Utmaning: Yoga varje dag i 30 dagar

Det är inte för sent än! :) Jag gjorde just pass 6 och just nu undrar mina magmuskler vad de har gjort mig för ont. 😂
Inte för sent! Jag har fortfarande inte gjort dagens pass, åt tidig middag och blev sen så mätt så jag har legat i soffan ett tag :D och då kändes inte magövningar så lockande. Men jag ska göra passet innan jag går och lägger mig!
Haha deeet har ni förvisso rätt i, men jag satt i full fest-glam då och nu är jag en vinflaska djupt sååå :D
 
Yogan fick stå tillbaka för ölsuget igår, så idag gjorde jag pass 6 och 7 i direkt följd! Holy Molly. :D Varenda muskel har fått skaka rejält. Tycker ändå att det händer grejer, orkar följa ut i rörelserna mer, hittar andningen ibland, känner mig lite starkare och stretchar ut bättre. Resultat, helt enkelt!
 
Tänkte att jag skulle prova en ny tränare idag (har bara yogat med Adriane innan) och letade upp en ”yoga med gips”-video med nån annan.

Aldrig mer! Passade inte alls. Imorrn kör jag med Adriane igen och får helt enkelt modifiera lite med vissa rörelser.

Dag 2 gjord iaf!
 
Dag 7 gjord här också! Precis som @Fruentimber kände jag idag att det redan börjar hända grejer med kroppen, är mycket mjukare i hela baksidan jämfört med för en vecka sedan :up:

Jag gillar flödet i hunden som var idag, däremot gillar mina handleder inte sidoplanka så det gjorde jag på underarmarna istället.
 
Idag sitter det långt inne hos mig. Har storstädat och julpyntat hela dagen och nu är jag inne i någon slags adventstrans... Men jag har bestämt att jag ska avsluta dagen med yoga och dusch, så sover jag lite extra gott sen! :)
 
Pass 7 klart! Var väldigt stressad och låg före till en början, men fick sen in ett riktigt bra flow. Jag är dock fortfarande lika stel som dag ett. Hade hoppats på att känna en liten förbättring en vecka in, men det är många dagar kvar så jag håller tummarna att kroppen mjuknar lite snart.
 
Äh, jag bestämde mig för att det var lika bra att ha det gjort så jag körde pass 7 medan sambon fixade middagen! Jag som tänkte att sidoplanka inte lät så illa har bevisligen aldrig gjort det på raka armar :laugh: Jädrar vad det skakade! Gick ner till armbågen efter några sekunder på varje sida eftersom det började kännas även i handlederna. Annars var det ett bra pass tycker jag, men vissa av positionerna kändes svåra att få till och jag fick pausa och spola tillbaka några gånger för att förstå hur foten skulle vara vinklad osv.

Jag märker inte heller någon överdrivet stor skillnad i styrka eller rörlighet än, men däremot känns Downward Dog väldigt mycket mindre ansträngande nu än den gjorde i början! Den ska ju vara en viloposition säger de, och för första gången någonsin förstår jag faktiskt hur den kan vara det.
 
Dag 10 (nä, det blev ingen yoga igår :p )
Trevligt pass i lite högre tempo. Känner mig stark och pigg i kroppen just nu :banana: Fick till nästan alla övergångar och hade god balans även i mer utmanande positioner (chair pose på tå och high lunge med växlingar i armpositioner).

Och så gillar jag verkligen min nya vana med 5 minuters meditation efter yogapassen. Underbart sätt att varva ner på (Och bra tillfälle att ge höfterna lite kärlek).
 
Är det någon som gjort pass 8 i TS än och kan berätta för mig om jag kommer överleva den och om den möjligtvis går att genomföra iklädd endast morgonrock...? :angel:

/Fruentimber som har träningsvärk och ännu inga kläder (hej hemmaplugg!)
 
Är det någon som gjort pass 8 i TS än och kan berätta för mig om jag kommer överleva den och om den möjligtvis går att genomföra iklädd endast morgonrock...? :angel:

/Fruentimber som har träningsvärk och ännu inga kläder (hej hemmaplugg!)

Just morgonrock har jag inte provat, däremot fungerar pyjamas utmärkt. I somras hade jag enbart trosor :angel:
 
Pass 8 gjort :) lugnt och skönt. Jag tycker jag brukar klara av de flesta positioner när det kommer till stretch men idag klarade jag inte alls av att sitta brett med benen och nå golvet med underarmarna. Inte ens i närheten! Hur gick det för er andra?
 
Jag har gjort pass 8. Nöjd att jag gjorde det direkt efter jobbet istället för att dra på det. Efter en rätt tuff dag passade dagens pass perfekt! Stel som bara den i höften så riktigt skönt att stretcha ut där. Och några underarmar var inte i närheten av marken, det har jag inte i vanliga fall heller, men verkligen inte nu när jag är stelare än stelast.
 
Dag 11.
Okej, nu gick det för fort. Eller så var mitt fokus fel. Eller en blandning av båda. Mycket balansövningar, vilket är kul men jag hängde inte helt med mentalt och det blev onödigt vingligt. Leker med tanken att göra om samma pass imorgon för att hitta känslan, får se hur det känns då.
 
Pass 8 gjort :) lugnt och skönt. Jag tycker jag brukar klara av de flesta positioner när det kommer till stretch men idag klarade jag inte alls av att sitta brett med benen och nå golvet med underarmarna. Inte ens i närheten! Hur gick det för er andra?
Inte en chans! Satt bara och gapade när jag såg Adriene sänka sig ner så långt att pannan nuddade i golvet :eek:
Dag 11.
Okej, nu gick det för fort. Eller så var mitt fokus fel. Eller en blandning av båda. Mycket balansövningar, vilket är kul men jag hängde inte helt med mentalt och det blev onödigt vingligt. Leker med tanken att göra om samma pass imorgon för att hitta känslan, får se hur det känns då.
Jag tror absolut på det här att köra samma pass flera gånger, just eftersom det beror så himla mycket på dagsformen också. Jag har faktiskt tänkt att jag ska göra en liten notering över de pass jag tyckt varit extra svåra på något vis, för att sedan gå tillbaka och göra dem igen en annan dag.
 

Liknande trådar

Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 447
Senast: Brie
·
Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 693
Senast: 95johsv
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 171
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 723
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp