Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Jag skulle vilja lämna mobilen utanför sovrummet och ha en väckarklocka istället. Vila lite från alla appar och ständigt scrollande...
2
Svar
35
· Visningar
4 112
Senast: Mois
·
Trädgård & Växter Jag har tidigare haft murgröna med samma problem. Nu har jag en vaxranka. Den trivs fint och växer bra. Tills en fullständig invasion av...
Svar
10
· Visningar
761
Senast: Korven
·
Trädgård & Växter Jag har nog råkat övergöda min jordgubbar för bladen är gigantiska och karten vill inte utvecklas. Det är som en skog men stora frodiga...
2
Svar
36
· Visningar
3 077
Relationer Orkar inte gömma mig bakom ett anonymt nick... Hur säger man till sin sambo att hans klädstil suger utan att låta som en elak kärring...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
30 949
Senast: _Taggis_
·
Tjatter Vad gör jag mer för tokiga/gräsliga/äckliga/knepiga fel i vardagen? Såg en kommentar på ett konto med roliga bilder från husannonser...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
11 205
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Har lite svårt att hitta den här meningen med livet just nu, och har liksom gett upp. Jag tycker att det är både sorgligt och tråkigt...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 960
Senast: Ramona
·
Hemmet Maskinen är helt ny och bara använd ett fåtal gånger. Och nu är den full med vatten. Kan omöjligt vara smuts för jag har bara diskat...
Svar
4
· Visningar
705
Senast: alazzi
·
Fordon Som jag förstått det finns det ett antal vågar öppna för allmänheten att använda. Hur går det till? Är det bara att svänga förbi och...
Svar
5
· Visningar
854
Senast: LECH
·
Kultur Ger mig irriterade krypningar längs hela ryggraden. Det är så fult och så onödigt intetsägande när det stoppas in lite hur som helst...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 203
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Relationer Jag tror att en stor del av problemet är att det är svårt att tolka signaler. Ingen kan ju läsa tankar. Hade personerna kunnat läsa...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 920
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Har inte kommit till stunden då jag vill strunta i att färga det. Men alltså när det inte är ekonomiskt möjligt att springa och färga...
Svar
17
· Visningar
3 363
Senast: Linda_A
·
Relationer Vet inte om detta är okej, om inte så ber jag om ursäkt. Men känner att jag måste försöka. (Har försökt leta runt här på forumet men...
2
Svar
26
· Visningar
2 935
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det kan väl inte bara vara jag som har massa fjun i ansiktet? Hela jag är liksom småfunig och nu med åldern ses det mer, speciellt när...
2
Svar
38
· Visningar
3 897
Senast: Sporthorse
·
Mat Jag köpte en crockpot med drömmen om att få till riktigt, riktigt god mat med minimal ansträngning. Efter ett par omgångar med totalt...
Svar
2
· Visningar
712
Kropp & Själ Förra mensen sköt jag upp med läkemedel, minns inte vad det hette, då jag skulle på spa. Gått en månad och nu är mensen en vecka för...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb T ex. Veterinären som inte är tydlig med att fånghästen måste stå stilla på djup spånbädd och läkningen därmed uteblir/blir mer...
2
Svar
26
· Visningar
2 465
Senast: MissFideli
·
A
  • Omröstning
Hemmet Jag beställde ett gäng nya jeans och kom i samband med det att läsa tvättinstruktioner på nätet där hela skalan fanns med. Så vid...
Svar
18
· Visningar
1 824
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Hur funkar det med bilder från Creative Commons egentligen? Jag letar efter bilder som jag kan använda till mitt bokomslag. Finns det...
Svar
3
· Visningar
378
IT & mobiler Jag har fått för mig att jag vill se serie som heter Genetic Detective. Den är gjord av ABC och tycks än så länge inte finnas på några...
Svar
11
· Visningar
775
Senast: Seabaz
·
IT & mobiler Sitter på jobbdatorn å undrade vad det var för reklam jag fick upp på buke. Insåg ganska fort att det är från sidor min kollega har...
Svar
7
· Visningar
916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp