Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har avslutat mitt livs märkligaste bilaffär.

Killen ringde ju igår och sa att han ville ha bilen, swishade över pengarna och skulle hämta den idag. Jag tog bort annonsen och nu i em kom han hit i en stor Porsche. Fick bilnycklarna, startade bilen, var inte intresserad av att provköra, var inte intresserad av något alls utan jag skrev ett kvitto, vi gjorde ägarbyte och sen åkte han med en oförsäkrad och avställd bil. :confused:

Det är ju inte mitt problem egentligen, bilen är nybesiktigad, nyservad och har bra däck men det känns lite märkligt ändå. Tog kanske 5 minuter totalt, handslag som en vetedeg och iväg.
 
Äntligen börjar det bli lite svalare ute. Nu ska jag och hundarna ut på cykeltur :) Så skönt att vara ute just på kvällen. Det är fint ljus, svalt och inga människor ute.
 
Man märker upp alla delar innan tar ner den, varje rad får en egen kod typ A1, A2, A3, sen får nästa rad en annan kod typ B1, B2 osv tills varje platta och varje varv är uppmärkt så man vet i vilken ordning plattorna ska ligga när den muras upp igen.

Efter det är det bara att beväpna sig med en hink vatten, en svamp och tålamod. Täcka golvet och blöta loss kaklet en efter en mha svampen. En kakelugn är uppmurad av lera, sand och tegel, inget mer. :)
Är så villrådig när det gäller lilla huset överlag och måste dubbelkolla med experterna så att det inte spårar ut. Ska kolla med E och morbror om vad de tycker, kan någon sätta upp den osv!! Låter annars väldigt intressant :)!
 
Jag har avslutat mitt livs märkligaste bilaffär.

Killen ringde ju igår och sa att han ville ha bilen, swishade över pengarna och skulle hämta den idag. Jag tog bort annonsen och nu i em kom han hit i en stor Porsche. Fick bilnycklarna, startade bilen, var inte intresserad av att provköra, var inte intresserad av något alls utan jag skrev ett kvitto, vi gjorde ägarbyte och sen åkte han med en oförsäkrad och avställd bil. :confused:

Det är ju inte mitt problem egentligen, bilen är nybesiktigad, nyservad och har bra däck men det känns lite märkligt ändå. Tog kanske 5 minuter totalt, handslag som en vetedeg och iväg.
Alltså blir väldigt nyfiken! Vad var det för bil du sålde egentligen (eftersom han kom i en Porsche) 😅?
 
Jag har ridit ut med en stallkompis idag, länge sedan jag red nu så det var på tiden. Planerat att komma igång med ridningen nu igen med en annan stallkompis, behöver sällskap för att det ska bli av.
Har bara klappat på min häst de senaste månaderna, men det ska det bli ändring på nu. :)
 
Jag har ridit ut med en stallkompis idag, länge sedan jag red nu så det var på tiden. Planerat att komma igång med ridningen nu igen med en annan stallkompis, behöver sällskap för att det ska bli av.
Har bara klappat på min häst de senaste månaderna, men det ska det bli ändring på nu. :)
Varför måste du ha sällskap varje gång?
 
Jag har avslutat mitt livs märkligaste bilaffär.

Killen ringde ju igår och sa att han ville ha bilen, swishade över pengarna och skulle hämta den idag. Jag tog bort annonsen och nu i em kom han hit i en stor Porsche. Fick bilnycklarna, startade bilen, var inte intresserad av att provköra, var inte intresserad av något alls utan jag skrev ett kvitto, vi gjorde ägarbyte och sen åkte han med en oförsäkrad och avställd bil. :confused:

Det är ju inte mitt problem egentligen, bilen är nybesiktigad, nyservad och har bra däck men det känns lite märkligt ändå. Tog kanske 5 minuter totalt, handslag som en vetedeg och iväg.

Men vad hände med Porschen? :o
 
Alltså blir väldigt nyfiken! Vad var det för bil du sålde egentligen (eftersom han kom i en Porsche) 😅?
En gammal skrothög som gått 28' mil! Helt otroligt, känns väldigt märkligt hela affären men jag har fått betalt så jag är nöjd och vi har gjort ägarbyte, men det är en märklig affär. Han bjöd utan att blinka mer än dubbelt mot ett av skambuden jag fick. 🤔
 
Väntar på potatisarna...
Och förbereder lite
99C7522A-6D18-42AB-B074-873B2A711048.jpeg

Lyssnar på Katri Helena :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 605
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 255
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 541
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 133
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp