Vinterns och vårens bokbingo 2024

Jag säger bingo och kryssar Bok med ordet vinter i titeln med Vintermord av Suzanne Vermeer.

Det här var en ganska dålig bok. Enormt fåniga dialoger, som inte känns trovärdiga alls, och huvudpersonen blir jag bara irriterad på. Hon bär sig fruktansvärt dumt åt, hela tiden. Synd, för bokens idé är inte alls illa, egentligen.

Hyfsad inläsning av Cecilia von der Esch.
Visa bifogad fil 142486

Om jag gör nästa kryss så ska jag nog ha med en ruta för riktigt dålig bok som man inte ids läsa klart O_o Nu känner man ju att man måste kämpa på med en riktigt dålig bok för att man vill ha sitt kryss i bingot men ärligt hur kul är det? Näe vi borde ha en ruta där vi liksom kan få en respit från en riktigt dålig bok. Men vi får väl se om ni står ut med mig som bingomakare även nästa gång :D Har ju varit lite snurrigt med vissa rutor liksom. :meh:
 
Om jag gör nästa kryss så ska jag nog ha med en ruta för riktigt dålig bok som man inte ids läsa klart O_o Nu känner man ju att man måste kämpa på med en riktigt dålig bok för att man vill ha sitt kryss i bingot men ärligt hur kul är det? Näe vi borde ha en ruta där vi liksom kan få en respit från en riktigt dålig bok. Men vi får väl se om ni står ut med mig som bingomakare även nästa gång :D Har ju varit lite snurrigt med vissa rutor liksom. :meh:

Nej! Den rutan blir omöjlig för mig, jag klarar inte av att säga att jag avbryter en bok. Jag har bara paus, ibland under flera år, men någon gång i en oklar framtid kommer jag läsa klart den. :crazy::cautious:
 
Nej! Den rutan blir omöjlig för mig, jag klarar inte av att säga att jag avbryter en bok. Jag har bara paus, ibland under flera år, men någon gång i en oklar framtid kommer jag läsa klart den. :crazy::cautious:
Hehehe. Köpte en pocketbok, en isländsk deckare (svenska) men lyckades aldrig ta mig in ordentligt i boken då den var så seeeeg så den sålde jag på tradera.
 
Jag har läst Vinternoveller av Ingvild H Rishøi. Det är en samling med tre noveller som handlar om helt vanliga människor som lever under lite extra tuffa omständigheter i ett nutida och vintrigt Norge. Alla handlar om att ha eller ta ansvar för barn, men de är fristående från varandra.

Jag har länge varit nyfiken på författaren och velat läsa hennes Stargate, men nu fick det bli Vinternoveller pga namnet. Språket är lätt och funktionellt, jag rinner igenom berättelserna och de är precis så som jag vill ha min socialrealism. Med en klump i magen, men ändå en strimma hopp.

IMG_3091.jpeg


Jag kryssar rutan för bok med ordet vinter i titeln.
 
Jag har läst Vinternoveller av Ingvild H Rishøi. Det är en samling med tre noveller som handlar om helt vanliga människor som lever under lite extra tuffa omständigheter i ett nutida och vintrigt Norge. Alla handlar om att ha eller ta ansvar för barn, men de är fristående från varandra.

Jag har länge varit nyfiken på författaren och velat läsa hennes Stargate, men nu fick det bli Vinternoveller pga namnet. Språket är lätt och funktionellt, jag rinner igenom berättelserna och de är precis så som jag vill ha min socialrealism. Med en klump i magen, men ändå en strimma hopp.

Visa bifogad fil 142513

Jag kryssar rutan för bok med ordet vinter i titeln.
Jag är ingen novellperson men ska ta och läsa den där. Gillade Stargate mycket! Din beskrivning låter som att jag kan komma att uppskatta även denna.
 
Jag kryssar biografi med person som gått ur tiden med Astrid Lindgren - vildtoring och lägereld av Vivi Edström. Det är framför allt en hyllning till författar-Astrid och jag uppskattar väldigt mycket att få ett vuxet, kärleksfullt och kunnigt perspektiv på hennes briljans som återfinns på så många nivåer; språkligt, berättartekniskt, känslomässigt, etiskt, humoristiskt, lyriskt. Väl värd lyssningen, som jag också tyckte var riktigt bra inläst av Elisabet Thorborg (i legimus), med de där för mig väldigt astridska tonhöjdshöjningarna i frasslut som inte är fråga.
IMG_1920.jpeg
 
Var den bra? Jag har den i min bokhylla på Storytel men har inte börjat lyssna på den än.
Den var bra, men inte fantastisk. Bra skriven, intressanta historier om kvinnorna. Men något saknades för att det skulle bli riktigt bra, kan inte riktigt sätta fingret på det.
Men klart läsvärd och kan rekommenderas.
 
Jag kryssar En bok på svenska förläggareföreningens topplista med Djuphamn av Tove Alsterdal.

Välskriven och spännande, med bra personskildringar och en lagom öppen upplösning som kommer precis på slutet. Jag hoppas på fler böcker i den här serien om Ådalen.

Utmärkt inläsning av Gunilla Leining.
 
En bra man av Tina Trender kryssar "En författardebutant under 2023" gillade den, handlar om en skild man som köper sex och hur det sedan påverkar honom.
Död man walking av Jens Lapidus kryssar "Förläggar topplistan" gillade den, fortsättning på serien om Teddy och Emelie.
Skinn av Sara Strömberg kryssar "Över 400 sidor", tredje boken i serien om en journalist som försöker lösa ett gammalt fall, tyckte den var seg, hände ingenting men ville läsa den ändå bara för jag läst de andra två.
Position okänd av Anna Granlund och Jenny Helldahl kryssar "Del ett i en serie" Deckare som handlar om hundförarna inom polisen, gillade den!

FB15616D-93FC-4C96-A019-C24B90C27B4C.png
 
Jag kryssar Bok med utomeuropeiskt originalspråk med Nakanos secondhandbutik av Hiromi Kawakami. Boken skrevs ursprungligen på japanska.

En välskriven, ganska långsam historia om relationen mellan ett antal arbetskamrater. Tyvärr inte lika bra som Senseis portfölj, men för den skull ingen dålig bok.

Bra inläst av Philomène Grandin.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
419
Senast: Snurrfian
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 832
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 622
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 452

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp