Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobbet. Helt slut efter natten, och har livin la vida loca på hjärnan.

Drömde att jag var på min kusins bröllop på en ö utanför Nynäshamn. Jättefint och varmt. Hittade Gene Simmons, Keith Richards och Ozzy Osbourne. Vi klickade och blev bra vänner. Gene talar om att han blivit bjuden till en nyöppning av ett köpcentrum i Paris. Han frågar om vi vill hänga på.
Klart vi vill, bara vi är tillbaka till när bröllopet börjar. Vi åker dit i en helikopter. Blir bjudna på glass och massor konstigt godis. Jag hittar en perfekt jacka som är jättesnygg och sitter helt amazing på mig. Kommer på att jag glömt pengarna i sverige, så jag får låna pengar av Ozzy.
Vi åker tillbaka till ön. Jag betalar tillbaka pengarna jag fick låna och får veta att det är jag som ska gifta mig :arghh: vill inte. Jag får se en rad med fula män som jag ska prata med i tio minuter var, och sen bestämma mig för vem det blir :confused: Samtliga är incels. :arghh: Ursäktar mig med att jag måste gå på toa och gömmer mig bakom en container på ett stort fält. De drar igång ensökinsats med drönare och helikoptrar, jag får panik. Pillar lite i jorden tills jag får upp som ett litet hål, tar tag i båda sidorna och sliter upp jorden. Långt där nere ser jag jordens mitt. Nu blir det varmt tänker jag och hoppar ner för att fly.
Åker ner hela vägen och blir sedan utspottad. Hamnar under bästa kompisens säng. Hon vaknar precis och jag ligger och tittar på hennes fötter när hon gör sig i ordning som ett creep. Men jag vill inte skrämmas. Vaknar sedan. :confused:
 
Nu fryser helvetet till is! Är vaken seda 07.30. Mår iofs enormt dåligt pga detta men än dock. Har iklädd pyjamas och kappa varit på bageriet, nu hemma och ska brygga ca 300 liter kaffe. Därefter kommer psyk-städningen och stylingen dra igång. Vid lunch kommer en mäklare och värderar lägenheten. Då måste varje tuplan vara vriden åt rätt håll, vinthunds-statyn dammad och varje frukt i fruktfatet se ut som en Rembrantmålning. Joråsåatteeeee...
 
Nu fryser helvetet till is! Är vaken seda 07.30. Mår iofs enormt dåligt pga detta men än dock. Har iklädd pyjamas och kappa varit på bageriet, nu hemma och ska brygga ca 300 liter kaffe. Därefter kommer psyk-städningen och stylingen dra igång. Vid lunch kommer en mäklare och värderar lägenheten. Då måste varje tuplan vara vriden åt rätt håll, vinthunds-statyn dammad och varje frukt i fruktfatet se ut som en Rembrantmålning. Joråsåatteeeee...
Tänkt att sälja lägenheten? Eller vill du bara värdera den kanske. Hursom, lycka till. Inte rimligt att kliva upp före 9.
 
Betar av alla självrättande uppgifter i juridikkursen för att få ett hum om vilka områden jag behöver lägga lite mer krut på för att få ut så mycket som möjligt. Jag har ju eg läst förvaltningsrätt med offentlighet och sekretess redan inom programmet men jag kände att jag behöver nöta lite till (och det stämmer men lite mindre än vad jag trodde).

Ponnyspekulanterna har ombokat.
 
Läser personliga brev från kandidaterna till vad som ska bli min nya chef. Jag fattar ingenting av vad någon av dem skriver. Det är så himla mycket ordbajsande och "ersätt ord med synonym" att det är obegripligt :banghead:
 
Satfläsk vad jag har städat! Har kört kakelfogar med tandborste och klättrat på stegar för att ta ovanpå lister på överfönster mot hallen osv. Har även krupit in i förrådet vid loftet och färgsorterat sängkläder :p
"100% sjuk i huvudet" (citat den ungdomliga grannen). Hon kastar iofs bort disken när hon ätit så hon har ju absolut ingen rätt att uttala sig ...
 
Mötet gick som jag trodde. Jag fick tala långsamt och använda stödtecken för trånga passager, toarullstol och gåbord som inte får plats, trösklar och tidigare handikapp med mera...

Hennes kommentar: *suck* jaha, jag ska ställa dig på kö till korttidboende. Där vet de när du kan flytta.hem och då får vi diskutera bostadsanpassning som att ta bort trösklar mm. Trygghetslarm och hemtjänst. För på korttidboende vill man ju inte vara.

Enligt broschyren kan de ha plats I morgon och man får vara beredd att flytta direkt.
 
Nu fryser helvetet till is! Är vaken seda 07.30. Mår iofs enormt dåligt pga detta men än dock. Har iklädd pyjamas och kappa varit på bageriet, nu hemma och ska brygga ca 300 liter kaffe. Därefter kommer psyk-städningen och stylingen dra igång. Vid lunch kommer en mäklare och värderar lägenheten. Då måste varje tuplan vara vriden åt rätt håll, vinthunds-statyn dammad och varje frukt i fruktfatet se ut som en Rembrantmålning. Joråsåatteeeee...
Tur att du bor på liten yta i alla fall :D !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 168
· Visningar
63 370
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 785
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 054
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 824
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp