Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag har en fjordvallack som jag tävlar och tränar dressyr (o lite hoppning) upp till LA:1 än så länge. Det funkar bra med form och rythm...
Svar
12
· Visningar
1 124
Senast: Malinigbg
·
T
Trav Vart kan man lära sej mer om monté?
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: Trotting_horse
·
M
Hoppning Har en bild på min kära syster när hon tävlar "sin" häst! Vad tycker ni om hästen? Min syrra vet redan att hon måste lugna sig i...
Svar
17
· Visningar
1 330
Senast: CeciliaHeikne
·
C
Hoppning Vill se lite vad ni tror om den här hästen. Vilka svårigheter/lättheter med denna kroppsuppbygnad. Vad ger fördelar nakdelar, Är det...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 745
Senast: Saturnus*
·
G
Tävling Är det nån som vet om några klubbtävlingar i höst runt bollnäs... kanske nån blåbärshoppning/dressyr??
Svar
2
· Visningar
791
Senast: gullnosan
·
A
Körning Jag har en 4-årig häst, hon är kallblod och sen i utvecklingen så jag betraktar henne som 3 år. Hon är nyligen inkörd och körs 2-3...
Svar
7
· Visningar
1 602
W
Hoppning Jag ska nu på lördag tävla på gräs för första gången. Men när ska jag sätt på broddarna? Är det när jag har lastat ur eller är det när...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: Cyllene
·
Körning Vilken färg på sele passar bäst till mina hästar? Den ena är svartbrun utan tecken och den andra är mörkbrun med vita tecken. Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 434
M
Islandshäst Hejsan hoppsan. Nu har jag lite bilder här. Jag har inte ridit isläning mycket, men varit på ett läger. Det här är från Solbacken och...
Svar
10
· Visningar
1 439
Senast: Balderum
·
C
Övr. Grenar Läste på en webbsida om en träningshelg i hunting, vilket sades vara en tävlingsgren med banhoppning och terränghoppning, alltså som...
Svar
3
· Visningar
1 085
Senast: CeciliaW
·
Hoppning Undrar hur det funkar med gröna kortet. Vilka regler det gäller osv. Har ridit i många år men de sista fyra fem åren så har jag inte...
Svar
7
· Visningar
1 093
Senast: Splittan
·
Tävling I helgen så kom jag på en sak när det gäller klädsel på tävling. Numera är det ju tillåtet att rida i ngt som TR kallar "fritidsjacka"...
Svar
12
· Visningar
1 189
Senast: Olinda
·
Tävling va e de konstigaste/ roligaste eller bara udda hederspriser ni har fått? min kompis vann en LD och fick ett rött allroundspö medans...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
9 103
Trav vad som hände på åby förut? de ropade LÖS HÄST! och sen låg nån under en filt och väntade på ambulans. nån som vet?
Svar
9
· Visningar
1 231
Senast: jos
·
M
Islandshäst Vad kommer ni att ta med er från VM? Vilken häst etsade sig fast på näthinnan? Bästa fyndet på marknadsgatan? Roligaste minnet? Jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 289
Senast: Trollduva
·
F
Dressyr Någon som tävlar dressyr med sin travare här? Hade varit roligt att snacka lite då jag också gör det med min lilla tjockis :)
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 756
Senast: crax
·
B
Western Hej Jag har just börjat med westernridning. Jag har ett lasso men vet inte tekniken i lassokastning. Jag har sökt på nätet efter info...
Svar
13
· Visningar
3 679
Senast: e_s_t_e_t
·
F
Körning Nu ska den upp för granskning :devil: Vi är vad jag har förstått, några här som funderar på att köpa den, så till er som har den: Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 408
Senast: Maris_
·
Trav vad hette den hästen som han skriver mycket om i sin bok? har helt tappat det ur minnet och det STÖR mej! den han skriver mest om i...
Svar
7
· Visningar
1 501
Senast: Emmahpemma
·
B
Distans Hejsan! för att gå upp i 8-mil, räcker det då med att ha blivit godkänd i 2 st 5-milare som är CR, eller måste man efter de 2 CR bli...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp