Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Joggade en mil idag! :) Underbart väder och jag är supernöjd, för tänkte innan att om jag klarar det på under en timme får jag vara nöjd, då har jag liksom något bra att utgå ifrån och börja fila på! Sprang på 58 minuter och kände mig inte helt slut, så det ska nog gå att jobba ner den tiden lite!

När rumpan inte värker mer och jag har lite mer känsla för hur långt det är och kan lägga upp rundan bättre borde jag väl utan större problem få ner det till 50 minuter! Vågar man sätta det som ett mål? :D:nailbiting:
Wow! :bow:
 
Första benpasset i programmet gjort igår, träningsvärk idag :p

Har redan ridit båda hästarna idag nu på morgonen. Får se om jag tar ett löppass på bandet sen kanske. Maken och yngsta dottern är borta under dagen och jag har febrig äldsta dotter hemma och kan inte lämna henne ensam. Så ska jag springa får det bli på bandet :)
 
Har varit lite lätt besatt och kollat som en galning på joggingvagnar senaste veckorna och nu dök det upp en till salu här i närheten så jag slog till :angel: en Thule glide blev det, såå fin! :love: Har redan testat den på en skogspromenad och en liten löptur! Den tar sig fram överallt och rullar så lätt! Och bebisen verkar älska den, han ligger och kikar lite och sen har han somnat nöjt :)
 

Bifogade filer

  • A14BDCE7-227E-4029-850B-7270FD2F8411.jpeg
    A14BDCE7-227E-4029-850B-7270FD2F8411.jpeg
    660,9 KB · Visningar: 12
Ett benpass på gymmet idag. Avslutade med några fruktansvärt sega minuter med tunga ben på löpbandet.
Jag önskar att jag gillade löpträning eftersom det är himla smidigt och jag har fina spår typ 150 meter hemifrån men nej :(
 
Det blev ingen regelrätt träning denna helgen, men däremot en massa motion! 8 km power walk igår, och idag var jag ute och gick med en vän i nästan 3 timmar. Skönt med lite frisk luft och rörelse! Planen för kommande träningsvecka är som följer:

Måndag: Crossfit
Tisdag: Vila
Onsdag: Ridning x2
Torsdag: Vila
Fredag: Crossfit
Lördag: Crossfit
Söndag: Vila

Känns som att det kan bli en riktigt riktigt bra vecka! :bump:
 
Hakar på den här tråden, behöver verkligen komma igång igen nu efter att dottern kom.
Behöver träna upp hela kroppen och framförallt min balans som har blivit helt fruktansvärd, skulle jag sätta mig på en häst nu så åkte jag väl av efter två steg. Kosten har sista tiden varit riktigt dålig så det är också något som behöver ändras, känner att jag har lite svårt att komma på idéer på bra rätter dock. Hur ser era dagar ut när det kommer till maten?
 
Hakar på den här tråden, behöver verkligen komma igång igen nu efter att dottern kom.
Behöver träna upp hela kroppen och framförallt min balans som har blivit helt fruktansvärd, skulle jag sätta mig på en häst nu så åkte jag väl av efter två steg. Kosten har sista tiden varit riktigt dålig så det är också något som behöver ändras, känner att jag har lite svårt att komma på idéer på bra rätter dock. Hur ser era dagar ut när det kommer till maten?

Jag är rätt hopplös på helgerna :o men på veckorna försöker jag styra upp det hyfsat och hålla igen på sötsaker. Annars äter jag nog rätt ”vanlig mat”, försöker variera mycket och äta mycket grönsaker.
 
Sammanfattar förra veckan med två löppass, två styrkepass, åtta ridpass och någon promenad. Bra vecka! Hade tänkt köra ett styrkepass till igår egentligen men blev vilsen av att vi ställde om klockan och så kom svärföräldrarna som jag ville prata lite med så kom ut på ridtur senare än tänkt så det blev för sent helt enkelt :)

Ikväll blir det gym :)
 
Jag är rätt hopplös på helgerna :o men på veckorna försöker jag styra upp det hyfsat och hålla igen på sötsaker. Annars äter jag nog rätt ”vanlig mat”, försöker variera mycket och äta mycket grönsaker.
Samma här, går rätt så bra i veckorna men helt hopplöst på helgerna. Det är mycket lättare när jag är själv, sambon jobbar natt så han sover på dagarna och barnen är i skolan. Jag försöker träna hemma medan bebis sover eller ligger i sitt babygym, går väl sådär dock.
 
Hänger i bakgrunden pga skov i min sjukdom så orkar inte skriva så mycket men läser och hejar på er :)

Håller igång träningen. Är på gymmet 2-3 ggr i veckan och har börjat springa lite smått efter halsviruset vilket resulterade i ny rekordtid på 5 km förförra veckan. Det är det längsta jag sprungit än så länge, annars har det blivit 3 km de andra gångerna. Enda målet just nu är att få ihop 10.000 steg om dagen. Sen är resten plus. Men eftersom träningen är lite terapi för mig så blir det en del ändå. Idag är det fantastiskt fint väder ute! Kommer maken hem innan det blir mörkt ute så kanske jag orkar mig ut på en kort springtur i skogen annars blir det nog en tur till gymmet.
 
Kollegan har anmält oss som ska vara med på Oslo Marathon idag, fick nyss bekräftelse på mejlen :nailbiting: Ska "bara" springa halvmara även i år, men ändå, det är långt och jag vill slå min tid med i alla fall 15 minuter från ifjol :p
 
Blev en liten löptur idag på drygt fem km. Det bästa av allt är att höften verkar klara sig! Kände inte av den alls under löpningen, nu känns den lite stel bara. Har varit duktig och stretchat höften ordentligt.
 
Hakar på den här tråden, behöver verkligen komma igång igen nu efter att dottern kom.
Behöver träna upp hela kroppen och framförallt min balans som har blivit helt fruktansvärd, skulle jag sätta mig på en häst nu så åkte jag väl av efter två steg. Kosten har sista tiden varit riktigt dålig så det är också något som behöver ändras, känner att jag har lite svårt att komma på idéer på bra rätter dock. Hur ser era dagar ut när det kommer till maten?
Jag är en sådan där som äter lite men ofta, så jag landar ofta på 5-6 mål om dagen. En rejäl smoothie är min standardfrukost, och jag äter rätt nyttigt till lunch och middag också men tycker ibland att det är svårt att hålla sig ifrån frestelser däremellan. Jag försöker att planera så att jag alltid har ett relativt nyttigt mellanmål att tillgå, men jag är en riktig gottegris så jag unnar mig saker rätt ofta också. Jag tänker att så länge huvudmålen är nyttiga och det bara handlar om en kaka här eller en chokladbit där så är det ingen katastrof. Jag upplever också att det blir lättare att hålla det balanserat med en så pass avslappnad approach, än om jag börjar göra en viss sorts mat "förbjuden". Men alla fungerar ju olika!
 
OJ vilket bra crossfitpass jag hade ikväll! Jag har ingen aning om var det kom ifrån, men kroppen var verkligen på sitt allra bästa humör och jag bara flög fram! Helt underbar känsla! :banana:

Efter 400 m löpning, 3x15 kettlebell swings och lite stretching som uppvärmning körde vi följande i par:

30 frivändningar
30 knäböj
30 burpees over bar (burpee + jämfotahopp över skivstången)

5 rundor, maxtid 24 minuter.

Jag körde med 25 kg mest för att orka göra 5x15 knäböj, men önskar i efterhand att jag lagt på ett par kilo till nu när kroppen kändes så bra. Gjorde istället lite mer reps än min lagkompis, som inte hade riktigt samma sprudlande energi som jag idag :p Trött blev jag, men jag kände ändå att jag hade kunnat hålla på i några minuter till. Men det är nog nyttigt för mig att öva på det här med att inte varje träningspass behöver sluta med att jag ligger i en liten hög redo att dö, typ :D
 
Överkropp igår och det va tungt :p Det känns idag!

Ska träna med kollegan på hennes gym idag. Får se vad hon hittar på då, hon är ju pt och brukar få styra de ggr vi tränar ihop :) Ikväll ska vi få hem mer ved från skogen vilket betyder många lyft av vedkubbar i olika storlek.
 
Blev inte gymmet med kollegan utan hon drog med mig på ett multipass som tog en halvtimme 😅 Jäklar vad jobbigt! Mina armar var trötta efter gårdagens träning, dom blev inte mindre trötta nu kan jag säga :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 986
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 435
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 308
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 519
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp