Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns det något vackrare än vinter? :love:
Bilden är tagen imorse.

20231226_092105.jpg
 
Fifan vad ont i ryggen jag har! Ingenting hjälper.. Sitta, ligga, gå, stå. Allt är lika illa. Får ringa barnmorskan och be om remiss till sjukgymnast tror jag. Ja, jag vet att jag kan ringa direkt till sjukgymnasten. Men min erfarenhet är att det går smidigare om det går på remiss.
 
Precis värmt upp mig efter en promenad. Var in på jobbet och tog det mest akuta på nån timme bara, sen var det perfekt promenera hem. -8 och sol är perfekt väder :love: nu är planen griljera skinka och förkoka revbensspjäll.... Vill mest ligga i soffan men det sköter sig ju mest själv och blir skönt få klart det. Vet inte riktigt vad som hände men både julafton och juldagen gick på tok för fort, tiden bara försvann O_o
 
Slö dag igen :angel:
Men var iallafall ute och matat småfåglarna, promenerat vovvar och skottat undan de 5 cm pudersnö som kom igår. Sen skulle jag dra ut soptunnan till vägen men fick ställa mig och hacka bort en rejäl iskaka som bildats utanför dörren i planket :cautious:
När man går ut den vägen för att hämta posten så ställer man inte upp dörren på vid gavel som behövs när man ska dra soptunnan igenom, så ingen av oss hade märkt isen tidigare. Nåja, nu är isen borta iallfall :up:
Konstigt nog så kändes de -14 grader som vi har, som -20 :down: jag fick t.o.m. gå in och byta till ett par tjockare vantar, det var riktigt bitigt kallt 🥶
 
Skinkan griljerad, dock kom jag på jag borde skärt bort lite fett :banghead: men den blev nog bra ändå, fin färg iaf! Revbenen puttrar på spisen, sisådär en timme kvar innan de är möra och ska läggas i glace för att dra åt sig under hela natten :d dreglar nästan vid blotta tanken på supermöra, mumsiga revbensspjäll :o nu en liten "vilopaus" i soffan medan jag funderar på om jag ska duscha nu el senare ikväll :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 939
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 714
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 735
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 067
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp