Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått ont i ena örat också av nästäppan och märkte att det enda sättet som fick nästäppan att släppa var att stå upp. Inte ens sitta med rak rygg går, då kommer nästäppan tillbaka efter bara en stund.
So... detta är mitt nya skrivbord :cool:
20230321_102603.jpg

Nästan perfekt höjd 😅

Bara det att jag kommer inte orka stå upp hela tiden 😅
 
Lite orolig dock då min hjälp från AF sa att hen hade pratat med min chef som sa att mina nuvarande arbetsuppgifter skulle kunna vara färdiga om en månad. Och det verkade som att han inte visste vad jag skulle kunna göra sedan :cautious: han skulle prata med någon (den som jag egentligen skulle jobba med och som sedan slutat) men det känns inte så himla bra att han inte riktigt vet och som att jag blivit lite utnyttjad som praktikant :cautious:
Jag som hade sett fram emot att kunna jobba ifrån landet i sommar! :arghh:
 
Men vilken idiot på ren svenska!
Exakt detta hände mig för massor av år sedan. Jag satt på en unghäst. Tror ni jag fick mig en resa eller??! Jävlar vad arg jag var när vi kom fram. Sista ridturen tillsammans med den människan kan jag säga.

Ja, det var min tanke, tänk om det inte var trygga hästen jag satt på, utan unghästen (nu är hon förvisso bara ett år, men om några år ska hon ju börja ridas). Fy sjutton... Jag hoppas verkligen att hästen är pigg och frisk när unghästen ska ridas in, så jag kan ha en medryttare som rider hästen och inte behöva vara beroende av andras sällskap.
 
Ja, det var min tanke, tänk om det inte var trygga hästen jag satt på, utan unghästen (nu är hon förvisso bara ett år, men om några år ska hon ju börja ridas). Fy sjutton... Jag hoppas verkligen att hästen är pigg och frisk när unghästen ska ridas in, så jag kan ha en medryttare som rider hästen och inte behöva vara beroende av andras sällskap.
Det finns nog isåfall ett antal här som skulle kunna tänka sig rida en fin fjording :D
 
Ja, det var min tanke, tänk om det inte var trygga hästen jag satt på, utan unghästen (nu är hon förvisso bara ett år, men om några år ska hon ju börja ridas). Fy sjutton... Jag hoppas verkligen att hästen är pigg och frisk när unghästen ska ridas in, så jag kan ha en medryttare som rider hästen och inte behöva vara beroende av andras sällskap.
Nu bor du säkert sju svåra år bort men jag hade lätt nappat på medrytteriet. :)
Har dessutom aldrig fått förmånen att rida eller ens klappa en fjording :angel:
 
Har haft samtal med min hjälp från AF och hon sa (halvt skämtsamt) att jag inte skulle skynda mig med arbetsuppgifterna, ska inte göra slut på dem så snabbt - därav jag kollar på buke :angel::D

Skämt åsido så skulle hon prata med chefen i eftermiddag så får vi se efteråt om min praktik får fortsätta ... annars avbryts den omedelbart 😅
 
Har haft samtal med min hjälp från AF och hon sa (halvt skämtsamt) att jag inte skulle skynda mig med arbetsuppgifterna, ska inte göra slut på dem så snabbt - därav jag kollar på buke :angel::D

Skämt åsido så skulle hon prata med chefen i eftermiddag så får vi se efteråt om min praktik får fortsätta ... annars avbryts den omedelbart 😅
När jag sommarjobbade som vaktmästare/trädgårdsskötare för hundra år sedan hade jag en skön gammal gubbe som chef. Han förklarade de saker vi skulle göra under de 2 månader vi skulle jobba. Sen fick vi skäll om vi jobbade för fort :p
Han tipsade oss om alla möjliga sätt att jobba utan att det skulle gå fort. Gå ett varv runt gårdarna efter varje meter rabatt vi rensat, gå och köpa glass på macken 3km bort mellan att vi ställt in redskap och skulle gå till kontoret osv. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 095
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 467
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 279
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 262
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp