Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Står och målar men måste avbryta pga löjrommen kallar 😅

IMG_6180.jpeg
 
Rejält kallt ute - minus 18 - och nojiga jag undrar om min ved kommer att räcka säsongen ut. :nailbiting: Vill ha mildare väder nu Ett par minusgrader räcker fint :D

Eldar inomhus för at göra av med den kortare veden jag beställde för att skarva på avkommans ved medan de bodde i huset på landet. Nu har de flyttat till tätort och har fjärrvärme. Själv beställde jag mindre ved eftersom jag räknademed att använda den kortare veden. Den passar dock bättre i spispannan i köket.

Eftersom jag varit feberfri flera dagar i stöten nu såhar jag orkat skotta smala stigar över gården. Till vedboden, till gästhuset och till pannrummet. Har bara en bit till pannrummet kvar.

Har trampat upp stigar tidigare men nu är det för mycket snö för att det ska fungera.
 
Rejält kallt ute - minus 18 - och nojiga jag undrar om min ved kommer att räcka säsongen ut. :nailbiting: Vill ha mildare väder nu Ett par minusgrader räcker fint :D

Eldar inomhus för at göra av med den kortare veden jag beställde för att skarva på avkommans ved medan de bodde i huset på landet. Nu har de flyttat till tätort och har fjärrvärme. Själv beställde jag mindre ved eftersom jag räknademed att använda den kortare veden. Den passar dock bättre i spispannan i köket.

Eftersom jag varit feberfri flera dagar i stöten nu såhar jag orkat skotta smala stigar över gården. Till vedboden, till gästhuset och till pannrummet. Har bara en bit till pannrummet kvar.

Har trampat upp stigar tidigare men nu är det för mycket snö för att det ska fungera.
Så glad att vi bytte luftvärmepump i somras. Vi har -10 gamla pumpen var 13 år och krävde element i köket för det ligger så till. Typ -10 då behövde vi element i vardagsrummet också. Nu står ninjan på 22 grader och vi har bara element på i tvättstugan toan för dörrarna är stängda och dotterns rum som ligger precis vid pumpen så luften kommer inte in där.
 
Så glad att vi bytte luftvärmepump i somras. Vi har -10 gamla pumpen var 13 år och krävde element i köket för det ligger så till. Typ -10 då behövde vi element i vardagsrummet också. Nu står ninjan på 22 grader och vi har bara element på i tvättstugan toan för dörrarna är stängda och dotterns rum som ligger precis vid pumpen så luften kommer inte in där.
Luftvärmepumpen på macken funkade utmärkt trots 19 minus.
De är ju klart bättre än förr i tiden.
 
Undrar om man kan få hjälp imorgon.
Behöver ta blodprover men läkaren vill träffa mig först men har tid fört i februari!
Ska se om man kan hitta något privat alternativ. för jag kan inte vänta
 
Precis av den anledningen jag köpte en ny till skånehuset, nu väntar jag bara på att dom ska komma o installera den med.
Vi hade tur. Vi beställde den i somras och 1 vecka senare bokade de installation. Det visade sig att de hade 1 st beställd åt familj 1 som var på semester så vi fick den och de fick ta våran. Dessutom installerade våran kompis den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 986
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 756
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 753
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 072
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp