Utmaning: Yoga varje dag i 30 dagar

Dag 9!
Dedicate-serien innehåller en hel del yogafilosofi/meditationsövningar. Dagens pass började med någon form av hyperventilering från diafragman. Jag har rätt god koll på min bukandning pga arbete men det där var tusan inte lätt.

Resten av passet kändes enklare. Jag gillar växlingarna trebent hund - "trebent planka" (Hej Yogalingo!). High lunge har varit en balansutmaning men idag kändes det stadigare än någonsin.
 
Jag har också just kört igenom pass 5 och håller med om att det var skönt med ett lite kortare pass, särskilt när det var det enda som stod mellan mig och, vin långhelg. Jag hade väntat mig att passet skulle vara ganska jobbigt och intensivt eftersom det var så kort (jag tränar crossfit till vardags och där är regeln generellt "kort = skitjobbigt"), men jag tyckte inte det var värre än något av de andra passen. Skönt att ha det gjort i alla fall, även om inte heller jag känner att jag var riktigt på topp idag. Ser fram emot att se vad helgens pass har att erbjuda! :)
 
Jag gjorde dag 2 av den i TS häromdagen. Hade verkligen en dålig känsla så var nästan påväg att ge upp.

Sitter nu och väntar på att en yogaklass på studion jag går på ska dra igång. Känner mig piggare idag så jag hoppas på en bättre känsla.
 
Dag 6. Jag gillade de lite mer ”pilates”-aktiga övningarna, men kände att jag hade uppskattat lite uppmjukning före. Passet kändes lite kort, typ lite som att början och slutet var bortklippt. Eftersom jag jobbat mycket på senaste tiden och denna helg blir kort så gjorde jag en kortare guidad meditation (finns på Spotify) för att verkligen varva ner efteråt och det blev en bra kombo för mig.
 
Jag provade idag med mitt pjäx-gips för jag hade så himla ont i övre delen av ryggen helt plötsligt.
Och vet ni? Det gick faktiskt! Inte övningarna där man står upp (mer än rakt så jag kan ta mest vikten på höger ben) men kräla omkring på golvet kunde jag! Hade väldigt ont och stel i knävecket av nån anledning, har säkert hållt på och spänt mig där.
Så jag är på! Lite efter er andra :D Tänkte blanda pass beroende på hur jag känner för dagen, alltså inte köra ”30 days”-spellistorna. Det får bli i januari när gipset är av och jag är lite mer igång. Idag var alltså dag 1!
 
Jag har också kört pass 6 :) Skulle varit skönt med lite uppmjukande rörelser också. Övningarna gick bra, jag har nog blivit starkare i magen sedan jag sist körde såna här yogapass :up: Orkade inte ta fram mitt block så för sista övningen tog jag en barnstrumpa som låg på golvet bredvid, det funkade lika bra att skicka den fram och tillbaka :laugh:
 
Jag glömde helt bort det idag :laugh:
Inte för sent! Jag har fortfarande inte gjort dagens pass, åt tidig middag och blev sen så mätt så jag har legat i soffan ett tag :D och då kändes inte magövningar så lockande. Men jag ska göra passet innan jag går och lägger mig!
 
Jag har också kört pass 6 :) Skulle varit skönt med lite uppmjukande rörelser också. Övningarna gick bra, jag har nog blivit starkare i magen sedan jag sist körde såna här yogapass :up: Orkade inte ta fram mitt block så för sista övningen tog jag en barnstrumpa som låg på golvet bredvid, det funkade lika bra att skicka den fram och tillbaka :laugh:
Jag använde ett paket julgransbelysning, det var det som låg närmast till hands :laugh:
Hm. Lunchprosseco följdes av eftermiddagscava. Jag undrar om det blir någon yoga idag ... :angel:
Låter som en alldeles fantastisk dag! :love:
 
Ja herregud ja, i pass 6 fick man hälsa på sina magmuskler minsann! Jag tränar aldrig magen men man brukar bli rätt stark där av crossfit som är väldigt mycket av en "full body experience". Det märks att det var ett par månader sedan jag tränade crossfit aktivt, om vi säger så... :angel:
 

Liknande trådar

Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 542
Senast: Brie
·
Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 779
Senast: 95johsv
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 205
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 836
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp