Utmaning: Yoga varje dag i 30 dagar

Jag kör samma utmaning som i TS.

Jag gjorde pass 3 idag. Fick bara gjort halva pass 2 på dag 2 så gjorde hela tvåan igår. Pass 2 gillade jag verkligen, kändes riktigt bra för ryggen. Pass 3 var jobbigt tycker jag.
Jag har rätt fullt upp i livet, tre barn varav yngsta är bebis, 50% arbete, tränar crossfit två dagar i veckan. Så med det sagt är mitt mål att klara av de 30 passen innan nyår.
Jag vill inte göra pass när jag samtidigt ska jaga efter en krypande bebis eller dylikt. Vill ändå ha hyfsade förutsättningar att genomföra ett ok pass.
 
Pass 4 avklarat. Behövde inte titta lika mycket på skärmen idag för att hänga med, även om jag fortfarande tycker att det går lite fort vissa gånger. Hon liksom gör rörelserna och pratar först efteråt ibland? Skönt med kort pass idag för motivationen var inte på topp när jag vaknade.
Jag håller med. Och ibland säger hon "now a long breath out" men börjar ge nästa instruktion nästan direkt samtidigt som en annan fortfarande är fullt fokuserad på att andas! Men men, det är säkert inte helt lätt med timingen som instruktör så jag försöker ha lite överseende och tänker att det ju, som du är inne på, blir lättare allteftersom man blir mer självsäker och mindre beroende av exakta instruktioner.
Jag kör samma utmaning som i TS.

Jag gjorde pass 3 idag. Fick bara gjort halva pass 2 på dag 2 så gjorde hela tvåan igår. Pass 2 gillade jag verkligen, kändes riktigt bra för ryggen. Pass 3 var jobbigt tycker jag.
Jag har rätt fullt upp i livet, tre barn varav yngsta är bebis, 50% arbete, tränar crossfit två dagar i veckan. Så med det sagt är mitt mål att klara av de 30 passen innan nyår.
Jag vill inte göra pass när jag samtidigt ska jaga efter en krypande bebis eller dylikt. Vill ändå ha hyfsade förutsättningar att genomföra ett ok pass.
Det låter vettigt! 30 pass innan nyår är ju ett jättebra mål!
 
Jag har precis kört pass 4 och behövde verkligen den pausen i arbetsdagen idag. Låg kvar på mattan i savasana i flera minuter efteråt och bara andades. Mycket nyttigt, med tanke på att jag suttit med andan i halsen sedan arbetsdagen drog igång vid 07:30. Det är så sjukt stressigt på jobbet nu och ser ut att vara så tills jag går på jullov den 18 december, så jag är glad att jag har den här utmaningen som tvingar mig till lite avslappning och mindfulness! Jag tycker dessutom att de flesta pass har känts ordentligt i musklerna åtminstone någon gång under passets gång (idag var det magmusklerna som vibrerade när det var dags att stå i hög planka för fjärde gången), så det känns som ett bra sätt att upprätthålla någon slags fysisk form också.
 
Dag 4 gjord, gillade verkligen dagens pass! Jag börjar känna att min kropp verkligen mår bra av detta, det knakas och stretchas på ett skönt sätt i de flesta positioner. Tyckte jag fick till andningen bra idag också vilket gjorde att jag kände mig starkare än vanligt!
 
Hade jag varit lagd åt det hållet så hade jag sett dagens yogarelaterade upplevelse som ett tecken på något. Jag har varit nyfiken på meditation ett tag och när jag idag fick ett konkret tips från en vän (appen Waking Up med Sam Harris, för den som är nyfiken) så bestämde jag mig för att börja ... efter dagens yoga pass ....
Vad är rubriken på dag 8 i Dedicate-serien?
- Yep! "Meditate"!

Så nu har jag gjort 30 minuter rörlig meditation och fem minuter stillasittande. Kan rekommendera båda två!
 
Jag har också gjort dag 4 i ts. Jag gillade passet skarp, perfekt för mig då jag är väldigt kort i musklerna baksida ben och stel i ländryggen. Kände att det sträckte ut ordentligt där. Passade fint att det var ett lite kortare pass när klockan blev senare än jag önskat när jag satte igång.
 
Pass 5! Kort och skönt. Märks att jag har en del svagheter i rygg och skuldror.
Tänkte egentligen ta en paus över helgen, men nästa pass är ju också kort och passet efter det helkropp, så jag försöker köra båda lör-sön ändå!
 
Pass 5! Kort och skönt. Märks att jag har en del svagheter i rygg och skuldror.
Tänkte egentligen ta en paus över helgen, men nästa pass är ju också kort och passet efter det helkropp, så jag försöker köra båda lör-sön ändå!
Funderade just på om jag ska köra pass 5 före eller efter vin, men jag ska nog göra det före. ;) Bara att byta om och köra! :)
 
Jag har också gjort dag 5 :) ett tag var hela familjen samlad på mattan, lite svårt att få plats att göra triangle pose men det gick :D mestadels fick jag vara själv dock som tur är. Lagom pass idag när jag har varit lite deppig och seg.
 
Funderade just på om jag ska köra pass 5 före eller efter vin, men jag ska nog göra det före. ;) Bara att byta om och köra! :)
Hade precis satt mig i soffan och funderade på lite vin när jag läste detta. Reste på mig och gick igenom fyra positioner. Gillar att hon ger lättare alternativ, finns t ex inte en chans att jag klarar vanliga plankan, är både bålsvag och får ont i handlederna, men på knä går det bättre.
 
Pass 4 avklarat här. Precis som en del andra hade jag ett tag hela familjen runt/på mig. Men jag är ändå nöjd med passet. Kändes riktigt bra för ryggen efter att ha arbetat hemma hela dagen (sitter oergonomiskt här hemma).
 

Liknande trådar

Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 606
Senast: Brie
·
Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 841
Senast: 95johsv
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 223
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 902
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp