Utmaning: Yoga varje dag i 30 dagar

Ja "lugnt och skönt" är ett bra sätt att beskriva dagens pass på. Det var skönt med ett litet återhämtningspass, du lär vara nöjd med det @Fruentimber :D Kul att nosa lite på kråkan också, den har jag inte provat förut men det verkar som en övning jag skulle vilja klara av!

Jag övade lite på huvudstående efter passet också, bara för skojs skull. Jag kan stå hyfsat balanserat hyfsat länge i "ihopkrupet" läge som på bilden nedan, men så fort jag ska försöka vika ut benen brukar det bli kollaps. Idag lyckades jag dock föra ut vänsterbenet ett par gånger. Det höll alltså i max 1,5 sekund, men det var tillräckligt för att jag skulle få känslan i alla fall. Det blir till att fortsätta öva och få ordning på det där magstödet!
 

Bifogade filer

  • Headstand 30 Nov.jpeg
    Headstand 30 Nov.jpeg
    143,1 KB · Visningar: 27
Tjohej, idag var det lite pulshöjande och jobbigt igen ja! Men den näst sista (tror jag att det var) övningen där man skulle få till en stretch i sidan av att sätta armbågen på yttre delen av låret samtidigt som man stod i utfallsposition kände jag inte av alls... Vet inte om jag gjorde något fel? Nåja, pass 9 är avklarat i alla fall! ✅
 
Tjohej, idag var det lite pulshöjande och jobbigt igen ja! Men den näst sista (tror jag att det var) övningen där man skulle få till en stretch i sidan av att sätta armbågen på yttre delen av låret samtidigt som man stod i utfallsposition kände jag inte av alls... Vet inte om jag gjorde något fel? Nåja, pass 9 är avklarat i alla fall! ✅
Så där är jag också. "Det här känns inte/var ju inte svårt/eller liknande, undrar vad jag gjorde fel".
Dumt att tänka så istället för att tänka att man är bra på just den övningen. Jag borde definitivt bli bättre på det.
 
Så där är jag också. "Det här känns inte/var ju inte svårt/eller liknande, undrar vad jag gjorde fel".
Dumt att tänka så istället för att tänka att man är bra på just den övningen. Jag borde definitivt bli bättre på det.
Bra tänkt! Jag reflekterade inte ens över det... Är så himla van vid att vara stel och allmänt dålig på yoga (om man nu kan vara det) att jag bara antar att det är jag som gör något fel. Tack för påminnelsen! :heart
 
Tjohej, idag var det lite pulshöjande och jobbigt igen ja! Men den näst sista (tror jag att det var) övningen där man skulle få till en stretch i sidan av att sätta armbågen på yttre delen av låret samtidigt som man stod i utfallsposition kände jag inte av alls... Vet inte om jag gjorde något fel? Nåja, pass 9 är avklarat i alla fall! ✅
Ja, samma här! Kände ingen stretch alls men däremot var det ganska tungt för rumpmusklerna på det benet som var böjt. Alltid nåt :)

Så, dag 9 alltså klar!
 
Dag 12! (Dedicate) Lugnt och stillsamt igen. Funderar på om jag köra en repetition av gårdagens pass ovanpå, men vill inte sabba den sköna känslan. Kör min meditation först och så får jag se därefter.
 
Jag har halkat efter. :o Ingen yoga sen i söndags! Fy mig. Får försöka ta igen lite under veckan nu.
 
Dag 10 då. Det går helt klart över förväntan att faktiskt göra yogan varje dag, trodde det skulle vara mycket svårare att få till, men jag ser framemot den efter jobbet. Jag körde lite egen uppvärmning och mjukgörning innan dagens pass eftersom jag fortfarande är väldigt stel. Tyckte det var skönt med ett flow idag och något där man inte behövde titta så mycket på videon utan bara kunde köra på.
 
Heja heja! Pass 8 var som sagt väldigt lugnt och skönt, så det kan kanske vara en bra inkörsport för att komma igång lite igen? :)

Pass 8 gjort! Lugnt och skönt som sagt. Överraskade mig själv med att faktiskt komma redigt långt i vissa av övningarna. Men det hade varit liiiite skönt med bättre uppvärmning innan. Kanske skulle lägga in en promenad precis innan passen.

Hade tänkt att köra vidare med pass 9 direkt men jag orkar faktiskt inte pressa mig. Har haft två riktigt stressiga dagar och psykologsamtal på det idag, så mitt huvud är mos.
 
Dag 10, väldigt kort pass. Mest lite skönt med rörelse och uppmjukning, även om det på slutet var med ett barn hängandes i byxorna :p
 
Jag har halkat efter, har inte yogat sen förra veckan. Passet i TS är lite för tunga när jag kombinerar med 3 pass/v styrketräning så jag skulle vilja hitta ett annat program som var mer meditation/liggande stretch. Har peak-period på jobbfronten för tillfället och är väldigt uppe i varv så avslappning hade gjort gott.

Ni som kör Dedicate-serien, kan den vara nåt för mig tro?
 
Pass 10 gjort! Jag var ute på en 4 km gå/jogg-runda precis innan och det gjorde nog susen för jag kom ner med hälarna i down dog för första gången :D var tvungen att filma för att se hur det såg ut och benen är inte helt raka och ryggen lite krum fortfarande men skillnad har det nog ändå blivit!
 

Liknande trådar

Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 572
Senast: Brie
·
Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 799
Senast: 95johsv
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 214
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 864
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp