Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min "nya" klänning från sellpy kom precis. Är lite kluven då den slutar strax ovanför knäna och jag känner mig liksom naken och "för sexig" eller vad jag ska säga. Försöker bestämma mig för om den är för kort. Klart man inte kommer se nåt om jag böjer mig fram, för jag kommer att ha strumpbyxor på mig också, men ändå. Lätt ångest (eller så är jag bara ovan). Den är i kashmir så helt ljuvlig varm och perfekt på vinter (så jag hinner vänja mig).

Eller så borde jag skicka tillbaka den. Svårt val.
 
Min "nya" klänning från sellpy kom precis. Är lite kluven då den slutar strax ovanför knäna och jag känner mig liksom naken och "för sexig" eller vad jag ska säga. Försöker bestämma mig för om den är för kort. Klart man inte kommer se nåt om jag böjer mig fram, för jag kommer att ha strumpbyxor på mig också, men ändå. Lätt ångest (eller så är jag bara ovan). Den är i kashmir så helt ljuvlig varm och perfekt på vinter (så jag hinner vänja mig).

Eller så borde jag skicka tillbaka den. Svårt val.
Kan du inte ha lite tjockare tights på dig under?
Jag brukar ha snygga träningstights på mig när jag har lite kortare klänningar för att känna mig bekväm.
 
Min "nya" klänning från sellpy kom precis. Är lite kluven då den slutar strax ovanför knäna och jag känner mig liksom naken och "för sexig" eller vad jag ska säga. Försöker bestämma mig för om den är för kort. Klart man inte kommer se nåt om jag böjer mig fram, för jag kommer att ha strumpbyxor på mig också, men ändå. Lätt ångest (eller så är jag bara ovan). Den är i kashmir så helt ljuvlig varm och perfekt på vinter (så jag hinner vänja mig).

Eller så borde jag skicka tillbaka den. Svårt val.
Du gör det du är redo för och känner dig bekväm med
 
Kan du inte ha lite tjockare tights på dig under?
Jag brukar ha snygga träningstights på mig när jag har lite kortare klänningar för att känna mig bekväm.

Jo, det är det jag tänker. Att jag har typ ylletights på mig (måste bara hitta nånstans där jag kan prova dem, enligt alla måttabeller är jag en elefant och sen när jag väl provar sitter det ok) och så klänningen över. Oavsett så kommer jag inte vara barbent på vintern, så det kanske är ett ickeproblem. :)
 
Såg till att cykla iväg till affären för att panta burkar. På vägen hem stannade jag till i min favoritbutik och hittade en fantastiskt bra dunjacka :D Min förra dunjacka har helt gett upp nu, den var inte någon högkvalitetsjacka ens från början och jag typ bor i den, så nu tvingade jag mig att köpa en ny. Först hade jag tänkt strunta i det, köra på tex tjocktröjor och regnjacka osv, men partnern påstod att det var korkat just med tanke på hur mycket en dunjacka faktiskt används av mig. Så. Jag hittade en som är riktigt bekväm, tokigt snygg färg och av ett märke som jag vet att har extremt hög kvalitet på sina grejer. Det ska nog bli bra ändå :)

Såhär såg det förresten ut när jag kom fram till pantmaskinen. Så smidigt att kunna ta cyklen hela vägen in :angel:
336773370_1247471426204323_3630112366650800687_n.jpg


(Tillägg: läste på lite mer om jackan nu. Det är visst återvunnet dun i den. Det gillas!)
 
Senast ändrad:
Jag har gjort korv stroganoff, knäckig bananpaj, banankolapaj och banan- och chokladpaj. Förhoppningsvis är allt gott!
Ikväll ska jag göra het kycklinggryta i kokosmjölk och mango chutney samt en banoffee pie-kladdkaka.

Köpte en hel låda bananer med "kort datum" så jag bakar mig igenom lådan :D
Några bananer har dock gått till smoothies :)
 
Stod och vek tvätt och grämde mig över hur pissigt allt känns idag, en riktigt låg deppdag verkligen. Mitt i allt deppande kände jag något mot benet vilket visade sig vara vår ena katt som kom och gosade 😍 Kunde inte låta bli att lyfta upp henne, vanligtvis gillar hon inte det och vill ner direkt, men idag tittade hon bara på mig och strök mig på kinden med tassen :love::love: Sedan blev det sprattel för att komma ner igen haha. Men hon är ju så söt! Då blev allt genast lite bättre igen.
20230227_142455.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 472
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 021
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 511
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 503
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp