.

Norsemen - Norsk humor och en parodi av vikingarnas liv och leverne. Nästan sevärd för att de pratar så underbart dålig engelska. Den håller inte samma klass som övriga, är lite mer Life of Brian-stuk på den.
 
Älska mig på SVT play. Normala människor, också funnits på SVT play tidigare men osäker på om den finns kvar. Syndens hus, också på SVT play. Bonusfamiljen på Netflix. Sweet tooth, också på Netflix är 😍😍.
 
The Wire - om man är samhällsintresserad. Den som castade den serien måste ju vara dränkt i priser! Första avsnitten lite tröga, men sedan... :D
Black sails - Om man gillade Outlander, gillar man den här. Samma här, fantastiska skådespelare!
Bron - Måste ju ha en svensk med. GIllar man krim och relationer är den sevärd.
The Tudors - Om man gillar kostymfilmer och historia. Starka kvinnor under en tyrann.
The Crown - Om brittiska kungahuset. Välgjord.
Exit - Norsk serie om en samling narcissiter/idioter i Norges finansvärld. Har man levt med en, måste man nästan se den och bli förbannad, samt lättad att man är därifrån. Winnerbäcks sambo spelar jättebra i den här.

Norsemen - Norsk humor och en parodi av vikingarnas liv och leverne. Nästan sevärd för att de pratar så underbart dålig engelska. Den håller inte samma klass som övriga, är lite mer Life of Brian-stuk på den.
Black sails och Norsemen står på min "vill se-lista", kul de är bra :laugh:
 
Skriver upp 👌🏻 Har inte sett dem. Ska man se filmerna snabba cash innan serien?

Nej, det behöver man inte. Jag har läst ett par av böckerna (vet faktiskt inte hur många de är nu) och sett filmen med Joel Kinnaman, och kommer egentligen ihåg någonting av dessa men serien upplever jag bara som möjligen löst baserad på originalet - men definitivt fristående. Och bra, så här några avsnitt in!
 
Några oldies från stenåldern men håller än idag imo. The West Wing (bästa serien någonsin!) House, Scott & Bailey, Unforgotten (går på svtplay) brittisk kriminaldrama om gamla fall. I samma anda, Wake the Dead och den bästa Cold Case. Kör igenom Law&Order serierna, då sitter du fortfarande och tittar vid pensionsavgång ;)

Om man som jag gillar Marvel/DC, Titans, The Flash (speciellt de första säsongerna), Legends of Tomorrow som är totalt bonkers - en samling udda personer som försöker återställa tidslinjen - ett avsnitt innehöll en enhörning som bokstavligt bajsade regnbågar, på Woodstock som dödade hippies. Loki (Tom Hiddleston!) What We Do in the Shadows. Alla, eh vad är de nu 26, 27 Marvel filmerna. De hör alla hemma i samma universum och innehåller till viss del samma karaktärer. Broadchurch (säsong 1). Bletchely Circle (om några kvinnor som arbetade som code breakers under WWII). The Great (Catherine the Great) liksom Catherine the Great. Chernobyl.

Good Omens naturligtvis.

Inser att jag tittar alldeles för mycket på tv :angel:
 
Några oldies från stenåldern men håller än idag imo. The West Wing (bästa serien någonsin!) House, Scott & Bailey, Unforgotten (går på svtplay) brittisk kriminaldrama om gamla fall. I samma anda, Wake the Dead och den bästa Cold Case. Kör igenom Law&Order serierna, då sitter du fortfarande och tittar vid pensionsavgång ;)

Om man som jag gillar Marvel/DC, Titans, The Flash (speciellt de första säsongerna), Legends of Tomorrow som är totalt bonkers - en samling udda personer som försöker återställa tidslinjen - ett avsnitt innehöll en enhörning som bokstavligt bajsade regnbågar, på Woodstock som dödade hippies. Loki (Tom Hiddleston!) What We Do in the Shadows. Alla, eh vad är de nu 26, 27 Marvel filmerna. De hör alla hemma i samma universum och innehåller till viss del samma karaktärer. Broadchurch (säsong 1). Bletchely Circle (om några kvinnor som arbetade som code breakers under WWII). The Great (Catherine the Great) liksom Catherine the Great. Chernobyl.

Good Omens naturligtvis.

Inser att jag tittar alldeles för mycket på tv :angel:

Åh många bra tips. Äsch klart man får titta mycket på tv :) Alla har vi olika hobbys :)
 
Älska mig på SVT play. Normala människor, också funnits på SVT play tidigare men osäker på om den finns kvar. Syndens hus, också på SVT play. Bonusfamiljen på Netflix. Sweet tooth, också på Netflix är 😍😍.

Bonusfamiljen gillade jag. Inväntar nästa säsong även om det kommer bli konstigt utan Petra Meade. Älska mig har många pratat om så den skriver jag upp.
 
The Wire - om man är samhällsintresserad. Den som castade den serien måste ju vara dränkt i priser! Första avsnitten lite tröga, men sedan... :D
Black sails - Om man gillade Outlander, gillar man den här. Samma här, fantastiska skådespelare!
Bron - Måste ju ha en svensk med. GIllar man krim och relationer är den sevärd.
The Tudors - Om man gillar kostymfilmer och historia. Starka kvinnor under en tyrann.
The Crown - Om brittiska kungahuset. Välgjord.
Exit - Norsk serie om en samling narcissiter/idioter i Norges finansvärld. Har man levt med en, måste man nästan se den och bli förbannad, samt lättad att man är därifrån. Winnerbäcks sambo spelar jättebra i den här.

Norsemen - Norsk humor och en parodi av vikingarnas liv och leverne. Nästan sevärd för att de pratar så underbart dålig engelska. Den håller inte samma klass som övriga, är lite mer Life of Brian-stuk på den.

Noterar :) Black Sails verkar bra!
 
Måste gå igenom några av förslagen här i tråden själv tror jag! :D

En stor favorit här, som jag inte sett nämnd ännu, är Modern Family.
Tittade själv på den när jag var sjukskriven och åt mediciner som gjorde det svårt att fokusera alldeles för länge (avsnitten är ca 20 minuter). Lättsam feelgood-komedi!
 

Liknande trådar

Äldre Jag har lite TV-serie torka just nu och behöver tips. Vilka är era absoluta favoriter serier ? Några av mina favoriter: Game of...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 755
Senast: mandalaki
·
Äldre Jag har sett Lie to me, Make it or break it, orange is The new black och breakout kings på Netflix som jag gillar mkt. Tips på vad som...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 684
Senast: Lilla
·
Tjatter Ja, jag vill ha tips på en TV-serie som jag kan följa (eftersom jag inte har något liv :D ). Det ska helst vara en TV-serie som går...
2
Svar
33
· Visningar
2 794
Senast: Tousse
·
Äldre Sitter här och har blivit smått tv-serie beroende :D Men känner att jag kanske behöver några flera så tänkte om ni kunde tipsa om några...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
16 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Renovera badrum
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp