Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vansinnigt seg idag. Satt mig i soffan med en kopp te och en stickning i väntan på att någon slags energi ska infinna sig. 🥱

Hönsen får vänta en stund på att bli utsläppta, tror inte att de lider - igår gick de inte utanför luckan på hela dagen. 😅 (Mat och vatten har de alltid inne i sitt hus, så det går verkligen ingen nöd på dem. 🐓)

Ska försöka hitta ork att lägga ut lite utrensade tyger på annons idag, vore skönt att bli av med den stora kassen som bara står i vägen.
 
Så var julen över och jag försöker få de sista stormvågorna att lägga sig. Det här var sista gången jag är med mamma och syrran så här lång tid. Nu är alla hemma hos sig igen och mamma skickar arga sms att vi har förstört julen när vi säger emot hennes rasistiska uttalande. 🙄

Två år till nästa gång, om mamma vill komma så hämtar vi nog henne tidigast 23 eventuellt 24 och kör hem henne antingen samma dag eller tidigt dagen efter.
 
Fin vintermorgonpromenad till brevlådan med creme brulee-brännaren.

IMG_6233.jpeg
 
Härlig vintermorgon med sol och snö. Då min ordinarie granne är bortrest över julen fick jag hyra in en annan för att få en ny ensilagebal inlyft till hästarna före jobbet. Var så vackert när jag körde till jobbet med lite dimma över fälten, lite fåglar och en rovfågel, en hård, plogad vinterväg och knappt någon trafik de första milen så jag hade bara kunnat fortsatt köra och svängt norrut istället. 🥰
 
Sovit gott inatt skedande med två pälsklingar. "De har verkligen blivit mindre hyss-benägna på sista året" tänkte jag när jag klev upp efter en lugn natt.
Fem minuter senare rullade Lucky ett rått ägg över kanten på köksbänken :rofl:
Han stirrade lite förvånad på det kraschade ägget på golvet och bara "OJ vad konstigt ..... jaja nevermind"
 
Slopar handling idag, verkligen inget akut och -6. Har ingen lust att stå och vänta på bussen. Sitter istället framför datorn med en kopp varmt vatten - med te i - och funderar lite vad jag ska göra idag. Ser fram emot när Småkronorna öppnar mot Lettland i JVM, så skönt att kunna se det på normal tid.

Otroligt vackert är det utanför med lite snörök, vitt och kallt och absolut vindstilla.

Spela spel kanske? Broken Sword serien verkar helt ok, första förstördes av att jag körde spoiler/walkthough helt.
 
Ska baka frallor har jag fått för mig, och börjar googla recept. Det blir nog källarfranska enligt recept från ICA :) . Satt och skakade på huvudet åt en del kommentarer... "De blev jättegoda! Men jag bytte ut mjölken mot vatten och oljan mot smör. Och så jäste jag dem inte två gånger, utan bakade ut direkt och jäste en gång." Etc, etc, etc. MEN om man byter ut ett flertal ingredienser, och gör på ett helt annat sätt, har man ju faktiskt inte bakat samma frallor alls... O_o
 
Jag och min granne och fellow crazy cat lady ska ta ut katterna på gården. Tror att den ena kan uppskatta det. Men inte den andra 😅 🐈 Han kommer dock bli KRÄNKT om han inte får följa med så att…?
 
Skönt med sovmorgon även idag och efter frukost varit ute en stund tillsammans i friska luften och snön med ungkatten och en sväng till kaninerna 😊. Nu blir det nog att ägna de närmaste timmarna åt att läsa min nya julroman: En sagolik jul som fick följa med ett par julklappar till mamma hem 😊. (Visade ju sig att mammas ena bok var på julrea så hade inte blivit fraktfritt och eftersom denna med var på rea blev ju det ännu billigare än att betala frakt 😃👍). Medan jag kopplar av i soffan med julläsning medan sambon fortsätter bygga ihop sin legomodell, mys🥰.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 630
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
66 486
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 010
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 856
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Var vill vi bo?
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp