Utmaning: Yoga varje dag i 30 dagar

Jag har halkat efter, har inte yogat sen förra veckan. Passet i TS är lite för tunga när jag kombinerar med 3 pass/v styrketräning så jag skulle vilja hitta ett annat program som var mer meditation/liggande stretch. Har peak-period på jobbfronten för tillfället och är väldigt uppe i varv så avslappning hade gjort gott.

Ni som kör Dedicate-serien, kan den vara nåt för mig tro?

Dedicate har många meditationsinslag, men det bränner ganska bra i vissa pass, så det är inte så avslappnande som jag tänker mig att du skulle vilja ha det? Serien har börjat ganska lugnt (mycket sittande och trädposition), men hon har nämnt att det kommer att bli fler "fiery" pass framöver.
 
Jag har halkat efter, har inte yogat sen förra veckan. Passet i TS är lite för tunga när jag kombinerar med 3 pass/v styrketräning så jag skulle vilja hitta ett annat program som var mer meditation/liggande stretch. Har peak-period på jobbfronten för tillfället och är väldigt uppe i varv så avslappning hade gjort gott.

Ni som kör Dedicate-serien, kan den vara nåt för mig tro?

Jag håller med tidigare talare. Dedicate har mer "yogafilosofi" än vad jag har upplevt i hennes övriga utmaningar, men jag upplever den inte som fysiskt lättare. Jag har gjort både utmaningen i TS, Camp och nu Dedicate och upplever väl att de är ungefär likvärdiga vad gäller ansträngning (grov uppskattning där jag försökt tänka bort min egen progression, där jag av naturliga skäl upplever Dedicate som enklare för att jag personligen är mer van).

Jag kikade lite snabbt igenom Adriennes spellistor och hon har en kallad Meditate. Den kan kanske vara värd att kika på?

Vill du djupdyka i meditation specifikt (utan yoga/rörelse) så använder jag appen Waking Up.
 
Pass 7 är gjort. Efter att ha läst här så ser jag fram emot pass 8 imorgon.
Vissa övningar får jag inte alls till. Känner mig både svag och instabil. Men det ska ju förhoppningsvis bli bättre under dessa 30 pass.
 
Jag hänger i med Dedicate. Gjorde dag 13 igår och är idag nästan halvvägs med dag 14. Kände mig rätt pigg både fysiskt och mentalt efter nr 14 så passade på att repetera dag 11 direkt efter. Kan verkligen rekommendera att göra om pass som kännts svåra första gången! Mycket bättre känsla nu! Balans, styrka och mental inställning kom mycket mer naturligt, trots att jag gjort ett pass precis innan.
 
Kikar in lite snabbt för att meddela att den här utmaningen inte gick så bra för mig, hela två dagar klarade jag av 😅 (finns det något pris för sämst uthållighet? Förlorarpris?)
Komplicerar det hela lite också att jag bara har plats att yoga i sovrummet och måste då först möblera om lite och sätta på elementet minst en halvtimma innan för att Inte frysa ihjäl, samt att det sprungit hantverkare in och ut ur huset titt som tätt (och jag är inte den som krälar runt på golvet i trikåer med främmande män i närheten :nailbiting:).
Underlättar inte heller att jag är sjukt disträ och gör ett program efter bok/minnet, d v s jag har ingen instruktörsröst som påminner mig om när jag ska göra vad, kan eventuellt, efter ca tio minuters filosoferande, plötsligt kommit på att ”just det, jag höll visst på med yoga, därför jag sitter på golvet” :rofl:

(ja, det där blev ett jättelångt inlägg för att förklara att jag inte gjort någonting :angel:)
 
Kikar in lite snabbt för att meddela att den här utmaningen inte gick så bra för mig, hela två dagar klarade jag av 😅 (finns det något pris för sämst uthållighet? Förlorarpris?)
Komplicerar det hela lite också att jag bara har plats att yoga i sovrummet och måste då först möblera om lite och sätta på elementet minst en halvtimma innan för att Inte frysa ihjäl, samt att det sprungit hantverkare in och ut ur huset titt som tätt (och jag är inte den som krälar runt på golvet i trikåer med främmande män i närheten :nailbiting:).
Underlättar inte heller att jag är sjukt disträ och gör ett program efter bok/minnet, d v s jag har ingen instruktörsröst som påminner mig om när jag ska göra vad, kan eventuellt, efter ca tio minuters filosoferande, plötsligt kommit på att ”just det, jag höll visst på med yoga, därför jag sitter på golvet” :rofl:

(ja, det där blev ett jättelångt inlägg för att förklara att jag inte gjort någonting :angel:)

Underbart inlägg! Apropå kyla så yogar jag också i ett svalt sovrum. Iklädd collegetröja och långkalsonger :angel:
 
Pass 11 var riktigt skoj tycker jag, jag börjar känna mig rätt bekväm med hela den här yogagrejen nu och kan njuta av det på ett annat sätt! :) Men jösses vad nära jag var på att trilla omkull när det var dags att göra forward fold med korsade ben :nailbiting::laugh:
 
Pass 11 var riktigt skoj tycker jag, jag börjar känna mig rätt bekväm med hela den här yogagrejen nu och kan njuta av det på ett annat sätt! :) Men jösses vad nära jag var på att trilla omkull när det var dags att göra forward fold med korsade ben :nailbiting::laugh:

Yoga är som ridning: man ska ramla! I alla fall enligt min yogafrälsta vän :p
 
Pass 11 gjort här också. Överlag lite stel och mycket träningsvärk men bra känsla i lizard pose.
 
Jag gjorde både pass 9 och 10 igår! :) Passade på att försöka komma ikapp lite eftersom pass 10 var så kort. Var sjukt irriterad under pass 9, tappade balansen så många gånger! :arghh: Inte avslappnande alls. Hade väldigt ont i ryggen under kvällen igår. Är ju egentligen svårt att veta hur rätt man gör utan varken speglar eller närvarande instruktör.
 
Jag gjorde både pass 9 och 10 igår! :) Passade på att försöka komma ikapp lite eftersom pass 10 var så kort. Var sjukt irriterad under pass 9, tappade balansen så många gånger! :arghh: Inte avslappnande alls. Hade väldigt ont i ryggen under kvällen igår. Är ju egentligen svårt att veta hur rätt man gör utan varken speglar eller närvarande instruktör.
Jag kör igenom Foundations just för att få koll på hur det ska göras och tycker Adriane förklarar bra, sedan vet jag ju inte säkert om jag verkligen gör rätt. Varje position är en egen film så du kan ju leta där om du vill kolla på något speciellt.
 
Jag kör igenom Foundations just för att få koll på hur det ska göras och tycker Adriane förklarar bra, sedan vet jag ju inte säkert om jag verkligen gör rätt. Varje position är en egen film så du kan ju leta där om du vill kolla på något speciellt.

Tack för tips! Ska absolut kolla upp!
 
Dag 12 ✅ Vad snabbt dagens pass gick! Bara 17 minuter i och för sig, men ändå. Kanske för att det krävdes så mycket koncentration i balanspositionerna. Warrior 3 är såå mycket svårare än det ser ut! 😅
 

Liknande trådar

Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 607
Senast: Brie
·
Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 841
Senast: 95johsv
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 223
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 902
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp