Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förra veckan fick jag kallelse till mammografi med tid 6/4. Har gått och tittat på den och suckat att det är så länge kvar (adhd-vänteläget kan slå på sånt också). Idag fick jag tummen ur och loggade in på sidan för att boka om tiden, fick tid redan imorgon fm :up:
 
Jag blir tokig på mig själv ibland :banghead: var säker på att jag hade en sensor kvar, men tydligen inte. Så nu sitter jag med en utgången sensor och har beställt en ny laddning som kommer om några dagar. Och naturligtvis inga mätstickor - vilket jag alltid lovar mig själv att jag ska beställa men aldrig gör det. Orkar inte med mitt strul.
Min diab.sköterska gav mig ett råd som virriga jag haft nytta av
-Beställ nya sensorer när det är två kvar!
 
Plus är att det är mycket billigare än nuvarande ställe, men med uppvärmd sadelkammare. Minus är att jag förmodligen måste byta hovslagare och har inte längre ridavstånd till ridhus och terrängbana.
För mig låter det som så rejäla minus att jag inte skulle offrat det för mindre utgifter.
Du kommer att behöva köra till ridhus och terrängbana och jaga hovslagare.
Sånt kostar. Kanske mer än prisskillnaden?
 
Avkomman har sin dexcom kopplad till sin smartwatch. Och sin parters smartwatch. Då finns värdet alltid på handloven
Jo det har jag med men man måste ända ha med mobilen för lägger man den för långt ifrån så skickas inte värdena till den så då hjälper det inte med smartwatch :)

Testat för många ggr då jag förlagt mobilen och det går så länge jag är i samma hus men går jag för långt så får jag notiser på smartwatchen om att inga värden kommer fås pga av att den är för långt bort. :D
 
Jo, jag kan välja mellan läsaren och mobilen, men föredrar läsaren eftersom det gör att jag kollar oftare. Problemet med att ha något sött vid sängen är att jag behöver något som går ner lätt när jag vaknar och mår illa. Sorbet/glasspinne är bra när jag bara behöver tugga i mig det.

PS. Om jag har något gott vid sängen som jag kan äta trots illamåendet så äter jag upp det vid icke sockerfall :angel:
Lite saft i en flaska? Eller sådana där mer tetrapack med juice för att just slippa gå upp. För mig har det gjort massor + att jag inte vill tugga på något på nätterna lättare att dricka :)
 
För mig låter det som så rejäla minus att jag inte skulle offrat det för mindre utgifter.
Du kommer att behöva köra till ridhus och terrängbana och jaga hovslagare.
Sånt kostar. Kanske mer än prisskillnaden?

För mig väger dock varm sadelkammare upp rejält. Jag mår både fysiskt och psykiskt dåligt av kyla. Sen måste jag inte ha ridhus och terrängbana, har aldrig haft det tidigare. Hovslagare kan min nuvarande säkert hjälpa mig med, men visst, det är ett bekymmer.
 
På bättre humör idag. Livet känns inte lättare men jag har ätit så då går det att hålla lite mer tempo.

Tog sovmorgon så vart inte på jobbet förens 9. Men vilken skillnad det gjorde att gå upp 1h senare. Fixa undan tvätten. Plocka undan lite kartonger som jag gått igenom och sorterat. 2 kartonger ska sparas med prylar resten åkte ut till skjulet där sambons grejer är.

Så ikväll när jag kommer hem har jag redan planerat vilken mat jag ska ha. Tagit fram en klings kokosboll så jag har en dessert ikväll.

Tänt några små lampor (måste fixa några fler timers) så det inte kommer vara helt svart när jag kommer hem.

Alla bäckar små för att få det lite lättare
 
Plus är att det är mycket billigare än nuvarande ställe, men med uppvärmd sadelkammare. Minus är att jag förmodligen måste byta hovslagare och har inte längre ridavstånd till ridhus och terrängbana.
Men om du nu inte kände dig riktigt nöjd med upplägget i och med att det inte stämde med allt enligt kontrakt kanske det är att föredra? Jag själv har ju inget ridavstånd till varken ridhus eller terrängbana så där är jag ju inte till nån hjälp 😄 men behöva byta hovis är såklart mindre kul!! Uppvärmd sadelkammare är skönt att ha tycker jag :). Knepigt!
 
För mig väger dock varm sadelkammare upp rejält. Jag mår både fysiskt och psykiskt dåligt av kyla. Sen måste jag inte ha ridhus och terrängbana, har aldrig haft det tidigare. Hovslagare kan min nuvarande säkert hjälpa mig med, men visst, det är ett bekymmer.

Jag lider inte på nått vis av kylan men jag uppskattar verkligen en uppvärmd sadelkammare- för mig är det viktigare än ridhus och terrängbana men beror ju givetvis på hur man vill ha det tänker jag 😊.
 
Men om du nu inte kände dig riktigt nöjd med upplägget i och med att det inte stämde med allt enligt kontrakt kanske det är att föredra? Jag själv har ju inget ridavstånd till varken ridhus eller terrängbana så där är jag ju inte till nån hjälp 😄 men behöva byta hovis är såklart mindre kul!! Uppvärmd sadelkammare är skönt att ha tycker jag :). Knepigt!

Det är ju fler saker som är olika än de jag nämnt innan. Tex behöver jag inte mocka 18 kärror varje vecka på nya stället. I gengäld kan det vara knepigt med magert bete. Så det är liksom ingen av ställena som är perfekta, frågan är väl snarare vad jag är villig att kompromissa med och inte. Vilket på ett sätt är lite svårt, då jag bara sett de sämre aspekterna med nuvarande stall, kommer inte kunna testa att rida i ridhuset förrän tidigast om två veckor tex. Hade så himla gärna velat få det här stallerbjudandet till hösten istället, så jag hade hunnit uppleva positiva saker med stallet också.
 
Är på kontoret i stan. Det är skönt att vara här emellanåt. Höra kolleger prata och intensivt knappa på sina tangentbord. Svagt kan jag höra motorvägen utanför fönstret och se trafiken utanför. Några gånger under dan passerar kolleger förbi som jag jobbat med förut. Mina nuvarande kolleger verkar vara på möte på andra kontor idag.

Och så kan jag käka lunch på stan. Nu verkar det inte som jag får något lunchsällskap i och för sig. Det är lite roligare att ha sällskap.
 
Det är ju fler saker som är olika än de jag nämnt innan. Tex behöver jag inte mocka 18 kärror varje vecka på nya stället. I gengäld kan det vara knepigt med magert bete. Så det är liksom ingen av ställena som är perfekta, frågan är väl snarare vad jag är villig att kompromissa med och inte. Vilket på ett sätt är lite svårt, då jag bara sett de sämre aspekterna med nuvarande stall, kommer inte kunna testa att rida i ridhuset förrän tidigast om två veckor tex. Hade så himla gärna velat få det här stallerbjudandet till hösten istället, så jag hade hunnit uppleva positiva saker med stallet också.
Det nya låter som att det är en helt annan plats runt stan? Väg in resan också?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 204
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 528
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 302
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 273
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp