Vad gör vi? Del CXCV

Jobbade en timme först i dag och fick sedan järn i dropp, 30 minuter att sitta och glo (vila....) och sedan 30 minuter att sitta och glo till (vila under ytterligare övervakning så ingen reaktion kom) och sedan gå tillbaka till jobbet och fortsätta jobba. Bra att jobba i samma hus, nära och bra.

Såg en man med cowboyhatt och sa att jag tyckte den var snygg, det var den, har sett honom tidigare och beundrat hans huvudbonad redan då men inte haft möjlighet att säga det till honom! Hade jag haft mer mod hade jag ställt två frågor.
1. Var har du köpt din hatt?
2. Får jag känna på den, på materialet?
Jag undrar om den känns som fingrarna tror den känns nämligen!

Tillbaka på jobbet blev jag illamående så fick ta illamåendetablett så det gick över, sedan huvudvärk så jag fick ta Alvedon, men värken är kvar. Kände mig inte ALLS piggare av järn när jag kom och skulle börja jobba igen, men jag undrar om det redan börjar ha lite effekt för trots huvudvärken känner jag mig, om inte piggare, så i alla fall mindre skittrött.

Fick i alla fall gjort en del på jobbet trots allt. Kände mig ofantligt låg i humöret när jag gick dit i dag. Lite som att hur jag än vänder mig har jag rumpan bak och vad jag än gör och hur jag än reagerar är det fel, känns svårt att få ordning på när vi står så långt ifrån varandra. Ibland tänker jag att kollegorna mest vill att jag söker nytt jobb, de vill ha det som de haft det sedan urminnes tider, och så kommer jag och stör och är annorlunda jämfört med vad de är. Jag trivs annars bra på jobbet, men vissa dagar känner jag mig bara inte särdeles välkommen.
 
I en kartong för hönsägg. Det är svårt att få någon riktig skala, jag har inga andra ägg hemma. Lite fläckiga är de också. 😊

20240416_160056.jpg
 
I dag ”struntade” jag i ett möte (AE där samma sak har diskuterats flera möten och där jag inte har ngt att säga ändå) och kompade ut. Det händer kanske en gång per termin.
Drog på mig löparkläderna och joggade en halvmil.
Smörgås och kaffe smakade bra nu.
IMG_7497.jpeg
 
Varför i morgon och inte i dag? Överlever ägg posten på sådant vis? Så många frågor liksom :D
Jag måste hämta inkubatorn på jobbet först, men det är inte jättebråttom att få in dem utan det är mer att jag är otålig. 😅 Hönan börjar normalt inte ruva på allvar förrän alla ägg är lagda så de klarar sig ett tag. :) De börjar inte utvecklas förrän värmen är på.
Nu hoppas jag att det inte är en scam och att vi får minst två småfasaner, det vore ju sorgligt om det bara blev en.
 
Jag måste hämta inkubatorn på jobbet först, men det är inte jättebråttom att få in dem utan det är mer att jag är otålig. 😅 Hönan börjar normalt inte ruva på allvar förrän alla ägg är lagda så de klarar sig ett tag. :) De börjar inte utvecklas förrän värmen är på.
Nu hoppas jag att det inte är en scam och att vi får minst två småfasaner, det vore ju sorgligt om det bara blev en.
Jag vet inte vad jag ska säga, mer än "MEN så COOLT ju!!!", har aldrig tänkt på hur hönor ruvar osv!
Håller tummarna för att alla går vägen och blir fasaner!
 
Jag vet inte vad jag ska säga, mer än "MEN så COOLT ju!!!", har aldrig tänkt på hur hönor ruvar osv!
Håller tummarna för att alla går vägen och blir fasaner!
Om hon skulle börja ruva på en gång skulle kycklingarna kläckas med upp till typ tio dagars skillnad (eller mer) och det är förstås inte idealet eftersom hon måste upp och börja ta hand om de små inom ett par dagar, plus att storleksskillnaden vore stor mellan syskonen så oftast lägger de hela kullen innan de börjar ligga på dem. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 056
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 059
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp