Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Jag skulle behöva en köttkvarn, en handdriven hade egentligen varit tillräcklig för det är inga stora mängder kött som skall malas. Men... 2 3
Svar
50
· Visningar
2 826
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Ni som har bettskena på natten, vad använder ni för den dagliga rengöringen? Jag gör rent min med diskmedel, men är inte toppenförtjust... 2
Svar
22
· Visningar
2 848
Senast: Pudlan
·
Samhälle Min mamma älskar att sticka! Hon är pensionär och har mycket fritid, hon sträcker åt mig och sonen ett par raggsockor då och då. En vän... 2 3
Svar
51
· Visningar
7 674
Senast: Stekspaden
·
Samhälle Ny-(gammal) generaldirektör som generaldirektör för krishantering på Regeringskansliet. Kommer månne någon regeringskris att utlösas...
Svar
7
· Visningar
838
Skola & Jobb Jag har blivit kallad till en arbetsintervju och jag har verkligen ingen vana av situationen. Hur bör jag förbereda mig? Om jag får... 2
Svar
21
· Visningar
1 639
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 632
Senast: nowayout
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter... 40 41 42
Svar
836
· Visningar
33 847
Juridik & Ekonomi Hej, var osäker på vart jag skulle lägga frågan. Det gäller ett arv av en sommarstuga som står på ofri grund, det är alltså ett arrende...
Svar
11
· Visningar
2 624
Senast: Ramona
·
Relationer Jag har blivit erbjuden (och tackat ja till) en tjänst som i dagsläget egentligen är mitt drömjobb. En tjänst som krävs för att jag... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
11 316
Senast: marengo
·
Samhälle Har fått några framträdande rynkor. lika mycket positivt som negativt. Men frågan är hur ska jag förhålla mig till dessa? Mellan... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 570
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Kortfattat: jag blir trött och känner mig sjuk i flera dagar efter jag tränat. Det har varit såhär i flera år nu, att jag undviker att... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
12 186
Hemmet Vi har runt 20,5-21 grader i lägenheten vilket är helt normalt, MEN lägenheten känns kall och dragig. Så jag mätte lite...
Svar
16
· Visningar
2 201
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag har sedan många år tillbaka (15 kanske?) haft perioder där jag blir ofantligt trött. Nu pratar vi inte lite sliten, utan nästan... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 829
Senast: Aliide
·
Kropp & Själ Har en sån extrem stress just. Flyttar den här veckan och jag fick covid förra veckan. Tack och lov milt så jag är nästan frisk igen men...
Svar
9
· Visningar
874
Hemmet Jag försöker köpa begagnade möbler när jag behöver något nytt och har nu haffat en matstol i trä för bra pris. Det är en barnstol som är...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: Linn-Nora
·
Samhälle Det är främst på ett annat stort forum som det skrivs mycket sånt. Jag förstår inte vad som skulle göra SVT vänster :confused: Kan... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 765
Senast: Matt
·
Skola & Jobb Jag behöver träffa min chef för att diskutera min arbetssituation. Vi behöver lite tid på oss att diskutera igenom olika alternativ, och...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Sezziyanen
·
F
Samhälle Att bara konstatera att "båda är skit", är att göra det enkelt för sig. Det högerextrema våldet och hotet är betydligt större än det... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
4 793
Senast: Roheryn
·
Svar
2 016
· Visningar
84 371
Senast: Scata
·
F
Kropp & Själ Någon på forumet med erfarenhet? 1-2 veckor i månaden har jag ett rent helvete. Jag har tidigare tänkt att det är kopplat med min... 2
Svar
36
· Visningar
3 291
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025