Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag sommarjobbade som vaktmästare/trädgårdsskötare för hundra år sedan hade jag en skön gammal gubbe som chef. Han förklarade de saker vi skulle göra under de 2 månader vi skulle jobba. Sen fick vi skäll om vi jobbade för fort :p
Han tipsade oss om alla möjliga sätt att jobba utan att det skulle gå fort. Gå ett varv runt gårdarna efter varje meter rabatt vi rensat, gå och köpa glass på macken 3km bort mellan att vi ställt in redskap och skulle gå till kontoret osv. :D
mB_e2E130tHqxvKqCiAZAntI46SwZVUG6TgN0bQ2STw.jpg
 
Så roligt och skönt att Alice (min katt) har blivit helt bra från sin sjukdom(/skada), nu busar hon igen :love:
Men hon blev visst helt förbryllad av min natt i vardagsrummet och är nu förvirrad över hur mycket klockan är - hon brukar få en middag kl 16 men började tjata idag redan vid 12 tiden 😅 Hon kan definitivt inte klockan! :p
 
Hemma, gissa vad som inköptes på vägen hem? Ett bär eller är det en svamp? :idea: Klementiner. Jag som har lovat mig själv att sluta äta dem, i de mängder jag äter dem eftersom de får bs att sticka iväg.

Ikväll blir det kycklingröra på bakpotatis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 024
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 424
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 274
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 260
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp