(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nästa att kollas är:

Pumbaa!

Eller jag menar såklart...

Blacksmithfarm.

Börjar med att sammanställa svaren på den obligatoriska frågan. Ute efter pluspoäng från LL? :p

Blir ifrågasatt av Snurrfian för att hon inte har koll på vem Kristina Lugn är. Röstar på Snurrfian pga att hon inte tycker att Snurris läst ordentligt. Den här rösten gör senare att hon får misstankar på sig från cirkus om att vara ulv i fårakläder. Och får cirkus röst, plus min röst. Det visar sig senare att hon omöjligt kan ha den rollen. Men hon kan fortfarande vara ond.

Resonerar kring resultatet av första dl och dolda/falska röster. Kommer fram till samma sak som de flesta andra.

Går igenom leken och bemöter uttalanden.

Listar alla spelare och teoriar om dom. Oss. Misstänker främst FiaM, Koppen, Klara, LindgrenV och quarter4ever.

Funderar kring rösterna på Habina.

Diskuterar sina misstankar mot Q med Q.

Rör ihop det för sig själv med vem FiaM och LindgrenV röstade på.

Diskuterar att Q tycker att FiaM låtsas vara siare. (Eller, storbonde då)

Resonerar kring hur ulven i fårakläder kan ha resonerat kring att rösta på en annan ond. Att det skulle kunna slå tillbaka på lyan.

Röstar på Q pga att Q kan ha försökt rädda koppen med sin röst på Habina igår. Och att Q hävdar att FiaM låtsas siat Q. Och att Q är så bestämde med att ulven i fårakläder ska ha röstat på en kollega.

Sammantaget, vad tror jag om BSF? Alltså, hon är himla lurig. Jag brukar ha svårt att bestämma mig för om hon är ond eller god. Eller kanske inte, jag brukar misstänka henne, men har ofta fel. :o Det är något med hennes spelstil som brukar få mig att reagera på henne. Men jag kan inte sätta fingret på vad.

Jag röstade på BSF igår. Men det var första dagen. Jag vill inte haka upp mig på det, jag brukar ju ha en förmåga att göra det. Jag friskriver inte BSF från misstankar, men jag avvaktar med henne.

Fast om man tänker ett steg till.
Ulvfåret lägger en röst på en kollega som då inte kommer att räknas.
Ulvfåret lynchas.
voila ett styck ulv serverad.
Nog skulle vi tvivla på att det vore så enkelt. men skulle vi tvivla tillräckligt för att det skulle vara värt den risken - tror du?
en reflektion till, vi har ju på ren logik räknat ut att varken bsf eller koppen är just fåret i ulvkläder.
Så iom att koppen är den enda vi inte känner till rollen på( förutom att hon inte kan vara fåret) som kunde komma ifråga att åka igår, så känns det ju inte som att just fåret riskerade att åka igår, och då riskerar den ju inte att outas just i gårdagens lynch?

Då kör vi vidare.

FiaM

Börjar med att reagera på Habina och koppen. Habina för diskussionen med Snurrfian om att jaga. Och koppen för andrarösten på Snurrfian. Listar Art, Snurrfian, BSF och cirkus som spelare hon inte reagerat på.

Röstar på koppen.

Funderar kring utfallet av DL1.

Analyserar röstlistan. Teoriar kring alla (?) utifrån rösterna dom lagt.

Röstar på Q utifrån Q's inlägg om att slutresultatet inte behöver bli vad det ser ut som. Funderar på om Q sitter på mer info än andra. Frågan är om Q gör det. Infon finns ju i rollistan. Tyder på att FiaM inte läst den ordentligt, vilket inte säger något om hennes roll. Tror jag.

Förklarar sin röst med att hon inte tänkte på den dolda rösten när hon la rösten. Det skaver, eftersom hon var med litegrann igår kväll och resnoerade kring slutresultatet. Visst, dåligt med tid kan göra att hjärnan inte riktigt är med i leken, det har jag full förståelse för (felskrivningar... :angel: )

Ifrågasätter varför Q tycker att hon agerat siare.

Jaha, FiaM. Vart har jag dig? Alltså, din motivering idag skaver lite. Eller, kanske främst din förklaring i efterhand. Men, ont om tid. Jag vet. Det kan mycket väl vara orsaken.

Jag ser det som tämligen otroligt att Cirkus siat FiaM som ond och röstar på mig, menar du att du fortfarande spekulerar i att Cirkus skulle siat FiaM?
jag tror kanske att snurrfian menar att cirkus kan ha siat FiaM som god? och därför inte väljer att rösta på henne, för hon har ju uttyckt starka misstankar mot henne igår, och utifrån det sett att hon undrar om det är antingen på ett sätt eller ett annat vad det gäller FiaM så är det tom logiskt att OM hon kan sia att välja just FiaM.

jag tror kanske att snurrfian menar att cirkus kan ha siat FiaM som god? och därför inte väljer att rösta på henne, för hon har ju uttyckt starka misstankar mot henne igår, och utifrån det sett att hon undrar om det är antingen på ett sätt eller ett annat vad det gäller FiaM så är det tom logiskt att om hon kan sia att välja just FiaM.
Menar du att Cirkus skulle teoria om att den hon siat som god skulle kunna vara fårulven? Teorier mot FiaM kom efter nattDL

Menar du att Cirkus skulle teoria om att den hon siat som god skulle kunna vara fårulven?
har hon teoriat om FiaM på så sätt idag som misstänkt att vara fåret? Om hon gjort det så faller naturligtvist mitt resonemang, går tillbaka och läser igen ( sov till närmare 14 idag så har läst att innan det i efterhand- så kan ha missat )

har hon teoriat om FiaM på så sätt idag som misstänkt att vara fåret? Om hon gjort det så faller naturligtvist mitt resonemang, går tillbaka och läser igen ( sov till närmare 14 idag så har läst att innan det i efterhand- så kan ha missat )
Jepp första posten efter natt dl

Jag hinner nog en till.

Lobelia

Börjar med att reagera på Snurrfian/Habina och jägaren. Och koppen, för hennes val av icke-programledare.

Röstar på Gabby_Ossi för att hon tycker att G_O signalerar att hon inte ska veta något om hur ulvar tänker.

Ifrågasätter cirkus slutsatser kring röstningen igår.

Erkänner att hon inte hade tänkt igenom det ordentligt.

Fortsätter att såga cirkus resonemang. Den här gången det där cirkus hakar upp sig på att den falska rösten ska ha hamnat på koppen.

Tror inte att cirkus (om cirkus har möjlighet att sia) skulle valt FiaM som första alternativ.

Har fortsatta misstankar mot Gabby_Ossi

Spekulerar kring att lyan skulle velat rädda koppen igår och att Q's röst på Habina var ett led i den strategin. Men trycker på att det inte är någon vattentät teori.

Det här är svårt. Lobelia känns... Avslagen. Jag hittar inte den go i hennes tänkande och teoriande som jag är van vid från hennes sida. Men jag vet inte vad det betyder. Hon kan mycket väl vara ond som inte riktigt har den motivation hon brukar ha att ge ifrån sig bra teorier. Eller så är hon förvirrad och god.

Jag blir tokig, jag hittar ju inga onda! :banghead:

Jepp första posten efter natt dl
nja jag vete sjutton om man kan tolka det så faktiskt? har fetat samt strukit under det jag finner intressant, så jag håller inte med om att hon teoriat om FiaM som ond idag faktiskt ( hur gärna jag än skulle vilja det iom hennes röst på mig)
För det första så hade du fel med att ha Habina på OBS-listan :( Min känsla om henne som god var rätt.

Om vi utgår ifrån att ulvarna inte kände till att LL gjort en miss. Så utgår vi alltså ifrån den sammanställning som jag gjorde (INNNAN LL aviserat sin miss)och som q kommenterar ovan. Jag undrar varför hon inte förstår min sammanställning.
Koppen 4 röster
Habina 3 röster
Snurrfian 2 röster

Om en röst på Koppen var "falsk" och den riktiga las på Snurrfian så hamnar dessa tre på 3 röster vardera och det blir lottning. Till Snurrfians nackdel.

Om vi räknar in LL's miss så var läget
Koppen 3 röster
Habina 3 röster
Snurrfian 2 röster

En random röst - vilken som helst läggs på Snurrfian och det blir lottning mellan henne och åtminstone en av Koppen och Habina - kanske bägge om rösten kommer från någon helt annanstans.

Om nu rösten togs från Koppen och las på Snurrfian så finns bara en kvar som det kan vara och det är FiaM. Både Snurrfian och Habina är ute ur leken och LindgrenV's röst räknades ju inte enligt LL då borde den inte heller rimligen vara den "falska" rösten. Denna matematik blir nästan lite för enkel - FiaM blir väldans utpekad som fårulven.

Har lyan varit så klantiga?
Käket av Habina måste ju ha haft ett syfte - jag tycker det är lite underligt att hon valdes - hon hade en del misstankar på sig och när en har det brukar en inte vara ett förstahandsval att käka. Kan syftet vara att peka ut FiaM som den potentiella fårulven?

Jag tycker ju också att valet av käk är underligt.
Varför välja en som är misstänkt och som går att få ut i lynch? Skälet måste ju vara att kasta misstankar åt något visst håll för något "säkert" käk finns inte och q's tanke om att lyan trodde på Habina som brevis känns synnerligen långsökt. Så vem ville de då kasta misstankar på?

Jag var ju inne på att försöka hitta fårulven och med mina tankar direkt efter röstning och tidigare idag så pekarde ju de funderingarna på att någon av de som röstat på Koppen kunde varit fårulv, av dom vars röster räknades så finns bara FiaM kvar. Med den matematiken vore det ju enkelt att tro att FiaM är fårulven om det inte är just det som lyan VILL att vi ska tro.

Jag är också tvungen att säkerhetsrösta idag (ska på examenskalas då min brorsdotter tagit sjuksköterseexamen idag).

Redan igår hade jag ju mina tankar. Och en som reagerade då var Lobelia och hon tyckte att det var skumt att jag bara såg ett möjligt scenario - faktum är att i läget när jag skrev mitt scenario så var det INNAN LL hade bekräftat sitt misstag och det rent matematiskt bara fanns ett möjligt scenario. Alltså, ingen annan än någon i lyan kunde ju ha kännt till ett annat scenario i det läget. Detta gör att jag tror att Lobelia är luden och visste att "falska" rösten var på någon annan än Koppen

cirkus röstar på Lobelia

Jag hinner nog en till.

Lobelia

Börjar med att reagera på Snurrfian/Habina och jägaren. Och koppen, för hennes val av icke-programledare.

Röstar på Gabby_Ossi för att hon tycker att G_O signalerar att hon inte ska veta något om hur ulvar tänker.

Ifrågasätter cirkus slutsatser kring röstningen igår.

Erkänner att hon inte hade tänkt igenom det ordentligt.

Fortsätter att såga cirkus resonemang. Den här gången det där cirkus hakar upp sig på att den falska rösten ska ha hamnat på koppen.

Tror inte att cirkus (om cirkus har möjlighet att sia) skulle valt FiaM som första alternativ.

Har fortsatta misstankar mot Gabby_Ossi

Spekulerar kring att lyan skulle velat rädda koppen igår och att Q's röst på Habina var ett led i den strategin. Men trycker på att det inte är någon vattentät teori.

Det här är svårt. Lobelia känns... Avslagen. Jag hittar inte den go i hennes tänkande och teoriande som jag är van vid från hennes sida. Men jag vet inte vad det betyder. Hon kan mycket väl vara ond som inte riktigt har den motivation hon brukar ha att ge ifrån sig bra teorier. Eller så är hon förvirrad och god.

Jag blir tokig, jag hittar ju inga onda! :banghead:
Och jag har för många potentiella onda ( fast det brukar jag ha):idea:

Lyan har hela tiden haft kontroll, de vet vilka som är onda och goda. Det kan ha art full aktivitet i lyan för att få önskat resultat. Vi vet att två av de inblandade potentiella var goda men var alla tre det? Jag är tveksam, varför blanda sig i slutstriden då och riskera att avslöja sig med ulv rösten? Jag tror inte jag skulle gjort det, men ponera att lyan vill rädda Koppen, antingen för att lägga ett villospår eller som framtida alibi?
Då är det möjligt att lyan låter Q lägga rösten på Habina för att framkalla lottning och dessutom lägger fårulv rösten på Snurris för att få större chans i omröstningen. Någon som röstat på Koppen bör då vara fårulv.

Ja jag spekulerar men jag får inte till det annars, å andra sidan så är det risk för att flera ulvar avslöjas genom manövern så det är inte någon vattentät teori direkt.

Jag är tacksam för spekulationer för och emot, är lite ambivalent.
Du tänker alltså att Q och Koppen skulle vara ulvar och även FiaM? Eller missförstår jag dig då?

Nu har dom inte så många inlägg per skalle så jag hinner nog en till.

Gabby_Ossi

Diskuterar med cirkus om vilka som har det svårare att hitta på teorier. Onda eller goda.

Funderar kring när lyan börjar ta emot spioninfo.

Är som god rädd för att rösta "fel" och rösta ut en viktig god roll. Tycker dels därför att det är lättare för onda att hitta teorier.

Ett lite längre teoriinlägg som slutar med en röst på Habina för att hon tycker att Habina gjort det lätt för sig med sin röst på koppen.

Funderar kring käket av Habina och rösterna på henne. Funderar på om käket kan vara ett sätt att rikta misstankar mot (bland annat) henne själv (Gabby_Ossi) som röstade på Habina. Ett självklart försvarstal? En ond som röstat på en god som vill försvara sig?

Här hittar jag faktiskt någon som jag är väldigt tveksam mot. Flera små saker som man kan hänga upp sig på. Mest skaver resonemanget kring valet av käk och att det skulle vara ett sätt att kasta misstankar mot dom som röstat på Habina. Det känns så tillrättalagt, som något som förväntas att det ska sägas av en som röstat på den som blev käk.

Kommer inte hinna hem till DL så måste rösta med telefonen :crazy: så vet ni varför mitt röstinlägg kommer bli väldigt torftigt...

Q, jag är fundersam över dig, även utan röstresultaten, det senaste med att inte kolla upp/ ha koll på Cirkus teorier om FiaM är inte likt dig. Överlag känns du ganska oskarp och ofokuserad. kombinationen med det och mina tidigare teorier om lyan gör mig benägen att rösta på dig, även att du inte kommenterar mina teorier om röstningen känns skumt, du efterfrågade dessutom sådana.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 076
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 040
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 178
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 734
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka