Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Satt och tittade lite på annonser och hittade via en sån en häst som var 50% arab och 50% welsh och skäck? Inte med höga strumpor ovh...
2
Svar
32
· Visningar
7 633
Senast: Itz
·
Avel Har en åring som har separerats från sin mamma för nästan en månad sedan. Tyvärr så klarar inte mitt sto den nya miljön & skulle behöva...
Svar
11
· Visningar
1 603
Avel Mitt sto har en gammal skada fram pga ett trauma. Hon är i princip ohalt i skritt/trav när hon har skor på fram, men när man tar av...
Svar
11
· Visningar
2 477
Senast: Görel
·
Avel Hej. Vet inte om jag postat denna tråd på rätt ställe, men jag hoppas det.... :) Jag har köpt en häst som jag skulle vilja se om...
2
Svar
30
· Visningar
7 263
Senast: KesoNeso
·
Avel Jag har efter många års funderingar nu bestämt mig för att betäcka mitt arabsto med en ponnyhingst. Stoet är knappt 150 cm och jag...
Svar
8
· Visningar
2 744
Senast: dee79
·
Avel Vad är det som gör att folk vill korsa sitt travarsto (varmblod) med tex en PRE-hingst? Vad vill man få fram med en sådan korsning, mer...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 075
Avel - syns de över huvudtaget inte i ASVHs blup? Sökte på ett sto som tävlats (msv ) körning samt har två avkommor som också är körhästar...
Svar
8
· Visningar
1 436
B
Avel Är det någon som vet siffror på Grafenstolz bruksprov? Han betäckte ju några ston i Sverige för några år sedan är det någon som vet hur...
2
Svar
22
· Visningar
3 348
Senast: copernica
·
Avel Måste bara fråga er här ute.. Jag har mitt sto på betäckning och hon har nu gått hos hingsten i 6 veckor. Hon blev betäckt ungefär i...
2
Svar
24
· Visningar
2 154
Avel Hur länge har ni fått vänta på att hingstägaren bekräftar fölresultatet på språngrulla? Alla avgifter är sedan länge betalda och...
Svar
3
· Visningar
989
T
Avel Jag undrar om man alltid ska anmäla sto och välja/skicka in vilken hingst man väljer till sitt sto via språngrulla.se?? :confused...
Svar
4
· Visningar
1 148
Senast: Totte
·
L
Avel Har en kompis som har betäckt sitt sto hemma med egen hingst. Stoet i frågan har haft flera föl och hingsten har förut betäckt ett antal...
Svar
9
· Visningar
4 184
Senast: loveisis
·
A
Avel 2005 föddes Paris-Texas, klonen till Quidam de Revel. Är det någon som vet vad den gör idag? Försökt läsa mig till men kan inte hitta...
Svar
8
· Visningar
1 682
Senast: cirkus
·
L
Avel Om en hingst går på fribetäckning, måste man då alltid släppa stoet när hon brunstar? Men hon kan gå kvar hos hingsten även när hon...
Svar
5
· Visningar
1 282
Senast: cowgirl73
·
L
Avel Undrar om ett positivt blodprov kan visa sig negativt? Stoet är testat i 7:nde månaden, med negativt svar. Men tycker hon ser mer...
Svar
0
· Visningar
588
Senast: loveisis
·
Avel Blessing är inseminerad 20/6 förra året.... och än syns inget föl... juvrena är fyllda, genomskinlig "mjölk" än så länge och så har det...
Svar
17
· Visningar
2 004
Senast: Emmahpemma
·
Avel e. Rambo ue. Labrador, stofamilj 14. Kanonlugn dock lite stoig ( behöver lirkas med ) annars inga nerver alls. Ganska grov med brett...
2
Svar
20
· Visningar
2 161
Senast: Tahari
·
S
Avel Har era ston svårt att komma i brunst i år? Vi har tre ston och inget av dem har visat tydliga brunster i år. Vi försöker nu spruta igen...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: jennyjenny
·
Avel Mitt sto åkte till hingst en vecka innan beräknad brunst då hon är lite ängslig på nytt ställe. Hon borde gått i brunst förra fredagen...
Svar
8
· Visningar
1 725
Senast: amkm
·
A
Avel Mitt sto fölade i onsdags. Allting gick fint så jag funderar lite på att betäcka henne igen. Men hur går man tillväga när de har ett...
Svar
6
· Visningar
2 144
Senast: Avel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp