Träning och hälsa del 11

Första passet på 2v 😍
Det var kul, asjobbigt, men kul.
15kg i devilspressen.
Hög låda på boxjump

I rodd höll jag på riktigt på att dö. Med TC var på 25min och jag var klar 24.52 ⭐✨

Screenshot_2023-03-17-19-30-15-35_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg
 
Jag ställde in gårdagens träningspass eftersom jag trodde att jag höll på att bli sjuk. Det visade sig vara falskt alarm men jag tror ändå det var bra att få lite extra sömn och vila.

Eftersom jag känt mig bra tränade jag idag istället! Men inget direkt pulshöjande. Var sugen på bänkpress så det fick bli huvudövningen. Gjorde ett antal arbetsset upp till en etta på 42,5 kg som verkligen var dagens max men det kändes bra! Sen två backoff-set på lägre vikter.

Därefter supersetade jag hantelrodd med enbens rumänska marklyft. Typ 40 min totalt :)
 
Gjorde ett enklare pass på jobbet idag, men lite hantlar och kettlebells. Tidigare i veckan gjorde jag en fin upptäckt, då jag var på gymmet och körde mitt styrkepass i maskinerna. Hade inte tid till det förra veckan och kände mig faktiskt starkare nu. Det är nog bra att vila lite ibland även om det är tråkigt.

Denna vecka blev två pass löpning varav ett med TNT, ett pass styrka på gymmet, ett rörlighetspass hemma framför teven och ett pass på jobbgymmet. Imorgon blir det vilodag då jag tänkte springa på mån och köra ett styrkepass tis.
 
Har troligtvis ett litet ryggskott (om det ens existerar? 😅). Trots det fick jag mig till gymmet och gjorde ett kort pass. Men jag har helt tappat rutinen och har inte ens lyckats genomföra ett pass i veckan i år. Men med ljuset återvänder energin och jag tänker sikta på 2 gånger i veckan snart. Därefter hoppas jag att 3-4 gånger i veckan blir genomförbart igen! Är väldigt sugen på att börja jogga i vår. Har en höft som egentligen inte gillar den aktiviteten, men tänker att ett pass på 3-4 km i veckan borde gå att genomföra!
 
Körde ett överkroppspass igår, känns att grundstrykan i bänk börjar bli bättre för jag kan sakta men säkert höja repsen på 40 kg och uppåt :).

80E26836-5DDB-4B6A-8680-3D8BD0EB94C6.jpeg


Idag har det hittills varit en lugn dag, endast en ca 6 km promenad med hundarna. Dricker nu kaffe och funderar på om jag ska lägga in ett underkroppspass eller kanske bara köra yoga ikväll…. Får se hur söndagen landar :) .
 
Har varit på hoppkurs i tre dagar och kört ett pass markarbete och ett pass hoppning varje dag 😍

3-3.5h i sadeln! Min fitbit tycker att mitt ”readiness score” är 1 av 100, och ”ta en vilodag herregud!”

Jag ska jag ska 😂

Är så lycklig!! Så himla himla roligt!

Lite gym i veckan och sen till fjällen 🤩
 
Min klocka strular i pulsmätningen. Men klocka och CF är svårt att komponera utan ett externt pulsband.
På passet i fredag hade jag en maxpuls på 118 😂 det kan inte stämma, inte ens nästan 😁
 
Idag har jag varit på bootcamp-pass igen!
Roligt, men mycket löpning idag så jag hamnade långt efter dom andra på slutet.
Kände mig jobbig och kass ett tag, men ganska snart kom jag på andra tankar och slutade med att jag var riktigt nöjd med mig själv.
Jag insåg att jag kan inte jämföra mig med de som har mycket bättre kondition och är smidigare än mig. Jag måste ju jämföra mig med mig själv och när jag gjorde det insåg jag att jag ju klarat av att springa mer än jag brukar klara av.

Så nu efteråt känner jag mig stolt både över att jag kunde springa mer än jag kunnat innan, men också över att jag slutade tänka negativt om mig själv. 🙂
 
Blev ett pass idag med, på söndagar är det alltid burpeeshops teampass.
En riktigt rolig mix, jag gillar passen med mycket blandade övningar. Mitt vanliga problem sedan, att ta det lugnt. Fick skala ned vikterna i deadlift och cleans då vi bara kunde ha en stång samt samma vikt på PC och DL. Jag kan inte göra cleans på 70kg 🙈 men men teamie ville ha lägre vikter på stången så jag drog upp tempot i mina varv 😳

På delen airbike/hopprep var tanken att man skulle cykla klart o h vila tills teamie hade gjort 100hopp. Men vi fick det aldrig att bli rätt, så den som hoppade rep fick vila tills cykeln var klar 🙈

Vi körde alla 3 delar som amrap 12min, då vi fick börja på olika delar. För att cyklar och roddar skulle räcka till alla.

Sjukt kul pass och sjukt jobbigt.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_2023-03-19-20-29-16-28_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg
    Screenshot_2023-03-19-20-29-16-28_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg
    149,8 KB · Visningar: 14
Hade planerat att ge mig ut och springa i helgen, men efter en helg med exakt precis noll tid över blev det helt enkelt inte så. En fyraårings födelsedagstårta är ändå viktigare 😊 Jobbar dock hemma imorgon så jag kanske hinner klämma in lite aktivitet på lunchen.
 
Gymmet imorse, så skön start på dagen ☺️ Riktigt bra pass och jag utmanade mig med antingen vikter eller reps på i princip alla övningar. Tog mig upp på 70 kg i marklyft, jisses vad det sitter långt inne när man inte markat på länge O_o

Överlag riktigt nöjd med känslan i passet :up:
 
Har sprungit ett gruppass backträning. I delvis lössnö, vilket jag avskyr. Men för dagen kan det vara bra ändå med mjukt underlag, då jag börjat känna av mina knän nu sen jag trappade upp till 2 löpardagar istället för 1 per vecka :( Jag hoppas att det går över och jag oroar mig för att det inte gör det.... Har sprungit med sikte på 1 gng/vecka sedan årrskiftet, och promenerar ju dagligen så det är ju inte det att jag är ovan att röra mig. Är väl tre veckor sedan jag började med 2 ggr/vecka nu. Hade väl behövt springa 3 ggr på sikt, så jag hoppas detta ger med sig. Annars vet jag inte vad jag ska hitta på.
 
Har sprungit ett gruppass backträning. I delvis lössnö, vilket jag avskyr. Men för dagen kan det vara bra ändå med mjukt underlag, då jag börjat känna av mina knän nu sen jag trappade upp till 2 löpardagar istället för 1 per vecka :( Jag hoppas att det går över och jag oroar mig för att det inte gör det.... Har sprungit med sikte på 1 gng/vecka sedan årrskiftet, och promenerar ju dagligen så det är ju inte det att jag är ovan att röra mig. Är väl tre veckor sedan jag började med 2 ggr/vecka nu. Hade väl behövt springa 3 ggr på sikt, så jag hoppas detta ger med sig. Annars vet jag inte vad jag ska hitta på.
Vad tråkigt med strulande knän :/ jag har lite dålig koll, har du haft problem länge? Styrketränar du?
 
Vad tråkigt med strulande knän :/ jag har lite dålig koll, har du haft problem länge? Styrketränar du?

Nej jag har inga knäproblem, vad jag vet. Vi har dåliga knän i släkten men inget jag lidit av. Jag hoppas att det bara är kanske att det gått lite för fort fram, men jag kan inte förstå varför. Det är inte asfaltsäsong, jag promenerar vare dag... bortsett löpardagarna promenerar jag med hunden och snittar 15000 steg/dag. Löpardagarna ligger det på 15-20000 steg inkl allt.
I övrigt tränar jag gruppass, core, styrketräning på gym (helkroppspass). Det är bara i löpningen jag nu känt av knäna.
 
Nej jag har inga knäproblem, vad jag vet. Vi har dåliga knän i släkten men inget jag lidit av. Jag hoppas att det bara är kanske att det gått lite för fort fram, men jag kan inte förstå varför. Det är inte asfaltsäsong, jag promenerar vare dag... bortsett löpardagarna promenerar jag med hunden och snittar 15000 steg/dag. Löpardagarna ligger det på 15-20000 steg inkl allt.
I övrigt tränar jag gruppass, core, styrketräning på gym (helkroppspass). Det är bara i löpningen jag nu känt av knäna.
Det kan inte vara skorna som ställer till det då?
 
Nej jag har inga knäproblem, vad jag vet. Vi har dåliga knän i släkten men inget jag lidit av. Jag hoppas att det bara är kanske att det gått lite för fort fram, men jag kan inte förstå varför. Det är inte asfaltsäsong, jag promenerar vare dag... bortsett löpardagarna promenerar jag med hunden och snittar 15000 steg/dag. Löpardagarna ligger det på 15-20000 steg inkl allt.
I övrigt tränar jag gruppass, core, styrketräning på gym (helkroppspass). Det är bara i löpningen jag nu känt av knäna.
Kan det vara något med för snabbt ökad längd och/eller intensitet på passen?

Med styrketräningen tänkte jag på övningar som stärker musklerna runt knän, höfter och fötter. Ibland känns det i knäna även om problemet kommer nån annan stans ifrån.
 
Skulle ha tränat idag men vaknade med halsont så det blir inget med det. Har träningsvärk sedan i måndags, får trösta mig med det 😅
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 973
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 943
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 002
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 441
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp