Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
[
Du har väl varit i kontakt med läkare hoppaz jag?

Men oj! 🙄😳. Nog för jag var dum nog att syna ett sår på en av korna vi hade och hon sa ifrån med en spark på samma ställe som du men inte såg jag ut sådär inte. Hu! Har du kollat upp detta? 🤗
Yes jag var på närakuten igår! Det är ingen fara men det ser hemskt ut, ännu värre idag tom 🙈 Kul det ska bli att jobba, gå på barnkalas, fira min morsa på restaurang etc när man ser ut såhär 😛

IMG_7551.jpeg
 
Vaknade vid 3 av att exam.net skickade ett mail. Störigt. Blev liggande vaken en timme.
Nu dricker jag kaffe och tittar på NCIS: Hawaii.
Jobb 8-17 och senare spinning.
 
Igår sa min sambo att det enda jag pratar om är mitt jobb. Vilket inte är så konstigt för just nu gör jag inget annat än att jobba eller vara med honom. Det kändes lite jobbigt att höra så nu funderar jag på vad jag kan göra åt det. Gick på syträff förut men ändring i schemat gjorde att jag inte kunde fortsätta. Det finns inte så mycket aktiviteter i närheten som bara är varannan vecka på just "rätt" tid.
 
Igår sa min sambo att det enda jag pratar om är mitt jobb. Vilket inte är så konstigt för just nu gör jag inget annat än att jobba eller vara med honom. Det kändes lite jobbigt att höra så nu funderar jag på vad jag kan göra åt det. Gick på syträff förut men ändring i schemat gjorde att jag inte kunde fortsätta. Det finns inte så mycket aktiviteter i närheten som bara är varannan vecka på just "rätt" tid.

En stor del av samtalen mellan mig och min särbo är jobb. Vi är ju i samma bransch och båda gillar vad vi gör så det är inte så konstigt att det blir mycket "shop talk". Sedan har vi många gemensamma vänner/bekanta inom branschen så ja, det blir mycket jobbsnack överlag.

Som jag förstått har du väl haft det lite tufft på sistone, inkl med jobbet, så då blir det ju lätt att en pratar mycket om det :heart
 
Kollegan smsade "Vill inte gå till jobbet i dag" svarade med att hen kan stanna hemma eller komma in lite senare bara, jag kan fixa med hens morgonbestyr.
Så nu fixar jag med lite av min kollegas arbetsuppgifter innan jag börjar med mina.

Produktiviteten hos mig går stadigt uppåt sedan en viss person slutat... 😅
 
Igår sa min sambo att det enda jag pratar om är mitt jobb. Vilket inte är så konstigt för just nu gör jag inget annat än att jobba eller vara med honom. Det kändes lite jobbigt att höra så nu funderar jag på vad jag kan göra åt det. Gick på syträff förut men ändring i schemat gjorde att jag inte kunde fortsätta. Det finns inte så mycket aktiviteter i närheten som bara är varannan vecka på just "rätt" tid.
Ett förslag kan vara att sätta en begränsning. T ex "jag pratar bara om mitt jobb i max 30 minuter". Efter det får du styra dig själv att prata om något annat. Samtalsämnen behöver inte vara något man upplevt under dagen. Drömmar, semesterplaner, hemmet, hårvård och väder är också saker man kan prata om. Ja, som exempel då. :)
 
Igår sa min sambo att det enda jag pratar om är mitt jobb. Vilket inte är så konstigt för just nu gör jag inget annat än att jobba eller vara med honom. Det kändes lite jobbigt att höra så nu funderar jag på vad jag kan göra åt det. Gick på syträff förut men ändring i schemat gjorde att jag inte kunde fortsätta. Det finns inte så mycket aktiviteter i närheten som bara är varannan vecka på just "rätt" tid.
Kanske du och sambon kan testa att göra något nytt tillsammans? Det behöver inte nödvändigtvis vara något avancerat. Gillar ni att spela så kanske ni kan testa något nytt spel tillsammans, eller baka något tillsammans, laga någon ny maträtt, se något intressant på youtube som öppnar upp för nya tankar och idéer? Något som gör att ni hamnar att prata om det ni gör där och då, får klura på något tillsammans osv.

Jag och sambon har tex börjat spela ett spel på datorn där man ska samarbeta för att ta sig framåt i spelet. Det har visat sig vara fantastiskt, för det ger oss båda något avkopplande, icke-jobbrelaterat att tänka på och vi kan sitta bekvämt tillsammans i soffan (han har ordnat så att vi använder tvn som datorskärm). Istället för att han berättar om sitt jobb och jag berättar om mitt, så blir det att vi pratar om hur vi gör i spelet, börjar fundera på hur man hade gjort i verkliga livet i samma situationer osv. När det sedan blir varmare ute så kommer vi vara mer ute i naturen, ta promenader, snorkla m.m. Men ja, när det är blött, kallt och regnigt känns soffan mer lockande, och spelet ger oss lite mer att prata om jämfört med när vi "bara" ser en film.
 
Ett förslag kan vara att sätta en begränsning. T ex "jag pratar bara om mitt jobb i max 30 minuter". Efter det får du styra dig själv att prata om något annat. Samtalsämnen behöver inte vara något man upplevt under dagen. Drömmar, semesterplaner, hemmet, hårvård och väder är också saker man kan prata om. Ja, som exempel då. :)
Det kan absolut vara något att testa. Men ja, egentligen upplever jag att vi pratar om mycket annat också men jag kan ju inte styra hans uppfattning om det hela.
Kanske du och sambon kan testa att göra något nytt tillsammans? Det behöver inte nödvändigtvis vara något avancerat. Gillar ni att spela så kanske ni kan testa något nytt spel tillsammans, eller baka något tillsammans, laga någon ny maträtt, se något intressant på youtube som öppnar upp för nya tankar och idéer? Något som gör att ni hamnar att prata om det ni gör där och då, får klura på något tillsammans osv.

Jag och sambon har tex börjat spela ett spel på datorn där man ska samarbeta för att ta sig framåt i spelet. Det har visat sig vara fantastiskt, för det ger oss båda något avkopplande, icke-jobbrelaterat att tänka på och vi kan sitta bekvämt tillsammans i soffan (han har ordnat så att vi använder tvn som datorskärm). Istället för att han berättar om sitt jobb och jag berättar om mitt, så blir det att vi pratar om hur vi gör i spelet, börjar fundera på hur man hade gjort i verkliga livet i samma situationer osv. När det sedan blir varmare ute så kommer vi vara mer ute i naturen, ta promenader, snorkla m.m. Men ja, när det är blött, kallt och regnigt känns soffan mer lockande, och spelet ger oss lite mer att prata om jämfört med när vi "bara" ser en film.
Det låter sunt. Vi gör ganska mycket kul tillsammans i olika former så tror egentligen inte problemet ligger där. Vi har annat att prata om men jobbet är just nu en väldigt stor källa till ångest, osäkerhet och frustration så det upptar väldigt mycket tankekraft och ork. På veckorna så orkar jag inte spela brädspel till exempel. Det blir tyvärr lätt zombie-mode hela em/kväll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 991
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
67 538
Senast: Shaggy
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
813
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 264
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp