Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Juridik & Ekonomi Igår blev jag (nå, min bil med mig i) rammad av en traktor. Jag körde på vår lilla, lilla grusväg och fick syn på mötande ekipage... 2
Svar
25
· Visningar
3 873
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken... 2 3
Svar
52
· Visningar
9 209
Senast: Fiorano
·
Hemmet Jag flyttade in i en hyresrätt i slutet av augusti, fick den inte visad innan pga coronan, så tog den som en chansning då jag behövde...
Svar
8
· Visningar
1 208
Hemmet Vi har ett avloppsrör som går i förrådet, tyvärr läcker detta rör och har gjort i ca 1 år minst. Vi har felanmält flera gånger men bara... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 650
Senast: Inte_Ung
·
  • Omröstning Omröstning
Samhälle Så ... tydligen ska Amazon öppna här i Sverige i höst? Just denna amazon som är rent av regelvidrig i behandlingen av sina anställda... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 844
Senast: Asko
·
Kropp & Själ Om man ska gå upp kl 6:00 när bör man senast gå å lägga sig för att få optimal sömn? Finns det bra knep på att somna fortare och slippa... 2
Svar
32
· Visningar
3 403
Senast: Sel
·
Tjatter Det är länge sen jag skrivit något på Bukefalos. Var med redan på stallet tiden. Blev uppmärksammad att min användare har funnits på... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
4 443
Senast: Seabaz
·
Samhälle Detta måste vara ett brott mot barnkonventionen :eek::confused::rage...
Svar
14
· Visningar
1 027
Senast: lil-sis
·
Hemmet Ni som fått fuktskador i kök till följd av vattenläcka, kan inte ni berätta hur återställning gick till? Igår upptäckte vi att vår...
Svar
6
· Visningar
4 847
Senast: Shaggy
·
Hemmet Hej, Någon som har en badtunna? Har funderat på en Vedeldad badtunna men vet inte vad man ska satsa på. Någon som har och kan tipsa om... 2
Svar
28
· Visningar
1 395
Senast: Magnum
·
Hemmet Vi har flyttat till en lägenhet med väldigt litet kök och jag vill utnyttja den breda fönsterbrädan för att ställa flaskor som soja...
Svar
7
· Visningar
443
Mat Jag har upptäckt att jag tycker att tonfisk på burk med kapris är inte så dumt, jag antar iallafall att det är vad som har gjort det... 2 3
Svar
47
· Visningar
2 222
Senast: escodobe
·
Hemmet Gardinupphängning, gardinuppsättning ??? :confused: Jag har tröttnat på att mina gardiner "bara" hänger rakt ned, vill ha någon mer...
Svar
2
· Visningar
512
Senast: Avalbane
·
Tjatter Vågar/vill ni delge era olater/ dåliga ovanor? Känner ni någon som har udda eller konstiga ovanor? (Utan att dom blir uthängda alltså?)... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 598
Senast: Flavor
·
Skola & Jobb Jag har precis köpt ny laptop, en Asus, som ska användas till studier. Jag tecknade en bas premuneration på Word eftersom jag kommer...
Svar
4
· Visningar
580
Senast: Elo
·
Samhälle Jag vill vara en god medborgare. För att undvika att sprida Covid 19 går jag in på Folkhälsomyndighetens hemsida och läser vad jag... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 591
Senast: Dopy
·
Fordon Har idag bytt bil. Enligt uppgift har bilen motorvärmare och det sitter en kupévärmare i bilen. Nu i kväll skulle jag sätta i sladden...
Svar
16
· Visningar
4 955
Senast: Unafraid
·
IT & mobiler Men hur ser ni på detta, är Snap verkligen ett rimligt/seriöst kommunikationsmedie att använda när man är runt 30? Samt hur använder ni... 2
Svar
26
· Visningar
2 232
Senast: Freazer
·
IT & mobiler Jag letar efter ett handhållet mikroskop av bra kvalitet, med 20-50x förstoring och inbyggd belysning. Det jag hittar är dels de allra...
Svar
1
· Visningar
377
Senast: Septicemia
·
Samhälle jag vet inte vad jag ska säga! men vatten har blivit en spekulations vara! Detta är en utveckling jag är rädd för. Och det kan komma...
Svar
0
· Visningar
312
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Valp 2025