Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj hjälp, och många tycker att jag gör mycket saker. Fast det är ju lite olika vad vi gör men det blir mycket jobb för dig med allt det där. Jobbar du hemifrån eller hur får du ihop allt?

Ja jag jobbar kontrorstider hemifrån. Rider ofta på lunchrasten. Men allt annat gör jag oftast på kvällen :)
 
Var duktig och lyssnade på kroppen och sprang bara 3 km idag plus att jag ju varit i skogen 90 minuter på förmiddagen så nu är det bara två korta rundor kvar med hundarna. Det gick lite segare att springa idag än vanligt så kände att jag inte ville springa en hel timme. Så det kommer ha blivit totalt ca 3 timmar aktivitet (promenad+löpning).

Jag ska fortsätta rensningen i byrån och garderoben på kläder jag inte kan ha för nya saker får inte plats och det är kaos där, har redan fyllt tre stora flyttkartonger och ska hämta ner några till tomma kartonger från vinden för jag kan bara ha ca 5% av allt som finns i byrån och garderoben.
Bra skäl till att unna sig nya kläder utan dåligt samvete :angel:

Lite jobbigt att se alla favoriter bli för små men framförallt dyrt med att köpa allt nytt, från trosor till bh och jeans och tröjor och linnen osv osv. Kanske har jag fått lite muskler i och med träningen så det till viss del är dom som hjälpt till med det nya större jag för jag är trots allt ganska stark nuförtiden, fråga dom som brutit arm med mig eller som hjälpt mig bära väskor eller kassar som jag inte tyckt varit särskilt jobbiga men som enligt dom är jätte tunga. Lillefrun har gått från svagast till starkast :D Häftig känsla!

Men i och med att jag sällan gör saker där annat än mjukiskläder eller fritidskläder krävs så ska jag ta mig till Cubus imorgon och köpa nya mjukisbyxor och kanske en/två hoodies. Och sen får jag köpa en blus eller klänning vid behov om tillfälle dyker upp. Har beställt nya byxor från Engelssons som är så bra när jag tränar med hundarna med alla fickor. Har i och med sjukersättningen en väldigt begränsad budget så får plocka ihop en ny garderob lite i taget.
 
Ja jag jobbar kontrorstider hemifrån. Rider ofta på lunchrasten. Men allt annat gör jag oftast på kvällen :)
Vilken lyx. Jag är sugen på hästlivet igen men det är så dyrt! Och det dyker alltid upp oväntade utgifter med hästar, känns som hästar skadar sig med jämna mellanrum mycket mer än hundar. Eller så har jag haft en väldans otur med hästarna och tur med hundarna. Peppar peppar så har min hund bara varit riktigt sjuk en gång på snart 10 år och då höll det i sig 2 dagar. Hästarna hann ju med ett antal skador per år på något vis, blev sparkade eller bitna i hagen, halta, hovböld, feber and so on.
 
Vilken lyx. Jag är sugen på hästlivet igen men det är så dyrt! Och det dyker alltid upp oväntade utgifter med hästar, känns som hästar skadar sig med jämna mellanrum mycket mer än hundar. Eller så har jag haft en väldans otur med hästarna och tur med hundarna. Peppar peppar så har min hund bara varit riktigt sjuk en gång på snart 10 år och då höll det i sig 2 dagar. Hästarna hann ju med ett antal skador per år på något vis, blev sparkade eller bitna i hagen, halta, hovböld, feber and so on.

Nu är vi väldigt OT men svarar en sista gång innan vi får återgå till tråden :D
Jag har nog peppar peppar haft väldigt tur gällande skador. Har friska raser också. Visst har det varit sjukdom men inte så mycket så det varit besvärande. Hundarna har det nästan varit mer med 😅
 
Nu är vi väldigt OT men svarar en sista gång innan vi får återgå till tråden :D
Jag har nog peppar peppar haft väldigt tur gällande skador. Har friska raser också. Visst har det varit sjukdom men inte så mycket så det varit besvärande. Hundarna har det nästan varit mer med 😅
Hehe, jag tänkte också be om ursäkt för OT men var så nyfiken i en strut :D
 
Jaaa, kul med fler trådmedlemmar! Men visst har väl du hängt här ett tag innan, när det forfarande hette beach-tråden? Eller så blandar jag ihop dig med någon annan...

Låter som roliga och varierade mål! Jättesvårt att säga hur många armhävningar & pullups som är rimligt, det beror jättemycket på hur du är byggd, vad du klarar av i dagsläget, hur tillgången till redskap ser ut, hur mycket tid du kan tänka dig att lägga, osv... Min erfarenhet är att det krävs ganska mycket för att öka antalet pullups med så lite som 1-2 reps eftersom det är en så pass krävande övning, så satsa lågt där tycker jag. Armhävningar upplever jag är lite lättare att bygga upp :)
Ja, Beach-tråden hängde jag i för sisådär tre-fyra år sen? Är imponerad att du kommer ihåg det 😂

I dagsläget kan jag inte ens göra en pullup så jag kanske ska sätta det målet att kunna göra en riktig pullup utan att svinga. Och armhävningar... tio? Eller det kanske är för lågt? Jag har inte provat att maxa men kan göra i alla fall två-tre på tå hela vägen ner. Kanske ska börja så.
 
Styrketränade underkropp igår, var så himla arg för att det var så tungt att boxböja att jag fick dra ner från 8 reps till 6:or istället men tänkte att intervallerna på crosstrainern kanske tog mer än jag trodde på benen. Sen kommer maken fram och undrar hur mycket vikt jag har på och jag säger 100kg, han bara; näe, det kan inte stämma.. Det var 120kg så då kanske det inte var konstigt att jag tyckte att det var lite tungt, kändes lite bättre sen :p.
Idag blev det en och en halv timmes hundpromenad på kvällen och imorgon är planen att åka och styrketräna igen.
 
40 minuters blåsig promenad med hunden och sen har jag pysslat med hästarna. Nu är min rygg trött så det blir skönt att ta kvällen :)
 
Styrketränade underkropp igår, var så himla arg för att det var så tungt att boxböja att jag fick dra ner från 8 reps till 6:or istället men tänkte att intervallerna på crosstrainern kanske tog mer än jag trodde på benen. Sen kommer maken fram och undrar hur mycket vikt jag har på och jag säger 100kg, han bara; näe, det kan inte stämma.. Det var 120kg så då kanske det inte var konstigt att jag tyckte att det var lite tungt, kändes lite bättre sen :p.
Idag blev det en och en halv timmes hundpromenad på kvällen och imorgon är planen att åka och styrketräna igen.

Been there, done that. :D
 
Ja, Beach-tråden hängde jag i för sisådär tre-fyra år sen? Är imponerad att du kommer ihåg det 😂

I dagsläget kan jag inte ens göra en pullup så jag kanske ska sätta det målet att kunna göra en riktig pullup utan att svinga. Och armhävningar... tio? Eller det kanske är för lågt? Jag har inte provat att maxa men kan göra i alla fall två-tre på tå hela vägen ner. Kanske ska börja så.
Jag har en förmåga att lägga en massa märkliga saker på minnet :D

En pullup och 10 armhävningar låter bra tycker jag! Bättre att sätta målet för lågt så kan du ju alltid revidera längre fram om det behövs :)
Styrketränade underkropp igår, var så himla arg för att det var så tungt att boxböja att jag fick dra ner från 8 reps till 6:or istället men tänkte att intervallerna på crosstrainern kanske tog mer än jag trodde på benen. Sen kommer maken fram och undrar hur mycket vikt jag har på och jag säger 100kg, han bara; näe, det kan inte stämma.. Det var 120kg så då kanske det inte var konstigt att jag tyckte att det var lite tungt, kändes lite bättre sen :p.
Idag blev det en och en halv timmes hundpromenad på kvällen och imorgon är planen att åka och styrketräna igen.
Sexor på 120 kg?! Jääädrar vad starkt! :bow:
 
Jag har haft en väldigt mentalt tuff start på veckan och egentligen känns det som att jag skulle behöva göra en klassisk "bryt ihop och kom igen". Men istället biter jag ihop, håller inne tårarna och sätter mitt hopp till att det löser sig snart. Det är lite kaos på alla möjliga plan här i livet just nu känns det som och jag har svårt att fokusera på det positiva.

Idag fick jag jobba över 3 timmar och skjuter därför upp dagens träningspass till imorgon. Tänkte dock köra lite yoga nu innan läggdags och hoppas att det får mig på lite bättre humör.
 
Sexor på 120 kg?! Jääädrar vad starkt! :bow:

Tack :p . Jag kör dock till rätt hög box så det ju inte som att köra fulldjupa böj, mina knän är lite kinkiga (och trasiga) så jag försöker undvika att belasta utan håller mig över 90 grader. Kör fulldjup ibland men det för att försöka behålla rörlighet och inte så tungt eller tyngre men då singlar. Skulle jag gissa så kanske jag skulle kunna göra en till tre reps på 120kg idag i fulldjup men ska nog låta bli med tanke på skaderisken..
 
Jag har haft en väldigt mentalt tuff start på veckan och egentligen känns det som att jag skulle behöva göra en klassisk "bryt ihop och kom igen". Men istället biter jag ihop, håller inne tårarna och sätter mitt hopp till att det löser sig snart. Det är lite kaos på alla möjliga plan här i livet just nu känns det som och jag har svårt att fokusera på det positiva.

Idag fick jag jobba över 3 timmar och skjuter därför upp dagens träningspass till imorgon. Tänkte dock köra lite yoga nu innan läggdags och hoppas att det får mig på lite bättre humör.
Vet inte vad jag ska säga mer än att jag hoppas att det kommer bli bättre snart, dom flesta saker har en tendens att faktiskt bli bättre om man bara ger det lite tid. Och så vill jag säga att jag tänker på dig och önskar dig allt gott.
 
Maken masserade ryggen igår så hoppas den är snällare idag. Känns okej nu i alla fall. Blir en lugn dag tror jag, ska försöka vila ryggen så mycket jag kan. Blir eventuellt en promenad med ungarna när dom rider sen och så det vanliga stalljobbet. Annars tänker jag jobba och ligga i soffan bara och försöka bortse från att det behöver städas osv :p
 
Marklyften imorse kändes tunga, men inte på ett bra sätt. Det lyftet är verkligen så känsligt för dagsform! Gjorde åtta tvåor på relativt ”lätta” 105 kg och det var inget roligt alls.

Stående press var roligare, där blev det till och med ett personbästa; grisade upp en trea på 40 kg. :D
 
Tack :p . Jag kör dock till rätt hög box så det ju inte som att köra fulldjupa böj, mina knän är lite kinkiga (och trasiga) så jag försöker undvika att belasta utan håller mig över 90 grader. Kör fulldjup ibland men det för att försöka behålla rörlighet och inte så tungt eller tyngre men då singlar. Skulle jag gissa så kanske jag skulle kunna göra en till tre reps på 120kg idag i fulldjup men ska nog låta bli med tanke på skaderisken..
Fortfarande väldigt starkt! Jag är glad om jag klarar åttor på typ hälften av det där :D
Vet inte vad jag ska säga mer än att jag hoppas att det kommer bli bättre snart, dom flesta saker har en tendens att faktiskt bli bättre om man bara ger det lite tid. Och så vill jag säga att jag tänker på dig och önskar dig allt gott.
Tack! Det känns lite lättare idag, och det mesta av det som pågår är just sådant som kommer att lösa sig med tiden så det är bara att försöka hålla humöret uppe tills dess :)
 
Jag har den lyxen att ha fint pistade skidspår tvärs över vägen från jobbet och håller pass på arbetstid så denna vecka har inneburit 2 skidpass och idag spinning 30 + tabata styrka efter :D
Dock regnar det i Luleå.. I januari... Så alla spår lär försvinna och nu är det snorhalt ute igen :banghead::cry:
 
Jag har den lyxen att ha fint pistade skidspår tvärs över vägen från jobbet och håller pass på arbetstid så denna vecka har inneburit 2 skidpass och idag spinning 30 + tabata styrka efter :D
Dock regnar det i Luleå.. I januari... Så alla spår lär försvinna och nu är det snorhalt ute igen :banghead::cry:

Tummen upp på skidor och tummen ner på regn!
 
Idag har jag kört marklyft och kom upp till kroppsvikt 2*6 ggr, sen var det en sabla massa dips och utfall :D Sen fick hundarna en timmes promenad nu mitt på dagen, får njuta av de sista semesterdagara med att lapa dagsljus. Men imorgon börjar min Crossfit kurs, ska bli superkul :banana: :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 894
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 328
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 232
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 416
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp