Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och maken tog en långtur idag. En väg vi aldrig sprungit förut och som hade många och långa uppförsbackar :cautious: Men vi överlevde trots det och värmen😅
F44E3B6C-2220-4968-BCD9-E737D53B27CD.jpeg
 
Har haft noll motivation till motion dom senaste veckorna. Har tvingat mig till minst varannan dag. Den här veckan blev det 5 dgr.
I dag kändes faktiskt kroppen stark. Det resulterade i att jag krutade på från början på spinningen men höll på att kräkas med 10 min kvar. Men klarade pressa mig igenom det. Att jag mår illa nu är en annan sak....
66E2C0D4-2A63-4A0C-BD5E-453A1323E95E.jpeg
 
Jag har haft en bra träningsvecka i lite mjukstartläge 😊 Ett par dagar styrketräning här hemma några promenader och så har jag startat upp lite lätt jogg med appen C25K där målet är 5 km löpning men med en långsam stegring för att vänja senor, leder och ligament långsamt och bygga upp konditionen gradvis då såklart 👍
Igår hade vi dragit ihop ett gäng på cirka 30 stycken 30-åringar (ish) som lekte ”Capture the Flag” i skogen. Så jäkla roligt och så sjukt jobbigt! 😅 Efter det grillfest hos våra grannar och vädret var helt fantastiskt och vilken kväll det blev 😍 Stela ben och träningsvärk i magen idag (?) men körde ändå typ 20 min överkropp ute på altanen innan läggning av bebis.

Veckan som kommer är jag ensam med bebis nästan hela veckan men ska försöka få till iaf två pass jogg med appen och några pass styrka och någon promenad. Ska ju dock bli varmt igen nu och då går det alltid sämre för mig med träningen haha :p
 
Jag kan verkligen rekommendera det! Det var ett häftigt sätt att uppleva fjällen på! Och man känner sig rätt stolt att ha klarat det :D rätt brutal träningsvärk får man räkna med dock:angel: är hmm.. en aning sliten idag också:angel:

Var det i Idre du var nu? :) Jag är lite sugen på att hitta något i Norge just för att jag älskar naturen där. Maken är också på isåfall. Kanske något att fundera på tills nästa år, fast utan att ha tidsmål och skit utan bara njuta.
 
Var det i Idre du var nu? :) Jag är lite sugen på att hitta något i Norge just för att jag älskar naturen där. Maken är också på isåfall. Kanske något att fundera på tills nästa år, fast utan att ha tidsmål och skit utan bara njuta.

Det stämmer , det var Idre! Ju närmare Norge vi kom desto vackrare blev landskapet, så jag blev också såå sugen på att åka till Norge.

Det låter vettigt! Jag såg många som vrickade fötter och ramlade och fick bryta, så det är vettigt att ta det lite lugnt. Plus att enligt mig var en del av upplevelsen att få njuta av den makalösa utsikten emellanåt :) inte bara kuta i 190 liksom.
 
Det stämmer , det var Idre! Ju närmare Norge vi kom desto vackrare blev landskapet, så jag blev också såå sugen på att åka till Norge.

Det låter vettigt! Jag såg många som vrickade fötter och ramlade och fick bryta, så det är vettigt att ta det lite lugnt. Plus att enligt mig var en del av upplevelsen att få njuta av den makalösa utsikten emellanåt :) inte bara kuta i 190 liksom.

Kan tänka mig att det var fin upplevelse!

Googlade lopp i Norge och det finns flera som såg roliga ut. Bland annat på Svalbard :p Även midnattslopp i Tromsö. Maken är som sagt sugen också så vi får fundera lite om vi kanske ska åka nästa år :)
 
Precis rivit av ett riktigt bra hemmaträningspass 😍 Lofsan pratade i något avsnitt av Träningspodden om olika sätt att bygga upp hemmaträning och ett sätt var ”femhundringen” alltså 500 reps av ett valfritt antal övningar.
Jag valde idag
100 kb-svingar med 16 kg
100 frontböj med 6 kg
100 enarms pushpressar med 6 kg (50/arm)
100 burpees
50 kb-rodd med 16 kg
50 sit-ups

La sen upp det såhär:
20 svingar
5 burpees
x 5

20 knäböj
5 burpees
x 5

20 pressar
5 burpees
x 5

10 rodd
5 burpees
x 5

10 sit-ups x 5

Tog cirka 50 min tror jag o riktigt svettigt 😅
 
Den här värmen alltså, orkar inte med den, längtar efter kyla :p Blev motion av hästar senare igår kväll annars hade vi avlidit alla fyra. Tog en ridtur med ena islandshästen och hade shettisen som handhäst sen longerade jag den andra islandshästen och lekte lite ute på åkern. Blev även en promenad med familjen för att kolla alla stora traktorer som körde gräs och spannmål som dårar här igår.

Hade tänkt rida på lunchen idag men jag orkar inte i värmen..... Planerar om och hoppas kunna ta en ridtur ihop med dottern i morgonkväll istället. Ska dock ha "lektion" med en bekant och hennes häst ikväll. Jag ska hjälpa henne lite med honom under hösten så jag ska provrida ikväll och se när hon rider. Så det blir en del vardagsmotion ändå idag.
 
Precis rivit av ett riktigt bra hemmaträningspass 😍 Lofsan pratade i något avsnitt av Träningspodden om olika sätt att bygga upp hemmaträning och ett sätt var ”femhundringen” alltså 500 reps av ett valfritt antal övningar.
Jag valde idag
100 kb-svingar med 16 kg
100 frontböj med 6 kg
100 enarms pushpressar med 6 kg (50/arm)
100 burpees
50 kb-rodd med 16 kg
50 sit-ups

La sen upp det såhär:
20 svingar
5 burpees
x 5

20 knäböj
5 burpees
x 5

20 pressar
5 burpees
x 5

10 rodd
5 burpees
x 5

10 sit-ups x 5

Tog cirka 50 min tror jag o riktigt svettigt 😅

500-pass är rätt kul, men väldigt jobbigt! :D (beroende på övningar såklart :p)
 
Precis rivit av ett riktigt bra hemmaträningspass 😍 Lofsan pratade i något avsnitt av Träningspodden om olika sätt att bygga upp hemmaträning och ett sätt var ”femhundringen” alltså 500 reps av ett valfritt antal övningar.
Jag valde idag
100 kb-svingar med 16 kg
100 frontböj med 6 kg
100 enarms pushpressar med 6 kg (50/arm)
100 burpees
50 kb-rodd med 16 kg
50 sit-ups

La sen upp det såhär:
20 svingar
5 burpees
x 5

20 knäböj
5 burpees
x 5

20 pressar
5 burpees
x 5

10 rodd
5 burpees
x 5

10 sit-ups x 5

Tog cirka 50 min tror jag o riktigt svettigt 😅
Det har jag missat, kul idé! :)
 
Spinning i kväll igen. Otroligt varm. La ribban lite lägre för att inte köra mig helt tom idag igen. Kändes ok.
I går fuskade jag och åt en våffla med glass och sylt fast jag egentligen inte äter onyttigt på veckorna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 963
· Visningar
62 644
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 242
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 154
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 339
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp