Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här dagen alltså.. 🤯 Har SÅÅÅ mkt som borde bli gjort idag. Men!
Knappt sovit i natt pga astma. Lyckades somna en stund på sena morgonen. Men efter 20 min så kommer PostMord och dunkar på dörren trots att vi har avtal att de bara ska ställa av prylarna på trappen.
Min mobilladdare bestämde sig för att säga upp sig idag. Sambon borta och ingen annan laddare hemma. Datorladdaren gav upp i går, trots att den bara är 3 månader gammal och hanterats fint. Försökt få tag i nytt sånt innan dator/mobil dör.
Råkade klippa lillhunden i pulpan på klon så det blödde. På med bandage som hon INTE vill ha på. Försöka ha koll på det samtidigt som jag försöker göra saker man måste ha superfokus på och som är helt nytt för mig.
Tvätta täcke hon varit på innan bandage.
Sen kräks andra hunden och behöver saneras och även städa och tvätta ännu mer saker. Efter det lyckas lillhunden göra nr 2 som pga vind och snurrande hund inte direkt landar på marken endast. Sanera henne också..
Tur att sambon kom hem och nu lagar mat. Kände att jag började förvandlas till vithaj typ när även hungern slog till. 😅
 
Denna brg- och dalbana till liv.
Talade med FK om min sjukersättning som bara väntar på läkarens intyg.
Handläggare i kundservice sa att sjukersätting är 10-15% lägre än sjukpenning. Om man söker bostadstillägg så kanske det kan komma upp i sjukpenningens nivå.
Jag deppar ihop. Ännu fattigare....
 
Har skrivit ett par sidor i boken och tagit mig vidare från december 1914 till april 1915. Igår fick jag höra om en som köpt mina böcker och som nu läst den första och ÄLSKAR den. Hennes två systrar står på tur att läsa sedan. Att få positiva kommentarer pushar mig alltid vidare. Många är dagarna när jag tvivlar på att det jag skriver är värt för en läsare att lägga pengar och tid på, men sedan kommer det en kommentar som denna och jag vågar tro lite på mig själv igen... :)
 
Hämtade upp storhandlingen efter jobbet, och nu tvättar jag. Ligger så galet efter med tvätten eftersom det av flera skäl inte gick att gå till tvättstugan. Jag är i princip ensam om att ha tvättstugan och det är jag tacksam för eftersom jag behöver boka flera dagar för att hinna :o
 
Denna brg- och dalbana till liv.
Talade med FK om min sjukersättning som bara väntar på läkarens intyg.
Handläggare i kundservice sa att sjukersätting är 10-15% lägre än sjukpenning. Om man söker bostadstillägg så kanske det kan komma upp i sjukpenningens nivå.
Jag deppar ihop. Ännu fattigare....
Det är förjävligt :( Är man sjuk har man ju nog ändå att tänka på, utan att behöva oroa sig för pengar också
 
Är orimligt trött med tanke på allt sovande i helgen. Barnet äter kebabstrimlor efter att ha duschat efter gympan. Sen blir det sängen!!
 
Stallet gick bra, trots vädret, och direkt därefter åkte dottern till sin crossfit.
Jag har gjort ytterligare en maträtt och ytterligare en efterrätt med banan. Det gör att totalt idag har jag gjort fyra efterrätter och två maträtter :D

Så fort jag tagit ut den sista kakan från ugnen så ska jag vika undan torr tvätt och sen duscha.
Lägga mig tidigt är dessutom planen. Väckning 4.42 😴
 
Är så irriterad på min närmaste kollega. Hon var sjuk förra veckan, idag hörde hon inte av sig alls så utgick från att hon var sämre. Såg framför mig att jag skulle bli själv hela veckan. Stressade halvt ihjäl mig idag med allt som skulle göras. Har fortfarande magknip…

Så hör hon av sig ikväll för en stund sedan att nu mår hon bättre och ska komma imorgon! Ja, det är väl bra för all del. Men! Hade jag vetat det hade jag ju kunnat planera helt annorlunda idag istället för att försöka göra allt på en gång :arghh:
 
Är så irriterad på min närmaste kollega. Hon var sjuk förra veckan, idag hörde hon inte av sig alls så utgick från att hon var sämre. Såg framför mig att jag skulle bli själv hela veckan. Stressade halvt ihjäl mig idag med allt som skulle göras. Har fortfarande magknip…

Så hör hon av sig ikväll för en stund sedan att nu mår hon bättre och ska komma imorgon! Ja, det är väl bra för all del. Men! Hade jag vetat det hade jag ju kunnat planera helt annorlunda idag istället för att försöka göra allt på en gång :arghh:
Fast man friskskriver väl sig dagen innan man kommer tillbaka efter sjukdom? Man kan ju inte hålla på att ringa varje dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 174
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 501
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 297
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 271
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp