Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Är det någon som kan ge mig upplysniungar om denna varmblodshingst? Tacksam för svar, annika
Svar
1
· Visningar
809
Senast: Görel
·
K
Avel Är det någon som har erfarenhet av det? Och hur har erat avtal sett ut? Jag frågar främst för det var en idé jag fick, att se om det...
Svar
11
· Visningar
2 011
Senast: gylle
·
Avel om man ska visa sin ardenneråring i träns , vad är vanligast, med eller utan nosgrimma?
Svar
4
· Visningar
1 011
Senast: Atle
·
Avel Hej! En kompis till mej har ett sto som de betäckt 2 somrar i rad. Första sommaren var hästen brunstig i början av sommaren...
Svar
9
· Visningar
1 376
Senast: Sickan
·
Avel Stoet i fråga har en Follikel på 39 mm. Betyder de att hon då är brunstig? Är det dags för att betäcka? Mest nyfiken då jag hörde att...
Svar
8
· Visningar
1 599
Senast: ekedal
·
Avel Jag funderar på att betäcka mitt fyraåriga sto då jag är väldigt sugen på Corlensky och eftersom han nu kommer vara tillgänglig i...
Svar
9
· Visningar
1 573
Senast: FadeAway
·
Avel med sektion C eller en liten D_ponny? Skulle ni våga göra det, eller är skillnaden storleksmässigt för stor. Stoet 120 hingsten 140???
Svar
8
· Visningar
1 518
Senast: tumlebos
·
Avel jag har letat och letat men finner ingen hästpremiering nu under juni? Någon som känner till någon nu under juni eller början på juli?
Svar
7
· Visningar
984
Senast: Spirit
·
Avel Hejsan! Har funderat på att betäcka mitt sto född 89 fyller 22 till sommaren hon har haft föl tidigare men bara oäktingar och är nu...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: glance
·
Avel Vilket gemytt och ridbarhet ger dessa hingstar vidare till sina avkommor? Lugna, heta, tuffa eller trevliga att rida? Vilken ville ni...
Svar
4
· Visningar
1 674
Senast: Picazzo
·
M
Avel Hej nästan direkt efter att jag köpt min ponny för 2,5 år sedan började vi fundera på hans stamtavla.Han är från holland och har nu...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: Görel
·
Avel Mitt sto har betäckts denna veckan och jag var och hämtade hem henne igår för hingsthållaren sa att hennes brunst var över och att hon...
Svar
4
· Visningar
961
Avel Jag har bestämt mig för att betäcka mitt sto med min egna hingst. Dock är hon ganska svår att få dräktig så får se om det tar sig...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: KickiH
·
Avel Hej alla bukare! Har funderingar på att betäcka mitt sto med Chirlon till sommaren, är det någon som har avkommor efter honom?, hur...
Svar
6
· Visningar
2 516
Senast: Terrores
·
V
Avel Som rubriken lyder hur gammla är era föl när ni Registrerar / Id märker dem?;)
2
Svar
20
· Visningar
5 881
Senast: ameo
·
Avel Vad tycker ni om hingsten Kannan? Fick förslaget av en på flyinge att ta honom på mitt sto e. Silbersee. Har sett film på honom och...
Svar
10
· Visningar
4 201
Senast: alexzandra
·
Avel räknar man första dräktighetsdygnet? Mitt sto betäcktes första gången den 22 maj, (blev brunstig 21 maj), och sedan har hon betäckts...
Svar
12
· Visningar
1 315
Senast: Tagliabue
·
Avel Hej, Är totalt ny på det här med avel och är ju väldigt sent ute dessutom, men skulle gärna få lite åsikter angående mina tankar...
Svar
3
· Visningar
1 090
Senast: KickiH
·
Avel Var kan man hitta visningsgrimma till föl? Tänkte försöka hitta på falsterbo, men vet någon på rak arm någon som har? Ligger...
Svar
2
· Visningar
1 523
Avel Satt och tittade lite på annonser och hittade via en sån en häst som var 50% arab och 50% welsh och skäck? Inte med höga strumpor ovh...
2
Svar
32
· Visningar
7 631
Senast: Itz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp